Tijdens mijn zoektocht naar muurverf voor onze woonkamer ben ik als een blok gevallen voor een kleur van Farrow & Ball. Ik hik alleen een beetje aan tegen de prijs… Daarom mijn vraag: wie van jullie heeft ervaring met (de estate emulsie) van F&B? Is het echt zoveel beter/mooier dan een Histor/Flexa/Gamma/etc. verf? Ik denk van wel, maar manlief is nog niet helemaal overtuigd… Alle ervaringen zijn dus welkom!
Toen wij 4 jaar geleden gingen verhuizen, had ik ook de mooiste kleuren uitgezocht van Farrow & Ball. Vooral de poedertinten vind ik erg mooi.
De verfspeciaalzaak raadde me echter aan om de diezelfde kleuren te laten mixen van een merk als Sigma.
Dat is veel sterker dan farrow & Ball en bovendien kun je die zelfs nat afnemen.
We hebben zijn advies opgevolgd en we hebben daar geen spijt van. De kleuren zijn net zo mooi en de rode stempels, die Stan een paar jaar geleden op de cremekleurige muur zette, kreeg ik er met een nat doekje zonder moeite uit.
Helaas kreeg hij later een keer een watervaste stift te pakken…
Thanks voor je antwoord, Elka! Vind jij de kleur die je hebt laten mengen ook echt overeenkomen met de kleur van F&B?
Jammer van die watervaste stift… :eh: :mrgreen:
Ja het is nagenoeg identiek. Zelfs met die poederige uitstraling.
Gelukkig zit die stift onder de kapstok, dus heb ik er altijd een lange jas voor hangen :lol: