Inderdaad een ietwat domme zet.
Ik heb trouwens het idee dat Valentijn wel sterker is dan iedereen denkt.
Nou ik ben weer bij…had alles opgenomen en afgelopen week maar even gekeken.
Ben ook blij dat robert eruit ging…zoals ie deed, ja dat kan in de keuken met koks in opleiding maar niet met zo`n spel.
En ja ik denk ook dat valentijn sterker is dan iedereen denkt, maar ik hoop toch wel dat zimra het gaat winnen, vind het knap dat een playmate zo lang zich alleen staande houdt op een eiland.
Word weer spannend dus donderdag…
Ik kijk het ook elke week trouw. Had niet verwacht dat diegene die er gisteren uit moest er uit zou gaan. Niet dat ik diegene mis, maar goed :lol:
Ben ik de enige die het irritant begin te vinden dat het bijna alleen draait om de complotten en de spellen die ze doen?
Het hele ‘overleven’ laten ze niet meer zien. Eten zoeken doen ze nauwelijks, je hoort ze ook (op 1x na van geraldine) niet klagen over honger, ik wist niet eens dat ze geen tandenborstel mee mogen enz…
Ik vind het een beetje soap achtig worden eigenlijk, en vraag me af of ik wel blijf kijken op deze manier.
Wat vinden jullie? Merken jullie dit ook?
Klopt dat vind ik ook! Voorheen zag je ze veel meer echt fysiek af zien.
Creatief zoeken naar eten etc. Vond dat ook leuker dan alleen maar de complotten en het geroddel.
ik haak af, vorig jaar ook al niet afgekeken, tis nu het recht van de meeste complotten, ipv recht van de sterktste! tuurlijk is tactiek ok, maar niet op deze manier. Van alles beloven en niks doen… nee… dat gaat er bij mij niet in.
Ik vond het samen met de Belgen ook veel leuker.
Klopt ook dat je ze niet echt actief ziet, naar bv eten zoeken enz.
Vind dat ook wel jammer.
@rhode wrote:
Ben ik de enige die het irritant begin te vinden dat het bijna alleen draait om de complotten en de spellen die ze doen?
Het hele ‘overleven’ laten ze niet meer zien. Eten zoeken doen ze nauwelijks, je hoort ze ook (op 1x na van geraldine) niet klagen over honger, ik wist niet eens dat ze geen tandenborstel mee mogen enz…
Ik vind het een beetje soap achtig worden eigenlijk, en vraag me af of ik wel blijf kijken op deze manier.
Wat vinden jullie? Merken jullie dit ook?
Je hebt wel gelijk hoor. Ik hoor ze ook niet over honger enzo en het hele tactische wordt een beetje vervelend. Misschien waren de leukste afleveringen dan ook wel vroeger de afleveringen met de onbekende nederlanders. Ik vraag me ook of het allemaal echt ik. Is bedoel, Zimra 2 weken alleen op een eiland. Los van het feit dat ze gefilmd moet worden zo af en toe, geloof ik echt niet dat ze iemand zo lang alleen laten. Veel te gevaarlijk. Ik begin er ook een beetje de lol in te verliezen.
Ik denk dat het feit dat het bnn’ers zijn ook mee speelt, maar wat is er dan precies anders geworden vraag ik me af…
De mensen blijven mensen die op een onbewoond eiland leven, dus op zich moet er genoeg ‘overleven’ te zien zijn.
Bijvoorbeeld met Sanne; de zei in haar ‘afscheidspraatje’ dat ze zelf een hangmat had gemaakt. Tof toch?! Maar daar hadden wij niets van gezien!
Of Zimra die inderdaad 2 weken alleen zat, maar waar we per aflevering 1 of 2 shots van zagen. Ze kon geen vuur maken, maar toch zien we opeens Zimra voor een vuurtje zitten…dat soort dingen storen mij nu, want ze laten nu wel heel weinig zien naast het roddelen en complotten…
ik ben het helemaal met je eens, en dus it ik al 2 afleveringen tussendoor iets anders te doen ipv dat mijn volle aandacht voor expeditie is.
nu stoorde ik me daar vorig jaar ook al aan, dat het vooral lijkt te draaien om de complotten.
En op zich vindi k het wel grappig dat dan een complot lukt zoals afgelopen week, maar om dan meteen te zeggen dat ze jan niet meer vertrouwen dan denk ik: je hebt zelf toch ook iets anders gedaan?
nee, laat de complotten maar wat meer naar de achtergrond verdwijnen en het overleven naar de voorgrond. ik wil wel weer zien hoeveel moeite ze moeten doen voor 1 kokosnoot of 1 ienieminie visje bijvoorbeeld
en zimra, tja, ik denk niet dat zij alleen was. er zijn sowieso mensen van de crew bij volgens mij. dat kan niet anders. en dus vind ik dat stukje gewoon jammer
Ben het ook eens met jullie, het gaat totaal niet meer om het overleven, eten zoeken, onderkomens bouwen, heel jammer is dat. Hoop geruzie en gezeur nu voornamelijk, blijkbaar is dat goed voor de kijkcijfers?! Ik vind er ook steeds minder aan.
Jammer dat Jan er nu uit is, Geza vind ik echt een achtebakse gast, hij wilde Jan er sowieso al uitsturen en dan zit ie nu te huilen dat Jan niet eerlijk was, ja daaaaag! En lekker de rest opstoken om op Jan te stemmen. En die Paulien ben ik ook al sinds het begin zat, wat een dom wijf, pffff! Ik vind er ook niet zoveel meer aan nu.
Kan Zimra trouwens niet een keer een normaal bh-topje aantrekken? Die tieten rollen er de hele tijd bijna uit :silenced:
Hahaha, dat vond ik ook al! Maar van een playmate kan je misschien ook niet anders verwachten?
Ik vond deze aflevering weer een hoog soap gehalte hebben jammer genoeg.
Wat ik dan wél heel tof vind, is dat ze het aspect hoe het menselijk brein werkt beter laten zien.
Het is dus écht zo dat je na een aantal dagen gaat denken dat dit je leven is. Je zag ook in de vooruitblik naar volgende week dat het steeds lastiger wordt om te relativeren dat dit maar een spel is.
Misschien kennen jullie die testen uit de jaren 60 wel waarin ze gingen kijken hoever een mens kan gaan in een bepaalde rol (niet echt kindvriendelijk om hier neer te zetten, maar misschien weten jullie wat ik bedoel?)
Waar het op neer komt is dat mensen op een gegeven moment de grens van echt en nep kwijt gaan raken.
Apart dat ze nu juist op die toer gaan tijden deze afleveringen. Ik ga nog even door met kijken…misschien wordt het juist op een andere manier interessant
Nou, Rhode, wat je zegt, het lijkt wel een sociaal experiment… Het is toch wel een beetje gênant af en toe…