Fase??????

Pffff vandaag echt een rotdag…



Zie het ff niet meer zitten vandaag en kan echt helemaal niks hebben van mijn dochter (bijna 15 maanden). Op het moment is ze een 1,5 week vroeg wakker en wil dan niet meer slapen ook niet als ik haar een uur laat liggen (jengelen/huilen). Voorheen was ze wakker en kreeg ze een fles en sliep ze daarna weer tot half 8. Nu is ze om half 6 wakker, krijgt een fles en slaapt ze niet meer. Op het moment heb ik mijn slaap ook zo enorm nodig. Merk dat het weer slechter gaat met mijn schildklier (trage stofwisseling) Dat schommeld enorm maar nu gaat het dus weer wat minder en zul je net zien dat Tess in een fase zit.



Het is de laatste tijd ook nog eens zo dat ze s’morgens tussen 10 en 11 1,5 uur slaapt en daarna zo ontzettend sjago wakker wordt. Dan is ze een half uur / uur niet te genieten. Alleen maar huilen, gooien, slaan etc etc etc. Dan leg ik haar meestal weer even terug en laat ik haar uitrazen in haar bedje. Na een kwartiertje als ze dan nog niet slaapt haal ik haar eruit en dan is ze weer een engeltje.



Tevens is ze vaak erg onaardig tegen haar vader terwijl hij zo zijn best doet. Ze slaat hem dan, wil zich niet laten troosten door hem en wil geen kusje geven als hij bv naar zijn werk gaat waarschijnlijk nog wel erger. Dit vind ik zo erg maar ik weet dat mijn vriend dit ook vreselijk vind. Hebben meer papa’s dit en gaat het over. Ze is vanaf de geboorte al enorm naar mij gericht en minder naar papa maar gaat het over? Komt het door bv de borstvoeding?



Middagslaapje wil ze ene keer wel , andere keer niet. En vaker niet dan wel. Maar ja dan is ze vanaf 5 ur niet meer te genieten en ligt ze steeds vaker rond 6 uur al in bed terwijl ze nogmaal rond half 7 naar boven gaat.



Pff ik weet het gewoon ff niet meer. Probeer haar gedrag te negeren maar vandaag gaat dat niet zo goed en heb ik ook een kort lontje. En heeft al van zichzelf een behoorlijk karaktertje. Dus consuquent en geduld is bij ons al een keyword maar ja zoals ik al zei vandaag zie ik het ff niet meer zitten.



Zo ff mijn verhaal kwijt, dat lucht al behoorlijk op.



Groetjes

Karlijn

Alsof je t over mijn zoontje hebt haha

Hij sliep altyd tot een uur of 8 en sinds kort ook rond 6 wakker en dan echt wakker.

En overdag saggie en veel huilen…



Ik hoop dat t een fase is en dat het ook snel weer over is :mrgreen:

Oh, onze dochter had dat ook rond die tijd. Tot de zomertijd inging, toen ging het opeens een stuk beter, maar ja, daar heb jij niet zoveel aan. Kan het zijn dat ze langzamerhand toe is aan 1 slaapje op een dag? Sommige kinderen hebben soms minder slaap nodig en als ze dan 1 flinke tuk op een dag hebben, hebben ze daar meer dan genoeg aan. Onze dochter had ook zo’n ‘sla-fase’. Ik schrok daar enorm van en wist even niet hoe te handelen, maar toen ik begreep dat het van haar alleen maar een middel is om haar frustratie te uiten en ik er geen heisa meer van maakte, is het een stuk minder geworden. Ik krijg ook nog weleens een pets in mijn gezicht maar ik zie het niet als iets persoonlijks, het gebeurt, het is geen drama en ze groeit er wel overheen. Geen aandacht aan besteden en het echt niet persoonlijk opvatten.

Onze dochter is papa’s meisje, dus ik vrees dat ik je daar niet veel tips kan geven. Kusjes geven doet ze niet veel, dus elk exemplaar die we krijgen zijn we al blij mee. Je dochter zal het concept kusjes geven niet zo begrijpen zoals wij dat doen. Komt vanzelf wel, ook daar niet teveel de nadruk op leggen. En laat je man eens lekker met haar spelen en neem eens de tijd voor jezelf, twee vliegen in 1 klap; jij krijgt wat rust en je man en dochter hebben tijd voor elkaar. En dan ook niet tussenbeide springen als ze begint te huilen, laat ze het samen oplossen.



Sterkte!



Groetjes, Carenza

Pfffff fijn dan ben ik niet alleen :wink:



Net was ik tussen de middag even naar mijn ouders gegaan wat ik altijd doe om daar te eten op maandag. Zij hebben dan oppasdag. Ze was net uit bed en niet te genieten. Uit frustratie heb ik haar naar bed gebracht en haar boven uit laten razen. Nadat ik haar in bed heb gelegt ben ik zonder eten weer terug naar de zaak gegaan. Het werd me allemaal teveel. Mijn moeder belde of ze uit bed mocht omdat ze toch niet ging slapen. Was prima en daarna was ze weer een engeltje en kletst en eet ze weer vollop. Ik snap daar echt niks van. En dan daarbij ik weet dat als ze even voor "straf"naar bed gaat ze daarna een schatje is. Maar ik heb heel soms even een dag dat ik het allemaal niet trek en dan voel ik me ook ineens zo’n slechte moeder.

Hoi Carenza,



Wat betreft het slaan, daar maken we ook geen heisa van. Als ze het doet zeggen we duidelijk nee en als ze het weer doet dan zetten we haar even weg zonder iets te zeggen en negeren we haar even. Meestal komt ze meteen weer en is het over want weggezet worden vind ze niet leuk.



Tess is juist wel heel kusserig. Mij kust ze overal en vaak en nu heeft ze ook handkusjes ontdekt, hylarisch. Ik geef ze ook de tijd samen en we hebben ook afgesproken dat ze er gewoon doorheen moeten samen. Daar werken we erg hard aan maar als ik zo’n dag heb als vandaag dan zie ik het allemaal even niet meer zitten en is alles teveel. Gister hebben we nog een goed en lang gesprek gehad samen over Tess. We evaluerenen vaak samen hoe het nu gaat en wat we anders kunnen doen etc etc.



Het zal idd ook wel zo zijn dat ze langzaam van 2 naar 1 slaapje wil gaan. Het irritante is dat ik het allemaal wel kan verklaren en dat we het prima op kunnen lossen maar eens in de zoveel maanden dan heb ik zo’n dag dat alles teveel is en ben ik even helemaal op. Dit is dus zo’n dag :cry:



Bedankt in iedergeval voor de reacties, doet me goed om te lezen dat wij niet de enigste zijn met deze “fase”

En op zo’n dag heb jij alle recht om je even r*k te voelen. Je hoeft ook niet 24/7 de perfecte moeder te zijn toch? 22/7 is al meer dan genoeg! :wink: Nee hoor, alle gekheid op een stokje, het zou toch gek zijn als moeders geen mens meer mochten zijn. Het is je dus gewoon even teveel, klaar. Ik zou bijna zeggen; geniet er even van, maar je rot voelen is ook niet leuk, dus ik zeg, doe iets wat jou beter laat voelen nu. Weet je iets?

Ben helaas nu aan het werk en mag op zich wel naar huis maar doe het niet (mijn vader is de baas :smiley: ) Maar goed morgen ben ik vrij en ga ik gewoon lekker op stap met Tess en dan komt het wel weer goed. Vanavond vroeg naar bed en nog meer op mijn lichaam letten en hopen dat die verdomde schildklier weer snel weer op orde is.



Echt bedankt voor je hulp!!!



