Familie bleh

Hoi allemaal,



Ik moet even mijn ei kwijt over hoe het nieuws van mijn zwangerschap door de familie is verspreid. Heeft één van jullie dit of iets soortgelijks meegemaakt.?



Ik ben zwanger geworden via ICSI en een nichtje van mij heeft op dezelfde manier een kindje gekregen. Via haar kreeg ik ook veel informatie over hoe de procedures allemaal gingen en wat ik allemaal kon verwachten. Al snel bleek dat ze de familie af en toe ook wat vertelde over ons. Op zich vond ik dat niet zo erg, wisten ze tenminste waarom ik niet de vrolijkste was…



Goed sinds 21/10 weet ik dus dat ik zwanger ben en dat het gelukt is. Ik natuurlijk blij mijn nichtje opgebeld (stom stom stom) om het te vertellen. Heeft ze dus meteen de hele familie ingelicht! Dat had ik nadat ik de 3 maanden voorbij ben zo graag zelf willen doen. Ik had zo graag zelf de gezichten van bv oma willen zien, maar nee, zij moest zonodig de hele familie al telefonisch inlichten :shock: . Echt ik ben erg teleurgesteld. Ik heb haar erop aangesproken en zei zegt het niet te hebben verteld, maar zij was de enige die het wist (om mijn man na natuurlijk). Het kan dus ook niet anders dan dat het van haar afkomt.



Dus ja, familie, je kan niet met ze, maar ook niet zonder ze.

Het is jammer, maar het is haar ook niet kwalijk te nemen. Waarschijnlijk heeft ze in haar enthousiasme de familie ingelicht, wellicht in de veronderstelling dat jij dat ook al had gedaan.



Om nu woorden te hebben over deze enorme leuke boodschap lijkt mij niet nodig. En de reacties die je hierop krijgt zijn toch ook leuk genoeg om van te genieten. Ik zou me niet te druk maken om je nicht. Ze zal het niet zo bedoeld hebben.



En van harte met de zwangerschap! :mrgreen:

Dat is inderdaad heel erg naar. Ze zal vast heel enthousiast geweest zijn dat het gelukt is maar om dan ook nog te zeggen dat je het niet hebt gezegd is wel wat raar terwijl zij de enige was die het wist.



Wel jammer voor jullie dat jullie nu niet de kans hebben gekregen om het zelf te vertellen terwijl dat juist zo leuk is :hug:



In iedergeval gefeliciteerd meis :dance: en geniet van de zwangerschap :thumbup:

Ik begrijp je gevoel. Jammer dat het zo gelopen is, maar vooral:



Gefeliciteerd met je zwangerschap, probeer vanaf nu te genieten!

Oooh, wat vreselijk balen! :wall: Ik kan me voorstellen dat je kwaad en teleurgesteld bent. Je nicht had dat niet mogen doen. Wellicht heeft ze het met de beste bedoelingen en in haar enthousiasme gedaan, maar dan nog. Zoiets wil je toch zelf vertellen, al helemaal als je in de mm gezeten hebt!



Wij zijn ook mbv ICSI zwanger geworden en als je lang bezig bent om zwanger te worden, ga je toch je familie erin betrekken. Dat kan soms ook niet anders. Ik vond het zelf al heel jammer dat we daardoor het verrassingseffect kwijt waren en het goede nieuws niet spontaan konden vertellen. Mijn schoonouders, directe familie en vrienden wisten dat we met ICSI bezig waren en wanneer we mochten testen. Dus dan kom je er niet onderuit om de uitslag dan ook te vertellen. We hebben natuurlijk wel gezegd dat ze het niemand mochten vertellen tot we 10-12 weken waren en we zelf aangaven dat ze het bekend mochten maken. En dat hebben ze gelukkig ook niet gedaan (met heel veel moeite). Dus we hebben het zelf ook nog aan veel mensen kunnen vertellen. Maar het is toch jammer als je die kans ontnomen wordt!



Maar in elk geval gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het met ICSI gelukt is, hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap! Wanneer heb je de eerste echo?



Groetjes,

Jippie

Gefeliciteerd met je zwangerschap. :-



Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. En het voelt, hoe begrijpelijk in het enthousiasme ook, wel gewoon heel erg k
u*t als je dit gebeurd.



Mijn ouders zijn gescheiden. Hadden al zeker 2 jaar geen contact meer, en daarvoor was het contact moeizaam. Ik heb het mijn moeder eerst verteld ( :doh: ) en wilde direct daarna het mijn vader ook vertellen. Dat lukte niet. Toen ik hem 2 dagen later eindelijk sprak opende hij het gesprek met: Je bent zwanger hè? Bleek mijn moeder hem gebeld te hebben :shock: en op zijn antwoordapparaat :shock: ingesproken te hebben: Hallo Opa! Leuk he, we worden Opa en Oma. :shock: Mijn vader herkende mijn moeder niet eens op het blikkerige antwoordapparaat en moest via de nummerherkenning herleiden dat het mijn moeder was. :wall: Ik was echt WOEST. :twisted: en dan zeg ik het heel netjes. Vervolgens mijn moeder gebeld en haar onderuit de zak gegeven. Leuk hoor, zwangerschapshormonen. :roll: :angel: :mrgreen: Vervolgens bedacht zij dat ik haar nooit meer wilde zien, en ze dus ook haar eerste en voorlopig enige kleinkind nooit zou zien. Belt mijn broer een paar dagen later mijn vriend om te bemiddelen. Waar mijn moeder nu weer vandaan had dat ik haar nooit meer wilde zien, geen ideeeee. :eh: Het kwam uiteindelijk wel goed, maar zelfs mijn broer is er dagen zoet mee geweest. Ze heeft zelfs nog mijn vader opnieuw gebeld om te vragen of het nu zo gek was wat ze gedaan had. Ja, zei mijn vader… je bent knettergek. :mrgreen: Dus daar had ze ook niks aan, nee gek he als je al 15 jaar gescheiden bent. :doh:



Toen Hieke uiteindelijk geboren was heb ik haar als laatste gebeld. Ze kon toen niet meer dezelfde dag op bezoek komen. En dat heb ik bewust zo gedaan. Mijn vader was er binnen een paar uur na de geboorte.(spoedks met narcose) :dance: :dance: :dance:

Maar in elk geval gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het met ICSI gelukt is, hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap! Wanneer heb je de eerste echo?

Groetjes,
Jippie


Ik heb 5 nov de eerste echo!!

Vera…



Ik kan je heel goed begrijpen hoor, lijkt me indd erg vervelend als iemand die meteen zo rond bazuind in de familie… Is indd zelf zo leuk om te doen… :hug:



Maar toch wil ik je even dit zeggen : GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!! :inlove: :inlove:



Geniet ervan meid, en lekker uitkijken naar 5 november :lol:

He Meid, proficiat met je zwangerschap. Super zeg dat die zware weg zo’n resultaat heeft. Dat je maar een prachtig mooi gezond kindje krijgt!



En stomme reacties, meid ik ken het. Mijn moeder reageerde zo stom. Ik ben nu 12 weken en ik heb haar met 8 weken telefonisch gesproken, en deze week 4 min aan de foon. Heel betrokken oma is het. Bah.

Helaas kan je je familie niet uitkiezen.



Ik wens je een hele mooie echo toe 5 nov. Ik doe je na op 6 nov.