extra voeding nodig

Hallo allemaal

Ik zit met het volgende. Onze kleine man is nu bijna 7.5 maand en heeft al tijden signalen dat ie tanden krijgt. maar nu heeft ie de laatste week zo af en toe extra voeding(snachts om rond half 2) nodig wil ie door kunnen slapen terwijl ie hetzelfde krijgt als anders. Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat ie meer nodig is en wat ik het beste kan doen om weer hem weer door te laten slapen. Ook zou ik wel meer zoals brood/yoghurt oid willen introduceren.

Onze schema:

9.15 bv

12.30 bv

15.30 fruithapje/koekje

16.30 bv + fles (anders heeft ie niet genoeg)

19.00 groentehapje/maaltijd

20.30 fles + rijstebloem

en soms om 23.45 of om 1.30 flesvoeding erbij :shock: :thumbdown:

ben benieuwd…

groetjes knuffeltje

Is het voor jou dan niet prettiger om in de nacht te voeden?

Omdat je 's morgens wel bv geeft?

Het kan ook aan tandjes liggen idd he, ipv honger. Je moet het willen hoor, maar ik ben Lev met zijn tanden een zetpil gaan geven. Hij deed zo dramatisch steeds toen.

Ik zou hem in de ochtend ook een boterham geven. Dus om 9.00uur beginnen met brood, en dan aanvullen met bv.

honger heeft ie dan zeker want mocht ie nachts komen dan drinkt ie binnen 10 min 180ml :shock: met gemak op en dan valt ie in mijn armen in slaap.

Nachts voeden vind ik niets. Kan er niet echt tegen en overdag ben ik ook nog gewoon thuis. Mocht ik werk vinden dan word het automatisch flesvoeding maar dat is nog niet van toepassing.

Ik zal het morgen eens proberen om hem morgenochtend een stukje brood te geven. Is het gewoon een korstje of echt een stukje brood met beleg?? en zoja, wat mag je er zoal op doen???

groetjes knuffeltje

Je kan gewoon een hele (of beginnen met een halve) boterham geven met wat margarine. Eventueel wat appelstroop erop, maar dat hoeft nog niet. En dan in kleine (hapklare) stukjes snijden. Korst dus gewoon laten zitten :wink: