Ik heb een vraag…
Mijn oudste van 6 is bijna 1 meter 30 lang. Ze weegt 23 kilo en is heel erg smal! Dat is ze altijd al, daarom ook extra controle gehad enz. Goed, dat is het punt nu verder niet, ze is kerngezond.
Maar we kunnen nooit goed passende kleding vinden. Voor haar smalle billetjes is zelfs maat 110/116 skinny jeans nog te groot. Laat staan een gewoon model broek. Maar 110/116 is natuurlijk veeeeeeeeeeel te kort voor haar.
Nu is een oplossing natuurlijk wel rokjes en korte broekjes (daar past ze nog rustig maat 110 van), maar ik wil ook wel eens een leuke broek voor haar. Hetzelfde is met bovenkleding. Voor de armlengte moet ze een grotere maat, maar het slungelt dan allemaal zo langs haar lijfje en smalle armpjes. In de zomer is dat een nog niet zo heel groot probleem, want dan trek je geen lange mouwen aan, maarja, het is niet het hele jaar door zomer.
Waar vind ik leuke en betaalbare smalle meisjeskleding? Kan iemand mij dat vertellen?
hema valt smal maar dat zal je vast al wel geprobeerd hebben
Ja, helaas is alleen smal vallen niet smal genoeg.
En die elastieken die tegenwoordig in alle broeken te vinden zijn, lossen ook niets op. Die maken een broek om de billen en benen niet smaller, zorgen er alleen voor dat het niet ook nog eens afzakt. Maar charmanter wordt het er niet van.
Kun je ze zelf naaien? Of iemand vinden die dat kan? Er zijn veel hobby-naaisters.
Name it ?
Of gewoon geen broeken dragen, en maillots/leggings met een leuk rokje jurkje etc…
Ik ken het en ik heb de tip ook niet… Kaylee is 1.08 en weegt 15 kg, heeft geen billen en geen heupen. Broeken zijn een drama.
Ik heb nu laatst een spijkerlegging bij name it gekocht, met elastiek in de taille (zeldzaam bij leggings ;)). Als deze helemaal aangesnoerd is, is het net acceptabel en zie het eruit als een broek… Ze heeft nu eenmaal geen billen om de boel te vullen, dus wat moet je he :think:
Voor de rest weet ik het ook niet. Alle merken waarvan iedereen zegt dat ze smal vallen, doen het hier gewoon niet. Zelfs aangesnoerd en met een riem erin, vallen de meeste merken dan nog te ruim.
O en dan heb ik ook nog een meisje dat meer van jongensdingen houdt en liever een broek draagt dan een jurk of rok :roll: :lol: :inlove:
Hier trouwens ook alle onderzoeken bij kinderarts gehad, zelfs met een diëtiste geprobeerd om haar wat aan te laten komen, maar niets helpt hoor… kind kan pure slagroom als avondeten eten en nog niet aankomen :lol:
mijn zoontjes zijn ook heel smal en hier werken de spijkerbroekjes van de primark heel goed. maar ja ik weet niet of die bij jullie ook in de buurt zit
hier ook het zelfde probleem… Mijn dochter is 6 jaar is 1.07 en weegt 14.5 kilo…
Ik heb al jaren rokjes aan, maar nu heb ik pas geleden een skinny gekocht (zonder knoop en rits) maar elastisch…
Nu weet ik even niet meer waar ik die weg heb ( zal vanavond eens kijken, zit nu op mijn werk) want ik wil daar nog wel 1 van kopen want deze is echt ideaal :thumbup:
De skinny jeans van de we zijn smal en de broeken van mood street, deze zijn wel wat duurder, maar komen vast ook wel weer snel in de uitverkoop, wie weet kun je er dan wat scoren
Ik heb hetzelfde maar xan met mijn zoon. Lengte maat 116, taille maat 92!!!
En ook geen broek zit fijn. Nu draagt hij meisjesbroeken van de WE. Slimfit maar ja die lengte wordt te kort en bij grotere maat zit het echt niet meer.
Ik baal er zo van dat de kleding tegenwoordig alleen voor dikkere kindjes is.
Hier dus niet de enige met dit probleem! Balen hè?! En ja, rokjes enzo, dat is dus ook wat we alleen maar dragen, en dan rokjes rustig in maat 110, sommige kan ze zelfs nog in 104 aan, maar ik zou het zo leuk vinden om een paar broeken te hebben die mooi zitten.
