Mijn dochtertje heeft echt zo ontzettend veel fantasie. Laatst was ze buiten aan het spelen en speelde dat ze op de boerderij was (ze zei: zo nu is dit de boerderij). Vervolgens was ze wat met de onzichtbare beestjes aan het spelen en ging vervolgens het varken opereren zei ze. Ook hebben we hier zeer regelmatig beren en leeuwen binnen die we dan moeten wegjagen. Ze speelt hele rollenspellen met haar poppen/popjes/handen/voeten en alles wat maar voor handen is. Nu heeft ze een dokters setje gekregen en het verbandje wat er in zat zit regelmatig om haar knie die “oh oh oh zoveel zeer doet”. Ze is dan zo aan het piepen en kreunen dat je bijna zou gaan denken dat ze werkelijk veel pijn heeft.
Ik vind het op zich wel leuke en grappig maar vraag me af met hoeveel onzichtbare vriendjes we in de toekomst nog gaan kennis maken. Is het normaal voor kindjes van bijna 2,5 dat ze zoveel fantasie hebben?
Die van ons doen het nog altijd, en ze zijn nu ruim vijf en zes… Ik zou niet weten wat er mis is met een levendige fantasie!
Ik zeg ook niet dat er wat mis mee is, heb alleen nog niet eerder kindjes meegemaakt die zo helemaal op gingen in hun fantasie wereldje en vroeg me af of meerdere kindjes dit hebben
Jaaaaaaaa… Herkenning!
Dochter L (2,5 jaar) verzint ook de hele boel aan elkaar vast! Vandaag had ze de hele dag door een denkbeeldig vriendje (die opeens bij de buurman in de boom zat?! :lol:), we krijgen aan een stuk door nepkadootjes (en ze wordt nog woest ook als we een nepkadootje voor haarzelf zogenaamd uitpakken :roll:), als ze vertelt over wat ze hebben gedaan op de psz gaat het vaak een compleet ongeloofwaardige kant op en o ja… Ze denkt dat ze dokter is :mrgreen:. Zou wel een leuke combi kunnen zijn met jouw ‘patiënt’, we zouden ze eens bij elkaar moeten zetten .
Kortom, de hele dag hangt momenteel van kletsverhalen aan elkaar vast…
En o ja, ze ziet ook spoken. Je lacht je rot… Als we vragen wat voor kleur het spook heeft komen de meest extravagante creaties naar voren (blauw met witte stippen, groen met paars, noem het maar op :lol:)
En als volgens haar de denkbeeldige leeuw weer opduikt vragen we vaak of hij blijft eten, dan kunnen we er rekening mee houden 8)
Hahahaha echt heel herkenbaar mex :lol: Spoken hebben we hier nog niet gehad en ik betwijfel ook of ze weet wat dat zijn dus dat houden we maar lekker zo Nepcadeautjes krijgen wij ook vaak en we moeten ook zeer vaak een kopje thee drinken en een bonbonnetje eten.
Gisterenochtend kwam ze aanlopen met een “slak” op haar hand maar aangezien ik maar half aan het luisteren was dacht ik dat ze weer een “bonbonnetje” op haar hand had en ik pakte de onzichtbare slak dus van haar hand om hem vervolgens in mijn mond te steken, te kauwen en door te slikken. Nou je had dat gezichtje moeten zien :o :lol:
ja hier ook hoor!
we waren op vakantie, toen wilde hij met andere kinderen spelen, maar die wilden niet met hem spelen (omdat hij een andere taal sprak :roll: )
en toen hoorde ik hem op een dag ineens zeggen: halloooo ik ben hier boven!!!
ik zeg: tegen wie zeg je dat?
“tegen Dora, Boets en Diego en baby jaguar! die zijn ook mee gekomen”
nou, ze gingen overal mee naartoe, hij maakte gewoon zijn eigen verhaaltjes met zijn eigen vrienden.
Ik vroeg af en toe of ze er nog waren: ja hoor, die lopen gewoon mee, zei hij dan.
en nu zijn we thuis en is baby jaguar er niet meer zegt ie. Waar is die dan?
naar zijn moeder terug
ik vind het schattig :inlove:
wij hebben hier een PEPE, LULLIE, KIKI, EN KOOTJO…
allemaal denkbeeldige vriendjes van Melissa… drukke boel dus
Mischa heeft het ook. Leeuwen en tijgers sluipen hier geregeld door het huis, en die zijn er om de monsters weg te jagen.
Maar…ongeveer een jaar escaleerde het een beetje bij Mischa en werd het echt te erg. Bert en Ernie woonden bij ons. Nou prima, zou je denken, een middagje meespelen en that’s it. Dat was het dus niet. Ze woonden weken lang bij ons, en 's ochtends bij het opstaan begon het totdat hij ging slapen.Hij kon zelfs heel driftig worden wanneer ik de deur dicht deed en Bert en Ernie nog op de gang stonden :eh: .
Als we weg reden met de auto begon hij soms te roepen dat Bert en Ernie nog niet ingestapt waren en dat we terug moesten. Helemaal over de rooien als ik dat niet deed (wat ik overigens nooit gedaan heb).
Nou ja, dat zijn nog maar twee voorbeelden, maar het ging echt erg ver. Ik raakte er op een gegeven moment ook zwaar geïrriteerd van eerlijk gezegd.
Gelukkig is het uiteindelijk wel over gegaan, en nu blijft het binnen de perken. Hij blijft een ontzettend levendige fantasie houden en komt er ook niet heel makkelijk uit, maar nu is het gewoon leuk en kan hij zich er heerlijk in uitleven.
En andere kinderen vinden het super om met hem te spelen, want hij heeft echt hele verhalen waar ze met z’n allen in mee kunnen.
Daniël heeft het ook, af en toe woont Diego bij ons, die slaapt hier dan.
Ook komt hij met kopjes koffie, koek en kookt hij hele gerechten die wij dan op moeten eten!
Gelukkig is het hier niet extreem, ik vind het wel leuk!
Oh hier ‘kookt’ Jasper ook regelmatig eitjes voor ons, of haalt hij stukjes worst of kaas voor me. En hoe vaak hij geen taart voor me bakt
Bovendien begint hij nu echt met z’n knuffels te spelen, dus dan gaat ie naar ELMO toe: “Is er dan?..Oh, heb je pijn… Wat is er gebeurd?..ok. Kusje erop?.. Nu weer beter?” En als ik dan vraag wat Elmo had krijg ik een heel verhaal van Elmo, boem, au en pijn en kusjes :inlove: zo schattig gewoon :inlove: