extreem huilen met eten

betreft het dragen: daar ben ik echt gewoon vanaf. niet gemeen bedoelt, maar het is niet wat voor mij. niet dat ik mn kindjes niet graag bij me houd hoor, maar voor mij is het ook gewoon te zwaar dragen. misschien een kwestie van wennen voor beide maar zie mezelf niet elke dag met zon 9 kilo rond zeulen :shifty:

het advies van de fysio kwam overigens niet om het feit welke draagzak/doek maar om het feit van de voorkeurs houding en kiss. bij bry zou het waarschijnlijk gewoon pijn hebben gedaan, omdat wesley geen kiss leek te hebben maar wel iets achterstand had gekregen (fysiologisch gezien, en niet veel) hebben we het ook niet meer bij hem gedaan.

de dietist, ik weet het niet zo hoor… uiteindelijk zal ik er eerst naar doorverwezen worden. Huisarts zal dat niet gaan doen (dat is er een die je pas doorstuurt als je tis keer langskomt met een probleem groter dan zijn eigen hoofd :hand: ) cb is er wel beter mee, maar omdat er ook een ka in beeld is hier zal daar hun advies liggen. de ka zegt: laten huilen.

dat schiet dus niet zo op. aankomende week stellen we natuurlijk wel de ka nog maals op de hoogte van hoe het staat. misschien dat hij er nu wel een probleem in ziet.

terug op de voeding en ritme:

de slaapjes van hen zijn opzich goed. niets mis mee. Als ik het ritme per dag heb wat we nu hebben (dan dus de fruit/groente een langere tijd) dan zit ik dus smorgens 8.30 nutrilon 230cc dan 11 a 12 uur melkpap (opvolgm.) 160cc half uurtje later fruit dan zijn we tegen 13.30 klaar met wesley. dan tegen 16.30 uur groente met diksap wat ik dan nu afwissel om en om, hapje en wat drinken (zon 20cc per keer). dan zijn we klaar rond 17. en de laatste avond papfles is dan tussen 7 en 8. (verschilt per dag hoelaat precies. tis ook geen robotje hihi)

Bryan komt er dan tussendoor/tegelijk met zijn 4 flessen op dezelfde tijden, alleen is hij daar wat stabieler in: 8.30, 12, 16, 19.

Na een voeding, zit hij gemiddeld een uur a 1,5 hier wakker, dan slaapt hij een 1,5 a 2 uur. miscshien dat nu duidelijker is, wat ik bedoel dat als ik zijn tijden veranderen ga, dat ik dan hele dagen kwijt ben alleen aan het voeden. 1 uur verschuiven betekend al gauw haast 4 uur totaal met wesley bezig en bry erachter aan.

Die laatste fles heeft hij niet nodig wanneer hij overdag goed eet.

Wat Sweet zei, volg zijn ritme voor een dag en let op zijn vraag. en dan kom ik dus op deze tijden uit met vaste voeding. zou ik alleen flessen doen dan kom ik vreemd uit. als ik begin: 8.30, 11, 15, 18, en dan die laatste komt meestal 23. als hij dan die fles van 23 heeft gehad slaap hij door tot zon 10 a 11 uur. en dan is het nog bryan die wakker wordt (ja dan pas, ook al heeft hij zijn eigen ritme met de laatste fles van 19). dan mis ik dus alweer een ochtendfles. dat ritme werkt gewoonweg echt niet.

Dat hij zoveel achtereen slaapt, beide sliepen ze met 3 weken door (ze werden niet zelf wakker voor voeding en groeiden meer dan genoeg, 200 a 250gr. per week). het zijn beide beste slaapkoppen als ze eenmaal de slaap te pakken hebben in de nacht.

nu hoor ik mensen denken, wat klaagt ze dan nog :lol: nee gekheid, daar hebben we wel weer het grote geluk mee dat we praktisch nooit nachten wakker zijn. Enige wanneer dat gebeurt is dus wanneer Wesley alleen flessen krijgt overdag en dan 23 uur fles krijgt. overigens die fles krijgt hij dan omdat ik hem dan geef, hij vraagt er wel om maar als ik dan zou wachten tot 2 uur dan zou hij ook zo tot 2 uur klaar wakker zijn.

over het voeden op verzoek: dat doen we altijd al eigenlijk, en dit is hun ritme. kleinere hoeveelheid aanbieden heeft niet echt nut. tenzij je een gillend kindje n huis wilt hebben. hij wil vol zitten na voeding en niet anders. dit hebben we meerdere keren geprobeerd ivm spugen & zijn behoorlijke honger.

Sweet hoe bedoel je dat met het fruit en groente eerder en later doen? dat fruit kan ik indenken. hij krijgt immers 12 uur ook zijn pap er wel naast dus 10 uur fruit, 12 uur pap kan ik opzich inkomen. (al denk ik wel dat hij eind van de dag daarmee te veel uren wakker is geweest en slecht in slaap komt, maar dat moeten we dan even aanzien of dat ook gebeurt) Maar hoe krijg ik dan zijn groente later? ik denk niet dat hij het pikt als ik het ga rekken zolang met alleen drinken.

Het Rapley, dat blijf ik wel proberen denk ik. misschien daarna aanvullend met hapje dat hij het wel binnenkrijgt (hij zal toch nooit in het begin genoeg binnen krijgen met rapley hihi logisch :wink: )

@knuffeldraakje wrote:

Sweet hoe bedoel je dat met het fruit en groente eerder en later doen? dat fruit kan ik indenken. hij krijgt immers 12 uur ook zijn pap er wel naast dus 10 uur fruit, 12 uur pap kan ik opzich inkomen. (al denk ik wel dat hij eind van de dag daarmee te veel uren wakker is geweest en slecht in slaap komt, maar dat moeten we dan even aanzien of dat ook gebeurt) Maar hoe krijg ik dan zijn groente later? ik denk niet dat hij het pikt als ik het ga rekken zolang met alleen drinken.

Persoonlijk zou ik dan tussendoor een liga geven (om overbrugging te maken).
Ze zijn pas 6 maanden, maar over paar maanden zullen ze ook een eet schema 'moeten' hebben, en neem ik aan tot jullie gaan eten (dan vaste tijd bijvoorbeeld half 6), uit moeten houden.
Riley eet mee al enige tijd (sinds 8 maanden). En kreeg (zoekt*) toen daarbij brood maar om een idee te geven.

07.00 uur - melk
10.00 uur - fruit
12.00 uur - melk + brood
15.00 uur - 90 melk + liga, soepstengel, bambix startkoekjes.. (net wat we hadden)
17.00 uur - groente
19.30 uur - fles + pap.

Ik bedoel als je een tussendoortje geeft, zou hij het toch moeten redden?

hm dat is wellicht wel een manier. Alleen zit ik te denken, dan kom ik wel weer in een laat schema, waardoor hi ook weer later wakker wordt smorgens, hij slaapt zowiezo zon 12 a 14 uur snachts. zou ik hem eerder wakker maken dan is hij niet te genieten de rest van de dag (overgevoelig en overprikkeld). als ik 17 uur groente doe, dan zou hij denk ik dat hij 19 30 nog geen fles wil. of ja wel wil maar da zal die niet op komen of er weer uit komen. dan zou die laatste tegen 9 uur er goed in gaan en dus smorgens weer veel later wakker…

eerlijk gezegt… voor de groente weet ik niet of het slim is daar tijden in te veranderen. het ritme heeft hij wel.

Vanmiddag heeft een vriendin van me wesley eten gegeven, duurde wel ook een uur maar hij huilde minder. na elke 2 a 3 happen drinken. dat ging aardig. jammert wel maar hij eet.

Hoeveel drinken zou normaal zijn? of is er geen max aan hoeveel drinken hij erbij krijgt? als hij op deze manier het goed gaat doen, dan is dat een betere oplossing denk ik.

Gisteravond bedacht ik me, waarom zet je ze niet beide tegelijk aan tafel (heb je stoelen?) of ergens in, en pak je een groot bord, groente voor 2, en geef je ze tegelijk eten, dus niet dubbel werk, meer uren, en misschien voor hem ook fijner.

Verder ben ik vooral voorstander van ‘Go with the flow’, met ritme.

@Sweet-Love wrote:

Gisteravond bedacht ik me, waarom zet je ze niet beide tegelijk aan tafel (heb je stoelen?) of ergens in, en pak je een groot bord, groente voor 2, en geef je ze tegelijk eten, dus niet dubbel werk, meer uren, en misschien voor hem ook fijner.

:smiley: Ik moest direct denken aan het showtopic van Evi & Lola (als het goed is, direct de juiste pagina met lekker veel foto’s van een ubercute tweeling in o.a. hangstoeltjes aan tafel :inlove:) :smiley:

@Yvonne Z. wrote:

@Sweet-Love wrote:

:smiley: Ik moest direct denken aan het showtopic van Evi & Lola (als het goed is, direct de juiste pagina met lekker veel foto’s van een ubercute tweeling in o.a. hangstoeltjes aan tafel :inlove:) :smiley:

Idem. En waarom ik dit 's avond laat bedenk, geen idee. :mrgreen:

Ik was benieuwd of je hier wat mee kan/doet?

hey!

sorry iets verlate reactie.

Het gaat verbasend goed nu! bepaalde stukjes van hier heb ik kunnen gebruiken.

Met een stukje meer geduld, het huilen negeren, dan even niet doorgaan maar dan krijgt hij zn fles even, en meer drinken. dan lukt het :mrgreen:

dus voor iedereen hier erg bedankt!

Met Bry erbij: we gaan hem nu laten mee eten (rapley) bij ons. Wesley krijgt voor ons eten zijn eten, bry zijn halve fles. dan wanneer wes klaar is, en wij gaan eten, komt bry bij ons aan tafel om mee te doen. Hij heeft er de interesse en het geduld voor om het ook leuk te vinden. Op het moment hebben we 1 stoel voor ze, dus voorlopig gaan we het zo doen. Wanneer we er 2 hebben (met dank aan de foto’s van Lola en Evi! dat geeft me ideeën :mrgreen: ) dan komen ze beide aan tafel, als het Wesley lukt met de afleiding.

Dus iedereen bedankt voor de tips en hulp!!

Overigens, die foto’s van Lola en Evi dat is zo :inlove: hopelijk lukt dat hier ook over een tijdje :slight_smile:

hoi,

Ik wou toch hier ook nog even zeggen, we zijn bij de huisarts geweest welke ons met een spoedje naar de kinderarts gestuurd heeft. Daar eerst weer een normaal ritueel van lichamelijk nakijken en op het punt uit dat hij het niet weet. tot wes alsnog weer spugen ging: aan de zuur remmers. Dus wel de (verborgen) reflux. Zijn conclusie dat wanneer de meds aanslaan dan zal het eten ook beter gaan. tot nu toe zijn de ochtenden totaan eind van de middag goed. alleen nog even 2 a 3 uurtjes na de medicatie gaat het nog lastig maar de rest van de dag is hij een rustiger en vrolijk ventje. Om maar een voorbeeld te geven slaapt hij nu van 19.30 totaan 9.30 en zelfs dan ligt hij vrolijk in bed te kwebbelen :mrgreen: (normaal zijn we eerder, had me verslapen en zij ook dus)

dus de oorzaak is achterhaald :smiley:

Vervelend dat je zoontje daar last van heeft, maar vooral ook fijn dat je nu weet wat het is en dat de medicatie aanslaat :thumbup:

@knuffeldraakje wrote:

hoi,

Ik wou toch hier ook nog even zeggen, we zijn bij de huisarts geweest welke ons met een spoedje naar de kinderarts gestuurd heeft. Daar eerst weer een normaal ritueel van lichamelijk nakijken en op het punt uit dat hij het niet weet. tot wes alsnog weer spugen ging: aan de zuur remmers. Dus wel de (verborgen) reflux. Zijn conclusie dat wanneer de meds aanslaan dan zal het eten ook beter gaan. tot nu toe zijn de ochtenden totaan eind van de middag goed. alleen nog even 2 a 3 uurtjes na de medicatie gaat het nog lastig maar de rest van de dag is hij een rustiger en vrolijk ventje. Om maar een voorbeeld te geven slaapt hij nu van 19.30 totaan 9.30 en zelfs dan ligt hij vrolijk in bed te kwebbelen :mrgreen: (normaal zijn we eerder, had me verslapen en zij ook dus)

Was jij vorige week woensdag bij de kinderarts???

@Krabje wrote:

@knuffeldraakje wrote:
hoi,

Was jij vorige week woensdag bij de kinderarts???

uhmm… met wesley was maandag :slight_smile: vorige week vrijdag, en vandaag nog wel ook weer langs de bali geweest :slight_smile: hoezo?

Volgens mij was jij vorige week woensdag samen met je vriend en je jongens en nog een vriendin bij de ka. Je stond iig bij de balie.

Wij mochten toen wel (van je vriend) voor omdat jij nog dingen moest zoeken…

@Krabje wrote:

Volgens mij was jij vorige week woensdag samen met je vriend en je jongens en nog een vriendin bij de ka. Je stond iig bij de balie.

Wij mochten toen wel (van je vriend) voor omdat jij nog dingen moest zoeken…

oooohhh, ja dat klopt!! ik dacht dat ik 22-09 daar moest zijn met Bry, bleek volgende maand te wezen :shifty:

Nu je het zegt hihi dat waren wij :mrgreen:

HAhahaha tis dat we haast hadden anders had ik je idd even aangesproken. Wij moesten ook voor Tycho bij de ka zijn. Nu mogen we de 13e weer…

tis wat al die kindjes daar :frowning: hopen dat er ooit een tijd komt dat die afdeling niet meer nodig is. of helemaal geen ziekenhuis :mrgreen:

Met Bryan mogen we 22 oktober dus :wink: En wesley mag 2 november weer.

Succes alvast de 13e! hopelijk is de 13e voor jullie geen ongeluksgetal en gaat alles goed :slight_smile: