extra's

watvoor extra’s kan ik nog op delijst zetten voor bv behalve zoogkompressen :mrgreen:

tepelzalf!!! Heel veel tepelzalf!!(bv van avent ofzo) :mrgreen:

voedingsbh

kolf, maar pas aanschaffen als je weet wat voor één je nodig hebt



Veel dingen voor de bv heb ik pas aangeschaft toen het eenmaal liep (of eigenlijk, NIET liep, zoals bijvoorbeeld tepelhoedjes, borstvoedingshulpset, kolf, borstschelpen)



Het enige dat ik wel gekocht had voor de bevalling, was het handboek voor borstvoeding, van LLL.

Ik was bij Loek heel blij met tepelhoedjes.

Ik ben aan 1 borst geopereerd en die wilde meneer niet en met een tepelhoedje wel.

Ik had ook flesvoeding voor t geval in huis. De tweede nacht kwam Loek om de 3 kwartier en ze hebben ons dus aan

geraden om 30 cc flesvoeding te geven en hij had gewoon gigantische honger en was voor hem erg handig

en voor mij ook na 10 x in 1 nacht aanleggen een verademing.

Een kolfapparaat. Mocht t niet goed op gang komen kun je t daar wel mee stimuleren



Zal on getwijfeld wat vergeten zijn, maar daar zullen andere dames wel aanvulling aan geven.

Hoop dat je er iets aan hebt.



Groetjes Viola

Ik vond de bepanthen zalf :thumbup:

En idd veeeel zoogcompressen :mrgreen: Ik vind die van natusan het fijnst, maar dat is persoonlijk. Ik zou er dus van verschillende merken nemen, want als je 10 dozen gekocht hebt van merk x en die bevalt niet zit je er dus mee…

@Elise wrote:

Ik vond de bepanthen zalf :thumbup:

En idd veeeel zoogcompressen :mrgreen: Ik vind die van natusan het fijnst, maar dat is persoonlijk. Ik zou er dus van verschillende merken nemen, want als je 10 dozen gekocht hebt van merk x en die bevalt niet zit je er dus mee…




en hier nooit zoogcompressen nodig gehad, dus koop 1 doos…



kv is altijd zo in huis gehaald, haal het niet in huis, want dan grijp je er te snel naar…



Elektrische kolf kan je huren, dit om evt de bv op gang te brengen… Dus kolf komt na de bevalling…



Bepathen zal ik ook wel halen… (ik was mijn kraamhulp dankbaar voor een minitubetje)…



telefoonnummer van een goede lk klaarleggen…



En tegen iedereen zeggen dat je bv wilt= gaat geven, zodat je dit in je kraambed niet allemaal nog eenkeer te moeten uitleggen…



hmmm ben ik nou nog iets vergeten…



gr patricia

Een goed boek over bv… kun je vaak 2e hands ook wel ergens vinden, maar is een goede manier om even terug te grijpen op de momenten dat je (vooral de eerste kraamhormonale dagen) even twijfelt of je het wel goed doet of als je een vraagje hebt, nét als de kraamhulp weg is :wink: . En Bepanthen inderdaad!

Ik heb hier niets gebruikt behalve een half pak zoogcompressen, zelfs geen tepelzalf of borstvoedingsBH :oops:

Mijn tip: koop niets voor je het nodig hebt.

Toegang tot internet was wel onmisbaar voor mij.

Bepanthen ZALF… :thumbup: was hier heilig verklaard… en ik gebruik het nu nog te pas en te onpas… altijd wel handig om in huis te hebben…



Idd maar 1 doosje compressen halen, wie weet bevallen ze je niet. ik had dure lilypadz gekocht, maar die gebruik ik pas sinds kort, eerst niet nodig dus. Plakken ook niet als je bepanthen op je tepel hebt gesmeerd.



Verder niets meer aan te vullen op de dames denk ik…alleen een gerust hart… en vertrouwen in jezelf en je beeb. :thumbup:

@S@nne wrote:

Ik heb hier niets gebruikt behalve een half pak zoogcompressen, zelfs geen tepelzalf of borstvoedingsBH :oops:

Mijn tip: koop niets voor je het nodig hebt.

Toegang tot internet was wel onmisbaar voor mij.






Jaaaa internet, dat is een goede…

Er zijn hier goede ervaringsdeskundigen en die altijd bereid zijn om vragen heel snel te beantwoorden…



gr patricia