familyfix, easy base, easybase2 oplossing gevonden pag.2

ik heb vandaag bij de babywinkel het autostoeltje besteld voor ons kindje dat in maart geboren wordt

Ik had een voorkeur voor de maxi cosi pebble. ik dacht dat dit echter niet kon omdat wij geen isofix in de auto hebben en de pebble niet op easybase zou passen



hierop werd mij aangerade de familyfix te nemen omdat die wel met diepuntsgordel bevestigt kan worden



maar ik zit nu op internet nog even na te lezen en nu krijg ik toch de indruk dat dat niet klopt, dat de familyfix ook met isofix bevestigings punten in de auto wordt gezet, en dat ik dus niks met mn pebble kan in een auto met driepunts gordels

wel lees ikiets over de easybase 2 die de opvolger is van easybase. en dat daar dan de pebble wel op kan



ik weet t gewoon even niet meer zeker,ik hoop dat hier iemand mij kan helpen? ik ga zowiezo morgen die winkel even bellen voor ik zes weken op t verkeerde systeem zit te wachten :roll:

Wij hebben een Isofixbase en hadden toen nog geen isofix systeem in de auto (nu wel) maar de isofix kun je ook vast zetten met je driepuntsgordel hoor.

Dat hebben wij ook altijd gedaan, wij hebben juist voor de isofix gekozen omdat we deze met gordel konden vastzetten en evt ook met de isofix als we een nieuwe auto zouden krijgen met het isofix systeem.



De familyfix is de nieuwste en komt eigenlijk op het zelfde neer als de isofix alleen het grote verschil is dat je met de familyfix ook een autostoeltje op vast kan zetten voor een groter kind.

Dit kan bij het isofixbase weer niet omdat deze alleen voor de maxicosi is bedoelt.



Persoonlijk zou ik gaan voor de familyfix ook omdat je graag de pebble wil die bij deze base hoort maar ook omdat je hem veel langer kan gebruiken dat de isofix.

Helaas was de familyfix er nog niet toen wij in maart onze isofixbase hadden gekocht anders hadden we zeker deze genomen.

oeh gelukkig dus t kan wel!!!

ik heb geen isofix in de auto …ik heb idd voor dit systeem gekozen omdat ik straks ook dat opvolgstoeltje wil hebben. het leek me juist zo makkelijk



familyfix is de opvolger van die isofixbase dat zei ze al ja…maar op de website is de info erg eenzijdig, gaat alleen maar over die isofix bevestiging…

maar goed als jij zegt uit ervaring, dat ik em met de driepuntsgordel kan bevestigen ben ik gerust :thumbup:

ook wel benieuwd even zitten zoeken op de site van maxi cosi zelf en uit de handleiding van de family fix komt deze info



1.3 Maxi-Cosi FamilyFix in de auto
• Controleer voor aankoop of the Maxi-Cosi
FamilyFix goed in de auto past.
• De Maxi-Cosi FamilyFix is een IsoFixsysteem
en goedgekeurd volgens de
laatste Europese richtlijn ECE R44/04 voor
“semi-universeel� gebruik.
• Alleen geschikt voor gebruik in auto’s
voorzien van IsoFix-ankerpunten.

Raadpleeg hiervoor het autohandboek.
• Controleer of uw auto voorkomt in de
goedgekeurde ‘autotypelijst’ op www.
maxi-cosi.com.

de pebble zelf kan neem ik aan wel gewoon met gordels vast gezet worden, maar neem aan dat jullie niet voor niets een base erbij willen, dat je niet elke keer met de gordels hoeft te hannesen enzo.

ja dat was de info die ik ook had gevonden…pfff

nou ik ga maar gewoon even bellen morgen voor de zekerheid, want ik heb GEEN isofix toch was die verkoopster heel stellig dat t WEL kan…hm…

lekker dan…

ik denk dat even bellen t beste is

zou het idd wel zeker willen weten aangezien die dingen niet bepaald gratis zijn :roll:

@mamaMarije wrote:

zou het idd wel zeker willen weten aangezien die dingen niet bepaald gratis zijn :roll:


nee maar ik heb em bij die winkel besteld en dan is t HUN fout als ze me een verkeerd systeem aanraden lijkt me, dus dan neem ik em echt niet hoor

voor zover ik er nu zelf uitkom moet ik een easybase 2 hebben en geen familyfix

ik lees namelijk over die easybase2 dit


De EasyBase 2 is ontwikkeld om te worden gebruikt in combinatie met de Maxi Cosi Pebble en Maxi Cosi CabrioFix autostoel.

De EasyBase 2 wordt bevestigd in de auto door middel van de autogordels. Samen met de in hoogte instelbare steunvoet is de Pebble en CabrioFix met EasyBase 2 een uiterst veilige manier om je baby te vervoeren in de auto.

De Maxi Cosi EasyBase 2 voldoet aan de nieuwe Europese ECE44-04 veiligheidsnorm

@kristalkindje wrote:

@mamaMarije wrote:
zou het idd wel zeker willen weten aangezien die dingen niet bepaald gratis zijn :roll:


nee maar ik heb em bij die winkel besteld en dan is t HUN fout als ze me een verkeerd systeem aanraden lijkt me, dus dan neem ik em echt niet hoor




Dat zou ik zeker bij hun neerleggen hoor!

Maar met je info die je eronder zet lijkt het me idd dat je die moet hebben.

ook de familyfix is vast te zetten met een driepuntsgordel hoor :slight_smile:



http://www.babyentiener.nl/info/maxi-cosi-familyfix-2487.html



De Maxi-Cosi FamilyFix is een volledig nieuw doordacht basis systeem welke in uw auto bevestigd wordt waarop u autozitjes kunt plaatsen uit verschillende groepen.



De FamilyFix is geschikt voor de Maxi-Cosi PEARL (Groep 1) de Maxi-Cosi CABRIOFIX (Groep 0+) en de Maxi-Cosi PEBBLE (Groep 0+) en zorgt voor een gemakkelijke maar vooral veilige installatie.



Dankzij het unieke IsoFix systeem kan de FamilyFix rotsvast op de stoel in uw auto bevestigd worden. Waarop doorlopend de Maxi-Cosi Pebble, Cabriofix en de Pearl heel gemakkelijk vastgeklikt kunnen worden, u hoeft dus geen moeilijke handelingen te verrichten om het stoeltje vast te zetten door middel van de autogordel. Door de FamilyFix staat het autostoeltje altijd super stabiel en veilig.



Dankzij de geïntegreerde indicator kunt u eenvoudig aflezen of het kinderzitje op de juiste manier is vastgeklikt. De poot aan de voorzijde van de FamilyFix, welke op de bodem van de auto afgesteld wordt, zorgt voor een betere stabiliteit bij frontale botsingen.



De Maxi-Cosi FamilyFix is ook te plaatsen in auto’s die niet uitgerust zijn met het Isofix systeem. U kunt de FamilyFix in dit geval vastzetten door middel van de 3-punts autogordel.



De veelvuldige Familyfix zorgt dus niet alleen voor een gemakkelijke bevestiging van uw het kinderzitje maar waarborgt een grote mate van veiligheid en stabiliteit en een correcte installatie van uw autostoel.

wat apart dat er dan verschillende info over te vinden is?!

Want dat eerste komt dus van de site van MaxiCosi zelf… je mag toch hopen dat zij zelf weten wat er met hun produkten kan :eh:



Zou het de winkel voor laten doen/ laten zien en als het niet wil met gordels dat ze je die andere base leveren :thumbup:

ja je hebt gelijk het staat er duidelijk

maar wat een tegenstrijdige info dan over die systemen, daar zou je toch gekkk van worden?

Maar ik zou idd gewoon terug gaan naar de winkel en vragen of ze het duidelijk wil laten zien dat het ook met de autogordel kan.

Wij kregen een hele demonstratie op een autostoel die daar stond, hoe het ding bevestigd kon worden.

Wij hebben bij de babydump vandaan.

tsja ze hadden em niet op voorraad dus ik heb hem bij hen besteld, zij hebben hem mij geadviseert dus t is zowiezo hun fout als ie niet past maar ik ga morgen de fabrikant bellen en vragen hoe t zit, als die me kan bevestigen dat t gewoon kan is er geen vuiltje aan de lucht, zo niet dan bel ik meteen de winkel op en bestel de familyfix af. dan zoeken ze eerst maar uit wat ik dan wel moet hebben hoor

ik heb maxi cosi gebeld en uitlsuitsel gekregen

de familyfix kan inderdaad ALLEEN met isofix worden bevestigd



wil je TOCH een maxi cosi pebble in je auto, zonder isofix dan kan dat met easybase 2



duidelijk dus, ik ga de babywinkel straks even bellen en een easybase 2 bestellen

toevoeging, ben vandaag nog even naar die winkel toegegaan, en werd meteen door de verkoopster aangsproken waarbij ze direct zei dat ze een fout had gemaakt, me het verkeerde systeem had aanbevolen

en dus ook al easybase2 heeft besteld



keurig!

fijn dat het nu duidelijk is EN geregeld :thumbup:



Wat is er trouwens anders aan de pebble tov de cabrio?

Volgens mij past de Pebble op Easybase 2 en de vervolgstoel daarvan ook ipv dat je een nieuwe Easybase moet bestellen.



Bij de MC Cabrio heb je een easybase die niet samen kan met de grotere stoel. En dus moet je weer een nieuwe easybase kopen voor de grotere stoel.