Ze is wel echt een meidenmeid, dus ze vindt het zelf niet een probleem. Maar met sommige gelegenheden is een broek ook gewoon handiger. Leggings en maillots gaan ook zo snel stuk.
Ik zal eens kijken bij de winkels die jullie genoemd hebben. Alleen primark ken ik niet.
Ik kan niet zelf naaien…misschien zou ik dat eens moeten leren, maarja…ik zou ook even niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen. Heb straks vast genoeg te doen met 3 kinderen!!
En voor diegene met hetzelfde probleem:
Hebben jullie ook steeds meer moeite om strakke leggings te vinden? Die lijken ook wel allemaal breder gemaakt dan voorheen.
De hema lange leggings zitten hier wel redelijk ok… Maar leggings koop ik standaard sowieso al een maat kleiner. En bij lange leggings doe ik er dan in de winter vaak een paar kniekousen of beenwarmers overheen…
leggings koop ik inderdaad ook kleiner. daardoor worden ze wel korter, maar in de zomer was dat geen plobleem natuurlijk.
hier een spijkerlegging van vingino (niet echt voordelig) en die zit haar als een broek. staat mooi. maar helaas geen budget voor een tweede.
primark is qua shirts wel goed (lekker smal) maar de broeken vallen te ruim bij mijn meisje, voor jongens zijn ze idd wel smal (in de kleinere maten)
@Rosel wrote:
Ik kan niet zelf naaien…misschien zou ik dat eens moeten leren, maarja…ik zou ook even niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen. Heb straks vast genoeg te doen met 3 kinderen!!
Je kunt evt ook de broeken innemen, of er een elastiek band in maken, waardoor de taille wat aangetrokken wordt. Een beetje zoals de babybroekjes met knoopsgat elastiek werken.
Je kunt evt bij een naaigroep vragen? Bijna in elk buurthuis zit wel zo'n groep. Vaak ook mama's. Misschien kunnen ze eens een broek voor je innemen of dat je de stofkosten betaald en zij een broek naaien?
Arielle is zo slank dat zelfs rokjes te groot zijn voor haar. Ze is natuurlijk nog maar 2,5, ik denk dat het ook nog wel grotere problemen gaat opleveren.
Ik neem nu al de rokjes van de HEMA bijv. in, zodat ze ze past. En de leggings flubberen haar om de beentjes heen.
Lastig is het zeker!
@blue_fairy wrote:
…Je kunt evt ook de broeken innemen, of er een elastiek band in maken, waardoor de taille wat aangetrokken wordt. Een beetje zoals de babybroekjes met knoopsgat elastiek werken…
Zo’n elastiek zit in heel veel broeken standaard, maar daar wordt het echt niet mooier van. Een broek blijft dan wijd zitten bij de billen en benen. Het enige effect wat zo’n elastiek heeft is dat de broek niet afzakt!!
@Rosel wrote:
@blue_fairy wrote:…Je kunt evt ook de broeken innemen, of er een elastiek band in maken, waardoor de taille wat aangetrokken wordt. Een beetje zoals de babybroekjes met knoopsgat elastiek werken…
Zo’n elastiek zit in heel veel broeken standaard, maar daar wordt het echt niet mooier van. Een broek blijft dan wijd zitten bij de billen en benen. Het enige effect wat zo’n elastiek heeft is dat de broek niet afzakt!!
En dan nog :lol: Kaylee moet maat 110 broek hebben voor de lengte. Laatst ging iemand proberen om een broek voor Kaylee te naaien. Alles opgemeten, inderdaad 104/110 voor de lengte. En maat 86/92 voor de omtrek. Tsjah. dat krijg je met geen enkel knoopsgatelastiek voor elkaar hoor :lol: (En dan klopte het nog niet, want dan nog zat zelfs met maat 86/92 voor de taille, de broek bij de kont veel te wijd).
Ik heb er ook zo een! Hema & Name it vallen echt megagroot! H&M en Zara is niet te doen! Imps&Elfs valt redelijk goed (met de elastiekjes strak). Leggings draagt ze in maat 80! Moeilijk!
Geen tips wel erkenning!
Hadden jullie ook allemaal het CB op jullie dak dat jullie kindjes niet genoeg aankomen?
Groetjes!