fb account geblokkeerd

Beste dames,

Fb heeft mijn account geblokkeerd omdat ik de regels zou hebben overtreden. ik weet van niks.

2 weken geleden probeerde ik in te loggen, wilde ze mijn telefoonnummer hebben, dat wilde ik niet. Vandaag probeerde ik het weer, nu willen ze zelfs een scan van mijn paspoort! Wil ik al helemaal niet!

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Ben je niet gewoon gehacked?



Ik probeerde in frankrijk in te loggen met onze tablet, nog nooit eerder via die tablet gefacebooked… dus en vanuit een onbekende locatie en met een onbekend apparaat… toen werd ik dus tijdelijk geblokkeerd en kon ik kiezen uit een beveiligingsvraag (lijkt mij logisch) of het herkennen van vrienden uit mijn lijst… maar de vraag om telefoonnummer of paspoort heb ik nog nooit gehoord… heb je er al op gegoogled?

ik lees net dat ze per 9 juli j.l. hun namenbeleid strakker zijn handhaven… schuilnamen mogen niet, facebook is er voor groepen en voor particulieren met hun eigen naam. De regels overtreden zal dus zijn dat je een andere naam gebruikt Pseudoniem dus, inplaats van je eigen naam en ze hier twijfels over hebben en dan schijnen ze idd om je paspoort te vragen. Wie weigert word afgestoten…

http://www.metronieuws.nl/nieuws/facebook-blokkeert-jan-met-de-korte-achternaam/SrZlgh!PnVPyazh0Gk/



Misschien gewoon een andere naam invoeren die dan echter lijkt ofzo…

En het stomme is dat ik mijn echte naam gebruik op fb! Gewoon een prima friese naam.

Ik fb ook via zowel pc en tablet. misschien daardoor? Eerst moest ik inderdaad foto’s bekijken en dan zeggen wie wie was. Dat ging goed. Toen wilden ze telefoonnummer, toen ben ik afgehaakt.

Ander account met andere naam kan wel, maar het stomme is dat ik dan JUIST hun regels breek, want ze willen geen accounts met valse namen.

Account met weer mijn eigen naam kan ook niet, want dat herkennen ze als dezelfde.

mijn fb was ook een keer geblokkeerd nadat ik in het buiteland had proberen in te loggen, toen via mijn telefoonnummer gewoon weer geactiveerd. maar dat zal nu wel te laat zijn.

pff… gedoe zeg… wat doe je dan steeds fout ga je je afvragen he… ik facebook altijd vanaf mijn laptop en soms via de tablet… maar op die ene keer na heb ik geen ellende meer gehad. Ik heb een boycot er wel voor over, jammer dan… want ik ga toch echt geen kopie van mijn paspoort opsturen… doe normaal zeg…

Kopie van een paspoort zou ik ook niet durven nee. Maar wat je nu wel kan doen geen idee eigenlijk. Wel irritant zo iets, hoop dat je snel een oplossing vindt.

Zou het ook niet lukken als je gewoon een ander telefoonnummer opgeeft…zelf bedacht, maar dan moet je die wel onthouden voor als je hem weer een keertje moet gebruiken.



Ik gebruik mijn eigen naam niet op FB maar de naam die ik hier ook gebruik…maarja het is een normale naam dus ze zullen niet snel denken dat het niet klopt.

Heb je de helpdesk al gemaild?

Om een scan van paspoort mogen ze niet zomaar vragen, zou ik ook weigeren maar daar zijn toch beveligingsvragen en alternatieve emailadressen voor…

Ik zou ze echt even mailen en vragen om uitleg van het probleem.

De optie telefoonnummer opgeven kan inmiddels niet meer, en ze sturen je dan een sms waar je op moet antwoorden, dus met nep nummer zal dat niet gaan.

Ik zag wel een helpdesk, maar daar kon je alleen op als je kon inloggen…

Uieindelijk heb ik maar een nieuwe account gemaakt met mijn voornaam en dan de achternaam van mijn man. Precies wat ze NIETwillen dat je doet dus…

Misschien via je nieuwe account contact opnemen met je helpdesk?

ik heb ook ooit een kopie van mijn paspoort moeten sturen om te laten zien dat mijn account van mij was. ( 2012 )

Nadat ik dat gedaan had kon ik weer op mijn account



Dat was toen met het volgende mailadres



info+3jgrm3n.aeaq3gymzy@support.facebook.com



Ik kon niet inloggen en er werd ook gemeld dat ik een fake account had, maar ik gebruikte ook gewoon mijn eigen naam . En die is echt niet apart ofzo :S



en ik kreeg daarop de volgende mail .



> Hallo,


Facebook is een community met mensen die hun ware identiteit gebruiken. Het is voor gebruikers verplicht hun echte voornaam, achternaam en geboortedatum op te geven zodat je altijd weet met wie je contact maakt. Je account is tijdelijk geblokkeerd omdat je profiel niet je echte naam bevat.

Om dit account weer te openen, dien je deze e-mail te beantwoorden met daarin een vermelding van je echte naam (zoals op een ID-bewijs wordt vermeld dat door de overheid is afgegeven, zoals een paspoort of rijbewijs). Zodra we je echte naam weten, kunnen we je profiel bijwerken en je account weer activeren.

Je naam mag niet een van de volgende elementen bevatten:
- Symbolen, cijfers, ongebruikelijk hoofdlettergebruik of interpunctie
- Tekens uit meerdere talen
- Professionele of religieuze titels

Andere dingen waar je rekening mee moet houden:
- Bijnamen kunnen worden gebruikt zoals je voornaam of tweede naam als ze een variatie zijn op je echte voornaam, tweede naam of achternaam (zoals Bob in plaats van Robert)
- Je kunt altijd ook een alternatieve naam in je account vermelden: https://www.facebook.com/help/?faq=131728300237162
- Het account mag alleen de naam van één persoon bevatten. Profielen zijn alleen bedoeld voor individueel gebruik
- Het is niet toegestaan om je voor te doen als iets of iemand anders

Als je je zorgen maakt over je privacy, kun je beperken wie jou kan vinden in zoekopdrachten vanaf de pagina 'Contact maken op Facebook'. Om deze pagina te openen, klik je op de link 'Privacyinstellingen' in het menu 'Account' boven aan elke Facebook-pagina.

Als je ooit een ander profiel bent tegengekomen met een naam die inbreuk maakt op ons beleid, kun je dit rapporteren via de link 'Deze persoon rapporteren/blokkeren' op dat profiel.

Nogmaals, we kunnen je account niet weer activeren tot je deze e-mail beantwoordt met je echte naam. Zodra we je account hebben bijgewerkt met je echte naam, kun je je naam niet meer wijzigen in je account. Onze excuses voor het ongemak.

Voor meer informatie over ons naambeleid ga je naar:

https://www.facebook.com/help/?faq=12964

Bedankt,
Het team van Facebook