factor v leiden en zwangerschap

Hei Noor,



Hoe was de controle woensdag?

Alles goed?

Nog veranderingen of was het rustig?



Groetjes

Toevallig kom ik dit topic tegen terwijl ik op google een beetje rondneus.



Ben heterozygoot, en nu bijna 33 weken zwanger. Heb een recept om na de bevalling 6 weken lang fraxiparine te prikken.

Wie hebben hier ervaring mee? Het middel bedoel ik dan vooral, het prikken zelf ‘leren’ ze me in het zh na de bevalling.



Ik lees op internet wisselende berichten ook over het middel met borstvoeding, hoe heb je dat gedaan? Wil heel graag bv geven, maar mag dat wel? (heb dat toen wel aangegeven bij de gyn, maar me verder niet echt erin verdiept…)



Heb 't nog niet aangekaart bij mn vk, bedacht me vanmorgen dat ik eigenlijk wat vragen heb erover, volgende week bij de controle heb ik het er met haar over.



Bedankt alvast!

Hoi iedereen,

Ik ben hier een beetje aan het lezen omdat ikzelf ook heterozygoot ben. Dat liet ik jaren geleden testen nadat mijn vader verschillende tromboses gehad heeft.
Vorige maand werd ik zwanger maar dit eindigde na een maand in een miskraam. Ik lees hier allerlei erge verhalen en verhalen over bloedverdunners e.d. maar zijn hier ook heterozygote vrouwen aan het lezen die geen problemen hadden tijdens hun zwangerschap? Noch mijn arts, nog de gyn. noch de hematoloog vinden een behandeling met bloedverdunners op dit moment zinvol. Maak me wel wat zorgen. Om een bijkomend onderzoek te kunnen krijgen moet ik eerst meerdere miskramen gehad hebben … dit maakt mij best wel wat wanhopig en bang… Ik begrijp ook wel dat er aan het gebruik van bloedverdunners en andere medicatie, dewelke dan ook altijd risico’s verbonden zijn en dat dokters hier dus een goed beredeneerde afweging maken maar op dit moment voel ik me precies een testpersoon, eerst eens afwachten zo en als het nog een keer mis gaat, dan verder onderzoek … ik ben er nu al het hart van in bij 1 miskraam. Wat een emotionele rollercoaster!

Groetjes van een ongerust muisje