exstreme luier uitslag

Even een vraagje hier aan de moeders, want van de jongens ken ik dit niet.

Mijn dochter heeft echt tot bloedens toe uitslag bij haar schaamlipjes.

Alles heb ik voor mijn gevoel al gedaan

Als ze uit bed komt en naar bed gaat een schone luier en tussendoor als het vies is

Schoonmaken met washandje zonder iets er op en smeren met sudocreme totdat ik een ons weeg(al zou dit laatste wel fijn zijn :smiley: )

en ik heb zelfs een tijdje wind en weer balsem gehad.

Soms denk ik smorgens van ja nu gaat het goed en als ik haar dan weer uit bed haal is het soms al weer helemaal geirriteerd echt zo zielig

DUS wie heeft de TIP?

Misschien kan ze niet tegen de luier die ze om heeft?

Katie droeg na de bevalling pamper en elke x als ik haar verschoon, zat ze ook onder de uitslag en bleek dat ze er niet tegen kon. Nu geef ik haar kruitvat en daarna nooit meer gehad…

Ik zou eens voor een ander luier gaan als blijkt dat ze pamper draagt, wellicht voor een kruitvat/etos? en of andersom…

Succes :slight_smile:

Andere luiers ?

Met dit lekker weer kun je ze echt wel zonder luier laten liggen/kruipen/lopen, helaas pindakaas dan maar eens een plasje opvegen. (Dit helpt wel echt het beste)

Kreeg eens de tip ook na het openen van een topic over groene leem. En wat een GE-WEL-DIG spul, tis een soort maskertje je moet het laten drogen voordat de luier aan gaat.

Ze kan wel daarmee naar de huisarts gaan maar als blijkt dat het luieruitslag is wat huisarts ook wel weet… Dan is het weggegooid consult zonder dat je het uitgeprobeerd hebt…

luier veranderen zou ik eens kunnen proberen ik gebruik nu pampers dus zou eens naar de kruidvat kunnen gaan

Schimmeltje is het niet die heeft ze namelijk eerder gehad en ik dacht dus dat het dat weer was en heb de creme al weer thuis en heb een paar keer gesmeerd en het gaat niet weg.

Maskertje ga ik eens opzoeken ben wel benieuwd.

En zonder luier zelf dat heb ik al gedaan alleen dan kreeg ik het volgende probleem dat ze vreselijk ging krabben en het daardoor nog erger werd.

heb der zelfs daarna een onderbroekje aangedaan maar dan zelfs ging ze nog krabbe dus dat gaat hem niet worden

maizena??? gewone maizena dat je gebruikt in de keuken en dan geen sudocreme erbij?

Ja de normale maizena. Ik had een bakje in de babykamer met een zachte make-up / poederkwast erbij om het niet te dik op de billen enzo te doen. Werkte echt goed.

Heeft ze al vanaf haar geboorte af aan al luieruitslag of was het met ups en downs? Want ik zie nu pas dat ze 1jr en 2mnd is terwijl ik dacht te zien dat ze alleen 2mnd zou zijn en 1jr over het hoofd had gezien…

Ze heeft altijd wel een gevoelige huid gehad, maar nu sinds een paar maanden dat het gewoon ook nooit meer weg is.

Het is gewoon niet 1 dag rustig en echt ik smeer nu potten met creme niet aan te slepen

Dacht dat pampers juist de droogste luier was dus vandaar dat ik dat ook ben blijven gebruiken

Zal haar zo ook eens verschonen voordat ik naar bed ga en dan maizena proberen

is het geen schimmeltje?

anders idd maizena

edit, ik lees nu dat het geen schimmeltje is

Je zou eens luiers van nature babycare kunnen proberen… die hebben (exclusief?) bij Etos. Dat zijn luiers die een heel stuk milieuvriendelijker zijn geproduceerd (bestaan grotendeels uit biologisch afbreekbare materialen) en die ademen dus ook veel beter, gaat veel minder broeien. Effe googlen op Naty, dat is het bedrijf dat ze maakt :wink:

Ik zou ook voor de maizena gaan. Hielp hier perfect toen de billen tot bloedens toe kapot waren :thumbup:

Ik deed er best wel veel maizena op.

Ik zou toch nog even naar de ha gaan, als de tube al wat langer open is kan het niet werkzaam meer zijn…of de tube is besmet als je het met je vinger eraf haalt…

De klachten klinken echt als een schimmeltje.

Dus zou het dan eerder met een nieuw tubetje zalf weer proberen.

(heb hetzelfde bij de hand gehad met een tube fucidin zalf…schijnt echt maar heel kort houdbaar te zijn na openen en werkte dus niet op de krentebaard van mijn dochter).

nee de tube was echt net nieuwe en heb hem toen een paar keer gebruikt de vorige keer was het namelijk zo weer weg dus eigenlijk is het zeker van niet

Maar heb nu maizena de hele dag al gedaan en nieuwe luiers gehaald van de kruidvat dus ben benieuwd

Jullie horen het nog hoe het afloopt

Bedankt in elk geval voor de tips :thumbup:

Fijn dat je update gaat brengen… Ben erg benieuwd hoe het nu afloopt!

hier kon de oudste ook niet tegen pampers en de jongste 2 kunnen juist weer niet tegen andere luiers dan pampers… dus wat dat betreft kan diverse luiers proberen soms de oplossing zijn en hier had de luieruitslag ook altijd dik kans rond de tijd dat er kiezen kwamen.

Dan idd maizena erop poederen en vaak verschonen…

en voor de nacht deed ik er vaak dan cetomacrogrol vaseline op… extra vettend… :thumbup:

sudocreme schijnt niet de beste zalf te zijn tegen luieruitslag

(vraag me niet waarom, maar op de NICU gebruikte ze het ook niet)

zinkzalf, bepanthen en vaseline-lanette creme werd mij aangeraden door de kinderarts.

Succes, het is zo zielig voor het kleine meiske…

Als het zo erg is en je hebt al middeltjes als bepanthen ofzo gebruikt dan zou ik gewoon naar de huisarts gaan. Grote kans dat je dan daktacort krijgt. Het kan namelijk zo zijn dat ze een schimmeltje heeft en die is niet te bestrijden met een vette creme.

Luier veranderen is ook een goede tip!

Oja, maizena kan je ook nog proberen…