Fajita's en kruiden

We eten vanavond fajita’s (dus gewoon wraps met gehakt en groente… met salsasaus). Maar nu zag ik dat ik geen kruiden had meegenomen (die speciale zakjes). Alleen heb ik geen zin om vandaag nog weer naar de winkel te lopen… Dus welke kruiden zou ik nu zelf door t gehakt kunnen doen om t wat meer smaak en pit te geven?

Ik heb best wat kruiden staan hier, dus roept u maar :mrgreen:

2 theelepels chili powder

1 1/2 theelepel gemalen komijn

1 theelepel zwarte peper

1 theelepel zout

1/2 theelepel paprika poeder

1/2 theelepel droge oregano

1/4 theelepel knoflook poeder (of 1 vers teentje, goed gemalen)

1/4 theelepel uien poeder


Ik doe er ook vaak een theelepel kaneel en een halve theelepel gemalen kruidnagel door.

Ik heb alles behalve t uienpoeder :thumbup: Maar ik gooi al ui op de fajita dus dat komt wel goed :mrgreen: Thx nef :-



(waarom kom je niet meer bij de aprilmama’s? :cry: vond je verhalen altijd zo leuk geschreven :-
)

voor een volgende keer:

als ik fajitas maak dan is het meestal met kipfiletblokjes en paprika, maar als kruiden/saus doen wij: 1 deel chilisaus, 1 deel ketjap, 1 deel citroensap

HEERLIJK!

en dan zure room op de fajitas zelf smeren :drool: OK ik ga koken!

Ik ben nog niet aan t koken, wij eten pas rond 18.00 - 18.15… Maar tis dat ik geen chilisaus in huis heb, klinkt ook lekker! Ik schrijf m op!

Ben benieuwd hoe het smaakte!

Ik heb de kruiden van nef geprobeerd en t was heerlijk :drool: Geen pakjeskruiden meer hier, voortaan maak ik t zo :thumbup: Met een beetje salsasaus erop, ui, tomaat en dan het gehakt… dichtvouwen, prikkertje erin en zo nog even een paar minuutjes in een voorverwarmde oven :drool: