exzeem/uitslag vooral op ellebogen

hoi allemaal ik heb een vraag:

mijn zoontje van bijna 2 zit sinds een week onder de uitslag.

het zit vooral veel rond zijn ellebogen,maar ook op de rest van zijn lichaam maar dan wel minder.

het ziet er heel rood uit en grote maar ook kleinere bultjes.

volgens mij heeft hij er geen last van en hij is ook niet grieperig oid.



nou heeft hij in het verleden ook erg last gehad van zijn luchtwegen,maar dat gaat sinds een half jaar heel goed.

wel is hier vorige week een kat in huis geweest dus ben ik aan het twijfelen of hij misschien niet allergisch is voor katten ofzo.



weet er 1 van jullie misschien hoe ik een allergische reactie kan herkennen?

of zou het gewoon uitslag zijn? volgens mijn schoonmoeder zijn uitslag en astma “broertje en zusje” van elkaar…dus als hij niet benauwd zou zijn dat hij dan onder de exzeem komt.

nou ik hoor graag van jullie

het een KAN met het ander te maken hebben, maar het kan ook heel goed los staan van elkaar.



Je zegt dat de kat in huis was, maar is die nu weer weg? Dan zou de uitslag, als het daar aan ligt ook goed weer kunnen verdwijnen…



Sja, zolang hij er geen last van heeft, zou ik het gewoon insmeren met bepanthen ofzo, en ff aankijken…

Eczeem en astma zijn idd erg aan elkaar gelinkt. Het schijnt idd heel vaak voor te komen dat wanneer astma tijdelijk verdwijnt, het eczeem op komt zetten en andersom. Hoewel mijn kindjes alleen maar last hebben van eczeem.



Ik zou voorlopig goed smeren, bepanthen is idd heel goed, trekt het niet weg, dan even langs de HA. Hij kan snel zien of het eczeem is of niet.



Als het eenmaal weg is, zou ik nogmaals de (of een andere) kat in huis halen, om zeker te zijn of hij er allergisch voor is of niet.