fantasie

Jill zit al zo’n 3 wkn in een fantasie fasen…



zo durft ze niet bij RYan op zijn kamer te komen want daar lopen leeuwen…

ik leg dan uit dat leeuwen niet kunnen komen bij ryan op zijn kamer… hoe ik het haar oook vertel … er blijven leeuwen zitten die eten je op zegt ze dan…

en is dan ook helemaal overstuur…



of in de woonkamer ook als ze alleen is zegt ze ook er komen leeuwen…



we letten echt op wat ze ziet op tv…,



zo zielig is dit…



soms zet ze kindjes denkbeeldig op de gang zijn stout zegt ze dan…



wie herkent dit…?



ik las in ouders van nu dat het wel normaal is dat kinderen het hebben vanaf 3 / 4 jaar…



maar ze wordt er snachts ook overstuur wakker van…

het is inderdaad heel normaal, maar vaak zeggen dat ze niet bestaan schijnt niet zo te werken… De enge beesten wegjagen bijvoorbeeld is een idee. Ik zou toch wel geregeld zeggen dat ze niet bestaan maar dat je ze wel voor d’r wegjaagd ofzo.

Weer een fase waar je doorheen moet waarschijnlijk… sterkte!

fantasievriendjes

http://www.peuterplace.nl/index_bestanden/page0028.htm

Dank je wel…



overal staat vanaf 3 jaar, maar jill had toen ze 2,5 was

al haar " denkbeeldige hondje" die ze ook echt vast hield in haar hand

als je haar dan aan die hand een hand wilt geven dan legde ze haar hondje in haar andere hand

Volgens merijn zit er een spookie in de douchecabine… hoe hij erbij komt?? geen idee…

Yoni had dat ook al met 2 jaar en nu nog steeds …

Anyk hoor ik nog niet over denkbeeldige vriendjes, maar ze heeft een fantasie. Fantastisch als ik haar soms bezig hoor. Situaties naspelen en dan kunnen inderdaad kinderen op de gang worden gezet. We wisten bij Yoni altijd precies wat er op de psz gebeurd was, dat speelde ze allemaal na. Yoni heeft ook al vanaf die tijd een denkbeeldig vriendje. Als zij iets deed moest dat van hem of had hij dat gedaan, heel handig :mrgreen:



Allebei de kinderen worden/werden wakker van enge dingen. Yoni had het erger dan Anyk heeft. En ik hoop ook niet dat Anyk het zo erg krijgt, want dat is nogal heftig geweest.

Anne doet het ook al een tijd, zij heeft het over spoken. Vanaf het begin heb ik met haar er leuk over gepraat. Nu moet ze er zelf om lachen. Mama, daar is het spook weer, hij heeft een hoed op en een sjaal om. Dan zeg ik geef het spook maar een kusje of zo en dan doet ze dat en gaat weer verder waar ze mee bezig was. Nu kan het zelfs zijn dat het ‘spook’ bij haar in bed ligt en dat is geen probleem. Dus echt niet zeggen dat het niet bestaat. Gewoon even in meegaan. Wat vragen stellen, bv hoe de leeuwen eruit zien en bv gooi maar ‘nep’ eten naar ze toe, ze zullen wel honger hebben en ze hebben gehoord dat jij zo n lekkere koekjes in huis hebt of zoiets. Anne heeft het ook weleens met een krokodil, ivm het liedje op een klein smal bruggetje zat een krokodilletje…tralala, die beet je in je billetje. Dus dan zegt ze: daar komt de krokodil in mn bil bijten, en dan zeg ik: nou terug bijten dan, en dan maken we er een dol spelletje van met keknuffel en is ze het snel weer kwijt.



Veel succes en sterkte

Bdankt voor jullie reacties…



:thumbup: :thumbup:



Jill wordt ook iedere nacht wakker van

Casper heeft hetzelfde als Jill. Veel fantasie wat overdag harstikke leuk is en s’nachts zorgt voor wakker worden en heel erg overstuur zijn. Dat overstuur zijn kan soms wel drie kwartier duren en niets is dan goed. Toevallig heb ik het van de week gevraagd op het CB want daar moest ik naar toe en die gaf aan dat het inderdaad bij de leeftijd hoort.



Het is vreselijk zielig om te zien. Misschien kan je een voorwerp in de kamer van Ryan leggen wat de leeuwen buiten houdt. Een pop of zoiets dergelijks. Of iets wat je op kan hangen. Dit geeft dan misschien een veilig gevoel voor haar. Bij Casper werkt dit door een pop voor de deur te leggen.



Sterkte ermee.

Hier ook eentje waar het in alle hevigheid losgebarsten is. 's Nachts overstuur wakker herken ik ook. Vanochtend was mama niet mama maar een kikker en die ging ze opeten. Toen was mijn ochtendjas papa. Gisteren zat er een monster in de kamer - nog bedankt voor de tips, ik ben het monster gaan aaien - en toen papa monstergeluiden maakte was ze ineens bang, terwijl ze dat normaal prachtig vindt.

Heel herkenbaar. Ik heb er ook van het begin af aan leuk met haar over gepraat. En ik nam de vossen mee (dat ziet zij dus en zij heeft ook 2 denkbeeldige hondjes :mrgreen: )

Als het heel erg is, dan pak ik de spoken en vossen-wegjaagspray. Een spuitbusje met water, spuit ik mee in haar kamer of waar ze ze ook ziet en dan is het goed!



Sterkte ermee.

Kirsten heeft er nu ook last van. Ze ziet pinquins en die eten haar knuffels op. En die pikken haar.

ik weet niet meer wat er bij jan op zijn kamer zat

of het nou een spook of een krokodil was…

maar ik joeg ze weg

van hun, de kamer uit, door het raam jij !

een “stoere” knuffel in zijn kamer gezet; die joeg ze wel weg als ze weer wilden komen