Liefs

Karlijn

Hier vandaag ook een ‘draak’ over de vloer. Begon al toen ik hem ging halen van KDV. Mijnheer gaat voor mij staan met zijn handen omhoog ‘op’. Ja, daaaag, je kan best zelf lopen.

Gaat hij me daar toch een drama stuk opvoeren. Laat zich krijsend op de grond vallen. Ik liet hem dus gewoon liggen, uiteindelijk komt hij wel mee.

Thuis ook alleen maar gooien, smijten, meppen… Dan gaat hij dus linea recta zijn bed in…



Slaan doet hij af en toe uit frustratie. Ik pak dan meestal zijn hand vast en zeg: Nee, we gaan niet slaan. Je mag aaien of kusjes geven… Dat doet hij dan vervolgens.



Het ‘piepen’ is hier bijna dagelijks om 5 uur. Dan moet hij alleen gaan spelen, want dan moet ik koken etc. Denk dat het ook een vorm van verveling is. Als wij namelijk met hem weg gaan heeft hij er geen last van, maar thuis… agggg :wall:



Sterkte in de strijd en onthoud… je bent niet alleen :slight_smile:

@Loes-ofzo wrote:

Mijnheer gaat voor mij staan met zijn handen omhoog ‘op’. Ja, daaaag, je kan best zelf lopen.

Gaat hij me daar toch een drama stuk opvoeren. Laat zich krijsend op de grond vallen.



Slaan doet hij af en toe uit frustratie. Ik pak dan meestal zijn hand vast en zeg: Nee, we gaan niet slaan. Je mag aaien of kusjes geven… Dat doet hij dan vervolgens.




ohh erg dat dat niet willen lopen ook hier doet hij dat echt niet te geloven. En dan hoor ik van de oppas dat ze lopend de stad in is gegaan en dat ze samen lekker hebben gewandelt de hele weg :twisted:



Ook hier sinds kort een mepper ik vroeg me ook af van wie heeft ie dat nu weer…maar blijkbaar zit dat van binnen uit. Ik schenk er ook niet te veel aandacht aan zeg wel Nee dat mag niet en doe maar aaien…



Hahah jaja we hebben een dreumes meiden :inlove:

:shifty: Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar mij is het vervolgens dan weer ff rustig en dan komt er weer een nieuwe periode :wall:

Tejo is op dit moment grenzen aan het verleggen. ff afkloppen de afgelopen 2 dagen ging het goed (heel kort momentje gisteren). Maandag was ik ff het gevoel achter het behangplakken zelfs voorbij. Ik vroeg aan Rinse of ik hem niet door het toilet mocht trekken :lol:



Maar goed, zucht… en daarna toch weer :inlove: :inlove:



Rustig blijven is echt de key en vooral ook positief blijven (dus snel “vergeten”) maar soms zooooooooo moeilijk :x



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

:shifty: Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar bij mij is het vervolgens dan weer ff rustig en dan komt er weer een nieuwe periode :wall:

Tejo is op dit moment grenzen aan het verleggen. ff afkloppen de afgelopen 2 dagen ging het goed (heel kort momentje gisteren). Maandag was ik ff het gevoel achter het behangplakken zelfs voorbij. Ik vroeg aan Rinse of ik hem niet door het toilet mocht trekken :lol:



Maar goed, zucht… en daarna toch weer :inlove: :inlove:



Rustig blijven is echt de key en vooral ook positief blijven (dus snel “vergeten”) maar soms zooooooooo moeilijk :x



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Erg herkenbaar…van mij mag die fase wel eens ophouden hier duurt het al paar weken…hij is gemiddeld wakker van 23.00 tot 01.00 en dan van 04.00 tot 05.30 om verolgens om 07.00 weer op te staan ik ben kapot.

Moet ook gewoon 4 dagen werken dit is gewoon niet vol te houden…sterkte allemaal hopelijk worden onze draakjes snel weer lieverdjes :roll: :wink: