Extra gevoelige testen?

Jaja… Ach, je hebt ze er tussen he… Mensen zoals ik, die niet genoeg geduld op kunnen brengen om te wachten… Hoe makkelijk het ook lijkt om te zeggen “wacht nou even af” (doe ik zelf ook altijd), zo moeilijk is het al het er op aan komt!



Maar nu moet ik zowieso zwangerschapstesten kopen/bestellen en ik was eens aan het neuzen.

Op 2 sites (matcare en sensitest (mag ik dat zeggen)), kwam ik extra gevoelige testen tegen, waarmee je eerder zou kunnen testen. Heeft dat echt zin/nut? Ik snap niet waarom die testen wel eerder al een positief resultaat zouden kunnen geven dan andere testen.

Of is het gewoon gaan voor een goede test van de apotheker/drogist oid?!

Denk toch echt dat het beste is wachten tot je overtijd bent… Geloof dat niet zo met die gevoellige testen… Het heeft te maken met het HCG in je urnie … Snap je wel want ik wilde dat ook graag maar heeft bij mij niet gewerkt…



Misschien andere meiden wel succesverhalen

Ik wil ook echt zeker wel wachten. Al kost het me vreselijk veel moeite!



Maar het viel me gewoon op dat die testen bestaan en ik geloof dus ook niet dat kan werken. Maarja, aan de andere kant… Als iedereen hier zou roepen dat ze wel degelijk werken, dan zou ik mijn mening herzien… Maar voorlopig ga ik lekker afwachten tot na dit weekend… Als mijn temp en slijm namelijk klopt is mijn NOD volgende week dinsdag en niet was over 13 dagen zoals de banner aangeeft.

Flien, ik had die testen van Sensitest. Op dag 28 ( :oops: achteraf dus ook veeeel te vroeg :oops: ) getest met zo’n ‘normale’ teststaafje (de goedkoopste die ze hebben).

Die gaf toen vaag positief aan. Omdat manlief het niet duidelijk genoeg vond, heb ik 2 uurtjes later die supergevoelige test gedaan, met welke je een dag of 6 (??) voor je NOD zou kunnen testen. Er verscheen dus helemaal geen 2e streepje he… echt helemaal niets! Pas later op de dag, toen we 'm tegen het licht gingen houden, zagen we een heeeeel vaag lijntje, en pas een dag of 3 daarna (heb ook die test bewaard :oops: ) was het lijntje op de een of andere manier zo duidelijk geworden dat het gewoon zichtbaar is.



Dus nee, ik heb niet het idee dat het nut heeft. Bij mij dan… zou best kunnen dat ie bij anderen al 7 dagen voor de NOD heel duidelijk positief laat zien. Maar ik zou niet zo snel diezelfde testen weer kopen…



Hoe dan ook, ik hoop echt dat je maar 1 test nodig gaat hebben meis :pray:

je hebt testen die al 6 dgn voor je NOD positief kunnen testen. Persoonlijk zou ik ze absoluut niet aanraden.

Waarom niet? je maakt je zelf misschien heel blij als de test negatief is en vervolgens wordt je gewoon rond je NOD ongesteld.

In die periode kan er zo veel mis gaan… en vaak merk je dat als vrouw zijnde niet.

Je wordt gewoon op je verwachte datum ongesteld en verder zal je er niet bij nadenken.



Maar nu heb je de test gedaan en was licht positief enorme blijdschap en dan die zeer grote teleurstelling als het blijkt dat toch je menstruatie is gekomen.



Ik zou het dan ook zeer zeker afraden ook geen enkele gyn op mijn werk raad deze testen aan, De meeste zijn zelfs voor een verbod op de testen voor de particulieren verkoop.

Duidelijke antwoorden!



Die doen we dus niet :stuck_out_tongue:



Welke testen zouden jullie aanraden dan> Ik had vorige ronde clear blue. Maar ik zie zoveel goedkopere testen. Zijn die even goed?

Ik heb 2x die goedkoopste van Sensitest gedaan, met beide keren een vaag 2e streepje.

Heb daarna gekeken voor ClearBlue, maar vond 't een beetje van de gekke om bijna 20 euro te betalen voor 3 testen, terwijl ik heus wel zeker wist dat ik zwanger was :wink: Heb daarom eigen merk van de Kruidvat gehaald, en die gaf meteen 2 heeeele dikke strepen :dance: was natuurlijk wel een dag of 3 na de Sensitest-testen, dus ook meer hcg in m’n urine, maar toch…



Denk persoonlijk dat 't weinig uitmaakt welke test je nou neemt. Voordeel van de CB-test is wel, dat je meteen heeel duidelijk ‘zwanger’ of ‘niet zwanger’ ziet staan. Maar 't is dan weer geen test die je stiekem 1 of 2 dagen voor je NOD al gaat doen, zijn ze veel te duur voor :wink:

Meid,

ik was ook zo’n ongeduldig typje (en dat weet je he). Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, dus ik ben gaan testen toen ik dacht dat het misschien wel raak kon zijn.

Achteraf was dat rond de bevruchting.

Ik heb sensitest gehad, kruidvat die met die druppeltoestand, en die uit het roze eigenmerk doosje.

Maar die bij mij het beste uit de bus kwam was het eigen merk van de apotheek. Ik testte (teruggerekend van de echo) op 3 weken en 1 dag positief.

Dat was vaag maar duidelijk genoeg om zeker te weten.



Het heeft me totaal voor meer dan 50 euro aan testen gekost, heel veel geld dus. En ik raad het niemand aan, want je word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.



Maar die sensitest was bij mij dus niet echt waardevol. en die apotheektest is voor als je je nod hebt, dus niet extra gevoelig (al testte ik dus wel vroeg ermee)



Anderen testen met andere testen vroeg (debke met de digitale clear bleu he). Het is dus denk ik meer de concentratie HCG op het moment van testen samen met de test.



Succes met wachten, kom gewoon in ‘onze topic’ je ongeduld eruit schreeuwen, wij snappen je maar al te goed hoor!

inprenciepe is het zo dat alle testen die je in een normale winkel kan kopen, allemaal voldoen aan de strenge eisen die voor de verkoop gesteld worden en dus allemaal als betrouwbaar beschouwd mogen worden.

Alle testen in de winkel testen namelijk allemaal positief vanaf een bepaalde waarden van het HCG en die is voor al die testen gelijk is gesteld.

(testen die voor je NOD testen kun je niet eens in een winkel kopen)

Daarom maakt het niet zo veel uit welke test je uit welke winkel haalt.



Inderdaad CB is wel het meest duidelijke,maar aan de andere kant als eens treep er duidelijk staat is deze net zo duidelijk als een CB hoor :wink:

ik heb gewoon de kruidvat test gebruikt,daar word ook afgeraden om voor de NOD te testen maar als je veel HCG aanmaakt kan je er redelijk vroeg mee tesetn,ik had 4dagen voor nod een positieve test in handen.

Maar zoals Dragon zegt,de telleurstelling is des te groter als je voor je nod al test en het blijft niet zitten.



succes!

De Etos verkoopt nu ook een gevoelige test, maar die is prijzig… 10 euro voor één test. En daar zag ik nog niets op! Dag erna getest met de HEMA-test, en jawel een vage streep! Dat was 5 dagen voor mijn NOD! Helaas is die zwangerschap dus wel mis gegaan.

Overigens heeft de HEMA ook enkele testen, maar dat zijn andere dan die in de dubbele verpakking zitten. :think: De enkele test laat een blauw streepje zien, de dubbele een roze… Erg duidelijk, haha. De HEMA-testen zijn trouwens ook goedkoper… 6,95 voor een enkele test en 12,95 voor een dubbele… Die van CB en zo kosten 15,95 voor een dubbele test!

heb die altijd van het kruidvat gehad, zijn heel betrouwbaar, nu wou ik toch eens iets anders proberen, omdat ik niet kan wachten en zo veel geld uitgeef. het nu Mat Care Zwangerschapstest Midstream 3 stuks voor 7.49€ besteld, normaal heb ik die morgen, weet nog niet of die iets waard zijn, maar wil het wel proberen.