Voor alle jongensmama’s:
Hebben jullie zoons ook een fase gehad dat hij een jurk aan wil of speldjes in zijn haar omdat dat zo mooi is?
Je raadt het vast al wat hier aan de hand is… :mrgreen:
Hij vindt een piraat zijn ook wel stoer hoor, maar vindt roze ook gewoon een erg mooie kleur.
Herkenbaar?
Nee hier niet.
Hoewel hij wel een paar maanden geleden even iets had dat speltjes voor hem ook wel handig waren en elastiekjes (hij wilde zijn haren toen niet laten knippen)
Maar nog geen voorkeur voor roze kunnen ontdekken.
roze is hier sinds een paar maanden de absolute bom…in menig vriendenboekje staat dus nu ook bij lievelingskleur ‘roze’, alle knutselwerkjes die ik van school terug krijg zijn in roze.
jurkjes aan is hier niet echt ter sprake (uh geen zusje oid, dus ook geen jurkjes in zijn maat voorradig), maar hij loopt wel af en toe met mijn speldjes rond (en dat staat hem dan weer eigenlijk stiekem zooo schattig :shifty: ).
Geen idee of dat leeftijdsgebonden is, ken ook genoeg jongens van vier die echt heel erg anti-roze zijn, ‘want roze is voor meisjes’…nou ja, roze is voor meisjes en voor nano, want die vindt roze ook mooi. 8)
Ja hoor… mijn zoon van bijna 3 wil ook speldjes in zn haar… als zij een rokje aanheeft, wil hij dat ook… Hij krijgt ook een veeg lipgloss… en een streep rouge… Hij heeft een tuttebel van een zus… dus krijgt het ook mee van haar… :lol:
Peter heeft regelmatig speldjes en stiekjes in zijn haren gehad naar de psz, dat moest en zou dan.
Ook binnenshuis regelmatig wel dat hij een rokje aan wilde.
Sinds een maand of 8 is dat helemaal over.
Op school is een jongetje die ook regelmatig gewoon met een legging en spijkerrokje enzo naar school gaat, hij is net 4 en zit in de instroomgroep. Zijn moeder kreeg hem er niet vanaf gepraat en had zoiets van… als hij word uitgelachen is het zo over.
Maar helaas word hij niet uitgelachen… de kinderen vinden het heel erg leuk!
hahaha
dus ik denk dat het erg veel voorkomt en waarom ook niet.
Roze is hier ook een tijd lang zijn lievelingskleur geweest. Alles was in roze wat hij kleurde en tekende. Hij heeft ook op mijn schoenen gelopen en als ik vroeg of ie ook een speldje wou was het “Jaaaaa”
Nu is het minder… roze is voor meisje zegt ie nu. :mrgreen:
Misschien een idee om dan een kilt aan te schaffen :mrgreen:
En elastiekjes zijn niet geslachtsgebonden :lol:
Tja of het hier een fase is weet ik niet,
maar alles mag hier en op school en kan dus ook.
Dus als hij een jurk aan wil, dan kan dat.
Hij heeft ook wel eens een staartje gehad of een speldje.
Hij ziet het bij zn zusje en dat vind hij mooi.
Hij vindt roze mooi al is zijn lievelingskleur groen. Hij zit op ballet, hij heeft een jongenspop die “Kleine Th.” heet.
En hij wordt later brandweerman (en politie en ambulance-bestuurder).
Ik hoorde pas met 8 jr roze is voor meisjes eigenlijk. Daarvoor was (is) het gewoon ook een mooie kleur.
En mijn jongens droegen toen ze drie waren ook regelmatig een jurk.
Toch wel fijn om even te horen hoor!
Op de creche zijn er meer meisjes in zijn groep dan jongens. En het kindje waar hij heel veel mee speelt is ook een meisje. Zij heeft altijd mooie jurken aan en dat wilde Joost dus ook
Hier geen speltjes of jurkjes maar laatst mocht hij een klein kadootje uitzoeken en koos hij een roze theepot met spulletjes erin. Ik nog dat is een beetje voor een meisje denk je ook niet… neee mama is mooi :mrgreen: nou ok kopen we die toch :thumbup:
hier is roze ook mooooi, en de poppenwagen en tasjes van zijn nichtje en vriendinnetjes ook. Maar ik denk dat het vooral komt omdat wij het thuis niet hebben.
Tja ach en als hij roze mooi vind, dan vind ik het best, maar mama koopt de kleren en roze kleren vind mama vreselijk voor jongens dus dat krijgt ie niet :mrgreen: En rokjes of jurkjes krijgt ie ook niet haha
jawhoor , nu wilt hij nog steeds een knalroze nagellakje op OOK op zn tenen , speelt met de oude barbies van mij die op zolder lagen.
wilt soms ook lippestift op , ach boeiuh , voor de rest is hij op en top jongen.
ohjaa en roze en paars zijn ook zijn favo kleuren .
Hier ook een mannetje die speldjes in zijn haar wilde.
Ik heb de laatste tijd weer iets meer van make up rond slingeren wat mijn zoon helemaal niet van mij kent - maar hij vond het bere interessant - en heeft ook al een lippenstift verprutst met eraan draaien met dop erop. En ineens was het heel stil in de badkamer had mijn zoon lippenstift op gedaan :inlove:
Ja hoor, ons zoontje van 3 kan er ook wat van. Met poppen spelen en in de speelgoedwinkel heeft hij maar oog voor 1 ding. mega mindy!!!
Maar verder gewoon lekker stoer. Hij heeft een grote broer en bij ons in huis in nu eenmaal geen meisjes speelgoed. Ik denk dat dat het is maar maak me verre van zorgen hoor.
Onze oudste had dat op de leeftijd van 5 jaar. Panty aan doen en met hoge hakken rond lopen. Met hem is het goed gekomen hoor, een echt stoere puber!
@Pé wrote:
Toch wel fijn om even te horen hoor!
Waar was je bang voor als ik vragen mag? Of het wel over zou gaan? :lol:
@pientje wrote:
@Pé wrote:Toch wel fijn om even te horen hoor!
Waar was je bang voor als ik vragen mag? Of het wel over zou gaan? :lol:
:mrgreen:
Wij waren er eigenlijk wel relaxed over, en dachten dat het gewoon interessant voor hem is (iets nieuws, iets wat hij zelf niet heeft maar wel bij anderen ziet), maar een vriend van ons maakte er een beetje een rare opmerking over. Vandaar.