Heb gisteren een externe harde schijf gekocht, heb hem net aangesloten, maar nu vraagt het systeem om te formatteren???
Moet ik dat doen, ik weet niet wat dat eigenlijk inhoud?
Er staat nog niks op!
Hoe zet ik er eigenlijk alles op, ernaartoe slepen???
Er zit een heel beknopte handleiding bij hoe hij moet worden aangesloten, maar niet hoe verder, wel een cd-rom, maar heb geen zin om daar op te gaan zoeken.
Slepen lijkt mij, of niet?
gewoon doen, kan geen kwaad… dandeelt ie hem waarschijnlijk op zijn eigen manier in…
Grote kans dat je een schijf hebt gekocht welke door een andere klant of medewerker is gebruikt. Als je de schijf formatteert, maak je deze helemaal leeg. Aangezien jij er nog niks op hebt gezet, kan het geen kwaad.
ja hoor, slepen of gewoon knippen plakken… gaat prima…
en het hoeft niet zo te zijn hoor, dat ie al is gebruikt… bij alle nieuwe hardware/opslagapparatuur wordt dit gevraagd…
Ik denk niet dat ie al gebruikt was, hij was van de Makro, dus die kans lijkt me klein, stond op een grote pallet.
Hij is geformatteerd, duurde wel heel lang (weet niet of het daarmee te maken heeft hij is 500 GB)
Er zijn diverse manieren om te formatteren en vaak moet je dat bij het eerste gebruik doen idd. Het kan idd even duren hoor.
Als je de schijf als back up wilt gebruiken kun je ook bijvoorbeeld robocopy gebruiken en een routine aanmaken zodat je met een dubbelklik op een desktop icoontje een back up naar de externe disk maakt. Dan kun je niets vergeten.
Ja dat lijkt me handig, ik wil hem inderdaad als back-up gebruiken!
Ik ga dat komende week uitzoeken. We gaan zo weg…weekendje CP Meerdal
Anders geef je maar een seintje als je terug bent ik heb die code en robocopy hier liggen.
Veel plezier!
Thanks, dat word dan altijd pas eind van de week of volgend weekend, op dinsdag word ik geopereerd, en ben dan denk ik een paar dagen niet online!
Ruud ik ben terug, zou graag die robocopy uit willen voeren, ik stuur je een pb!
komt goed Annemarie maar wordt wel morgenavond denk ik.
Is ook goed, ik zie het wel