Fase driftig tijdens eten, met mond mond, zowat stikken

Onze dochter is momenteel zo driftig tijdens eten, dat ze met mondvol driftig word omdat ze dan niet verder mond vol mag proppen, en ik dus bordje weghaal, dat ze met eten enal gaat huilen en zowat stikt, hart zit in keel als ze weer zich verslikt. ze ademt eten naar binnen.



ik moet bordje wel weghalen want ze propt hele mond vol, ze mag dan zelf vorkje vasthouden, ook wel met nieuw stukje en dan wachten tot mondje leeg is, praat ook met haar



tis een fase, alleen vind dood eng nu, want ze word driftig met mond vol.



hoe gingen jullie daarmee om?



thx!

Waarom propt ze dr mond zo vol, doet ze dat alleen aan het begin van het eten, of de hele maaltijd door? Ik krijg bijna het idee dat ze zo hongerig is dat ze het zo snel mogelijk wil oplossen, maar zat zal vast wel meevallen hoop ik? :lol:



Waar wordt ze driftig van? Dat je haar eten weghaalt omdat je vind dat dr mond te vol raakt? Want dan ben jij de reden van die drift en dus de huil/verslikbuien eigenlijk.

Of, daarin volgend: Wat gebeurt er als je het eten niet weghaalt en het haar gewoon zelf laat oplossen?



Kaya propt dr mond ook wel eens zo vol dat het niet meer past. En als ze dan gaat kauwen dan duwt ze de helft dus weer dr mond uit, en gaat het de volgende hap er opnieuw in. Het heeft hier nooit voor problemen gezorgd. En natuurlijk verslikken ze zich wel eens met volle mond, maar dat weet ze ook prima zelf op te lossen.

Hi,



haha nee hoor ze kan niet uitgehongerd zijn , 1 keer per dag eten is genoeg toch? :roll: nee zonder gekheid, ze doet het vaak halverwege, eerste hapjes gaan vaak netjes met vork, tot ze het genoeg vind en dan gaat ze klieren…onderuit zakken, heel ondeugend kijken en idd mond volproppen,



ik kan idd gang laten gaan, maar ze verslikt zich zo erg en vaak dan dat ik er doodsbang van word, en me man ook :sick:



het vervelende gedrag negeer ik , dan draai ik me om alsof ik het niet zie



ik ben gewoon zo bang dat er straks wat eten in haar keel schiet wanneer ze zich zo vol propt, vandaar

jee… lastig zeg… :think: Geef je haar eten geprakt? of is de originele structuur/vorm nog te ontdekken… Ik weet wel van Suus namelijk dat ze geprakte prutjes met handen tegelijk in haar mond wenst te proppen, terwijl ze grotere stukken eerst onderzoekt, bevoelt en dan pas opeet.



Ook geef ik altijd kleine porties, liever 2 keer opscheppen dan grote hoeveelheden… kleine porties bedoel ik dan echt 1 klein eetlepeltje met groente, 3 stukjes vlees en 3 stukjes aardappel. Het is dan zo op en ze weet dat ze nog wel een keer zo’n portie kan krijgen. Maar soms is het ook gewoon genoeg en zegt ze zelf “klaaj” en dan wil ze haar toetje.



Verder wel duidelijk communiceren… korte bewoordingen gebruiken. “Niet proppen, kleine hapjes” “Niet proppen, anders ga je weer hoesten/verslikken” “Kleine hapjes, bij grote happen haalt mama je bordje weg” Zulk soort uitleg. En dan ook nog aangeven dat je haar bordje nu echt weg gaat halen… Ook voordoen bij jezelf… zelf ook hele kleine hapjes nemen en overdreven erbij zeggen “kijk zoooo”



Weet niet hoor, maar dat zijn wel de dingen waar ik zo aan denk. :think:

Ik zou een paar hapjes per keer op haar bord leggen, is het op dan komen er weer 3 hapjes op je bord. Zo kan ze niet heel erg proppen. misschien is ze bang dat haar eten helemaal afgepakt wordt als je haar bordje even weg haalt.

Hi



Dank jullie wel.



Praten doen we idd maar miss moet ik het nog even iets duidelijker doen.



Gisteren heb ik haa, vanwege ziekte, gewoon aan tafel gezet met wat boontjes en aardappels op een bord, ze heeft net dr handjes alle boontjes weggewerkt en toen op was wou ze vrolijk verder bij papa’s bord. Aardappels liet ze staan, maar ging nu wel netjes en ze at gewoon zonder schrokken.

miss moet ik haar een tijdje gewoon met handjes laten eten en ook gewoon laten eten wat zij wil, dus alleen groente, ok prima dan geen aardappels, ze pakt vaak wel de vork en oefent met prikken op bepaalde dingen, en met lepel wil ze ook graag eten en dat lukt zolang het aan de lepel plakt zoals appelmoes.



kortom wellicht moet ik haar meer de gang laten gaan, en even niet denken aan wat ze binnen krijgt of dat ze met bestek eet, dan gaat het miss als ze straks 2 is vanzelf goed.



dat stukjes op bord leggen doen we sowieso wel, al is het allleen maar om het te stimuleren dat ze netjes haar bord op eet…dan zegt ze ook OP of WEG zo met haar handjes opzij :inlove:



ze krijgt haar eten in orginele vorm, alleen vlees prak ik nog, omdat ze alleen nog voortandjes heeft, dus te grove taaie stukken krijgt ze niet weg.