F-side niet slimste jongetje van de klas

Ajax - Feyenoord 2006-07

Op zondag 5 februari 2007 toonde kindervak 410 tijdens de wedstrijd Ajax – Feyenoord een spandoek met daarop een afbeelding van het bombardement van Rotterdam en de tekst ‘Bloody Sunday’. Dit leverde het kindervak veel kritiek op en ook Ajax was niet blij met deze uiting. ‘Schandalig, smakeloos en kwetsend’ volgens de club uit Neerlands grootste poel des verderfs. Voor straf werd het kindervak voor onbepaalde tijd uitgesloten van sfeeracties.

De grote broer van het kindervak, de F-side, laat zien ook niet het slimste jongetje van de klas te zijn. Voor de wedstrijd Feyenoord – Ajax van 21 september aanstaande brengen zij T-shirts (zie onder) met dezelfde afbeelding op de markt. In onze ogen toch ietwat vreemd om de Duitse bombardementen te verheerlijken, terwijl je zelf vol trots de geuzennaam Joden uitdraagt.

Zie onderstaand de tekst, zoals op de website van de F-side is te lezen:

Op 21 september staat het jaarlijkse tripje naar het grootste riool van Nederland op het programma. Een echte Ajacied bereidt zich daar goed op voor, een passend shirt mag daarbij niet ontbreken:

Bloody Sunday 2008

Shirt te koop voor 22,50 inclusief verzending.

te bestellen via *****************

twee kleuren Wit met rode opdruk en zwart met witte opdruk

Hopelijk krijgen ze een fikse straf ik vind dit zo absurd :evil:

:wall: :wall: :wall: Echt die F-Side weer Weten zeker niets beters te Verzinnen :doh: :doh: :doh:

Groetjes een Feyenoordsupporter :wink: :thumbup:

kan slecht een ding verzinnen; Triest volk!

pffff :roll:

tja, geen goede woorden natuurlijk voor die actie die 410 vorig jaar heeft gedaan met dat spandoek.

maar beetje jammer dat 410 hierboven wordt afgescheept als kindervak, want dat is het niet :naughty:

@Amy82 wrote:

tja, geen goede woorden natuurlijk voor die actie die 410 vorig jaar heeft gedaan met dat spandoek.

maar beetje jammer dat 410 hierboven wordt afgescheept als kindervak, want dat is het niet :naughty:

Ja ik heb het van een Feyenoord site.

Trouwens de F side wordt straks verboden

Trouwens een kindervak kun je het idd niet noemen die hebben meetal meer hersenen dan sommige lui van de F side of vak 410.

Net als de meeste fans van Feyenoord niet sporen

Ik sta zelf op de F-side (Ajax voor de niet voetballiefhebbers onder ons :smiley: ) Nee ik ben geen gek die erop los slaat maar gewoon een voetbalgek en ik kan jullie hierbij dan ook vertellen dat 90% van de F-side niet met zo’n shirt gaat lopen. Tijden geleden was er ook een shirt met 110% anti kakkerlak en alleen de grootste kneuzen lopen daarmee, het is duidelijker gezegd not done om daarmee te gaan lopen. En verder joh het is gewoon een over en weer spelletje tussen Amsterdam en rotterdam, niet eens waard om je druk over te maken.

@Lady28 wrote:

Ik sta zelf op de F-side (Ajax voor de niet voetballiefhebbers onder ons :smiley: ) Nee ik ben geen gek die erop los slaat maar gewoon een voetbalgek en ik kan jullie hierbij dan ook vertellen dat 90% van de F-side niet met zo’n shirt gaat lopen. Tijden geleden was er ook een shirt met 110% anti kakkerlak en alleen de grootste kneuzen lopen daarmee, het is duidelijker gezegd not done om daarmee te gaan lopen. En verder joh het is gewoon een over en weer spelletje tussen Amsterdam en rotterdam, niet eens waard om je druk over te maken.

Ja dat snap ik maar het komt wel voor uit die vak, maar goed, alvast gefelicteerd met de overwinning

Niet uit dat vak, maar uit een aantal die ook in dat vak staan, merendeel distantieert zich hier van. We hebben nog niet gewonnen hoor.