Ik heb sinds de zwangerschappen enorm last van stemmingswisselingen tijdens de menstruatie. Ik ben enorm prikkelbaar, chagrijnig, jankerig, concentratieverlies noem maar op !
Ik kan echt niks hebben, ben veel te snel boos en ben geneigd zo om me heen te maaien als iets helemaal fout gaat Ik ben totaal mezelf niet en ik vind het vreselijk !
Het is geen PMS, want ik voel de menstruatie niet aankomen, psychisch gezien.
Ik ben tijdens deze dagen echt een enorme trut :oops:
Ik wil dat niet !!! Ik ben zoooo NIET mezelf !!! Help !
Wie herkent het en weet wat er aan te doen is ? Ik wil niet meer aan hormonen, de pil is dus geen optie voor mij. Het liefst iets in het alternatieve circuit.
Ik heb het ook heel erg. Baal dan ook vreselijk van mezelf, en het is zo oneerlijk naar de kinderen en m’n man toe!
Ik wil ook niet aan de pil, en ben vorige week naar de apotheek geweest om advies te vragen.
Ze raadde me aan om ‘Davitamon FemFit’ te gaan slikken. Daar zit één of ander stofje in wat ‘helpt’ tegen de ongemakken rondom de menstruatie. Ik heb expliciet gevraagd of dat ook gold voor stemmingswisselingen en ze vertelde dat ze er al aardig wat positieve ervaringen over had gehoord.
Ik heb zelf het idee dat het wel wat doet, want normaal gesproken voel ik me in de week voor m’n menstruatie ook echt vreselijk, en ik zit nu middenin die week en het gaat eigenlijk heel goed.
Misschien iets om uit te proberen?
Gebruik je een andere voorbehoeds middel dan voor je zwangerschap?
Je hormonen kunnen anders reageren dan voor je zwangerschap(pen)
Sterkte meid!
Anders eventuuel met ha overleggen.
dikke :hug:
Ga ik ook eens proberen want ik heb er ook last van :evil:
Ik heb ondekt dat na mijn zs’en megagevoelig ben geworden voor slaaptekort net voor en tijdens de menstruatie. Ik hou mijn cyclus nooit bij (behalve in de ‘‘wij willen kinderen periode’’, uiteraard), maar doe dat nu wel. De week voor m’n menstruatie lig ik elke avond bijtijds in m’n mandje. Ik zeg niet dat het alles helpt, maar het scheelt wel.
ja vreselijk he!
ik haat het!
ik gebruik aleve voor menstruatieklachten
en dat helpt als een wondermiddel!
maar ook slik ik de pil door, een paar maanden achter elkaar
vanwege de migraine en de rugpijn die ik altijd heb (heb gewoon een rugwee van drie dagen lang, en met sowiezo al een zwakke rug is dat gewoon echt niet leuk)
als ik nu ongesteld ben,
dan neem ik ff zo’n aleve
en dan ga ik lekker shoppen en zorg ik dat ik ff uit de weg ben thuis :mrgreen: :thumbup:
soms denk ik kon ik maar een knop omzetten
dat ik niet meer ongesteld wordt.
ik vind 2 kids voldoende.
oh ja i kherken het meteen
ik ben dan wel weer met de pil begonnen maar wens wel is dat i kweer zwanger ben want vind mezelf echt niet leuk meer
ik snauw iedereen af en hui om niks en pijn in me buik als ik ongi ben niet te zuinig heb ik voor dat ik zwanger was nooit last van gehad.
ook enorm last van snaai buien en eet echt alles wat in me buurt ligt :?
en dat terwijl ik juist die zwangerschaps kilos eraf wil hebben
naja moeten er eff doorheen bijten
i kgeloof dat die gekker hormonen van je zwangerschap pas na een jaar verdwenen zijn uit je lichaam :shock: :shock:
gr loessie
Ik gebruik zelf geen anticonceptie.
Ik vind het stofje in de FemFIt wel interessant klinken, ik ga daar eens nader onderzoek naar doen.
Ik heb het overigens niet over pijn in mijn lijf he, puur psychische klachten. Dus Aleve zal bij mij niets helpen.
@nijntje wrote:
soms denk ik kon ik maar een knop omzetten
![]()
Ik ook ! DUs ongesteld worden is niet meer nodig toch ? :mrgreen:
@Karin2 wrote:
@nijntje wrote:soms denk ik kon ik maar een knop omzetten
![]()
Ik ook ! DUs ongesteld worden is niet meer nodig toch ? :mrgreen:
Nee idd, weg met die :sick: :silenced:
Hoop dat die Fem Fit helpt…
:hug:
Nou ik ga niet zomaar slikken hoor. De tip is heel aannemelijk dat het kan helpen maar de bijsluiter zegt mij eigenlijk niet duidelijk wat het precies doet :
De kenmerken van Davitamon Femfit:
Multivitamines speciaal voor vrouwen
Extra weerstand en voldoende energie
Helpt bij ongemakken rond de menstruatie
Mooie huid, gezonde haren en nagels
Vooral deze :" Helpt bij ongemakken rond de menstruatie" vind ik bijzonder vaag. Lichamelijk ongemakken ? Of helpt het mijn prikkelbaarheid te temperen ? :think: Dit mag echt wel wat concreter wat mij betreft.
De samenstelling is als volgt :
Bevat 200 mcg vitamine A, 2,1 mg vitamine B1, 2,4 mg vitamine B2, 27 mg vitamine B3, 3 mg B6, 200 mcg B11 (foliumzuur), 1,5 mcg vitamine B12, 30 mg vitamine C, 2,5 mcg vitamine D, 10 mg vitamine E, 0,05 mg H (biotine), 80 mg calcium, 15 mcg chroom, 61,8 mg fosfor, 0,2 mg koper, 0,5 mg mangaan, 30 mg magnesium, 12,5 mcg seleen, 5 mg ijzer, 125 mg teunisbloemolie, 1 mg Co-enzym, 100 mcg Agnus Castus en 10 mcg lecithine.
Ik ga er niet klakkeloos van uit dat mijn lijf dit allemaal nodig heeft. Laat staan dat er een stofje bij zit dat mij mentaal positief beinvloedt. Dat er van allerlei vitaminen in zitten wil nog niet zeggen dat deze capsules zonder meer alleen maar gezond zijn.
Tamma, ik ben je zeer dankbaar voor de tip hoor :thumbup: Door jou ga ik me er eens in verdiepen. Misschien is het de teunisbloemolie die juist mijn humeur verbeterd.
Ik zou zeggen zoek het eens in het homeopathische. Ergens heb je toch tijdens die menstruatie (of pre) week een gebrekje van het een of het ander wat je lijf (hoofd = ook lijf ) van slag brengt.
En zeker met al die leuke pilletjes die zo over de toonbank te koop zijn is dat niet altijd de oplossing voor je. Als je het preciezer wilt weten zal het vast ook wel meetbaar zijn. Maar waar weet ik niet. Helaas zal het ook bij de homeopathie een soort ‘gokje’ zijn want aan de hand van je klachten gaan ze dan een middel proberen.
Teunisbloemolie bv is een vorm van vitamine E. Die kan zorgen voor regelmaat in je menstruatiecyclus bv en is erg goed voor je huid en haar. Maar of dat nu precies het stofje is? Kan niemand precies voor je uitvogelen. Je kunt de losse componenten proberen, maar hoed je ook voor een ‘placebo-effect’ … je slikt iets en voelt je beter.
Ik heb inderdaad al even rondgeneusd in de klassieke homeopathie. Ik heb hier ook al enige ervaring mee. Ik geloof persoonlijk niet zo in het placebo effect. Ik bedoel, het zal inderdaad kunnen dat mensen dénken dat iets helpt. Ik denk dat dat eerder te maken heeft met het kennen van je eigen lichaam en geest. Je in jezelf willen verdiepen en je niet meteen overgeven aan pilletjes.
Karin,
Ik heb na mijn IVF pogingen altijd verschrikkelijke schommelingen van humeur etc. Ik voel me dan verschrikkelijk gejaagd, depri, verdrietig enzo. Dit start vanaf mijn eisprong tot mijn menstruatie.
Ik ga hiervoor naar de acupunctuur, die probeert me dan een beetje yin/yang te maken :mrgreen: Dit helpt wel.
MIsschien is dat het overwegen waard?
PB me maar als je vragen hebt
groeten Suzanne