excel vraagje

De vraag zegt het al een beetje, vraagje over excel.

Ik wil graag het volgend;

Een bepaalde complete regel naar ander tabblad verplaatsen, hoe kun je dat instellen,

In excel 2003!!!

Ik zal een voorbeeld geven,

Een regel waarin productinfo staat, nummer, afmeting…Hij moet hem dan automatisch naar andere tabblad verplaatsen.

Welke formule is daarvoor?

Ik kan het nergens vinden, wie oooh wie kan mij helpen???

alvast bedankt voor het meedenken…

Bedoel je dat de info die in bijvoorbeeld tab.1 staat, gekopieerd wordt naar bijvoorbeeld tab.2 en als je de info in tab.1 wijzigt, dit ook meteen (automatisch) in tab.2 gewijzigd wordt??

Ja als je dezelfde info weer gaat intypen wel…

Snap je me nog? hahahaha…

Heb je het antwoord inmiddels al?

Volgens mij bedoel je dat een bepaald veld van bv tab1 altijd gelijk moet zijn aan een bepaald veld in tab2. (of verschillende velden, maar je steld het per veld in)

Mocht je het veld wijzigen in tab1 dan veranderd het automatisch in tab2 mee.

Anders is het namelijk gewoon kopie en paste :wink:

Eigenlijk is het heel simpel

Ga naar het veld in tab2. Type in = en ga dan naar het veld in tab1.

Druk op enter.

tada!!

:lol: :lol:

:shifty: Als dit is wat je bedoeld natuurlijk. Misschien denk ik wel veel te simpel (of jij te moeilijk :wink: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik kom hier ook later even op terug… Denk nl. dat ik inmiddels weet wat je bedoelt… Of ik de oplossing heb, durf ik je nog niet te zeggen :wink:

Ik vermoed dat je de formule voor “voorwaarde” moet gebruiken, m.a.w.; als de inhoud van een “bron cel” voldoet aan een bepaalde voorwaarde (heeft een bepaalde waarde), dan is de inhoud van de cel waarin je die waarde wil hebben, die waarde… anders is de waarde b.v. 0.

Je moet echter wel de formule in de betreffende cel zetten… excel zet het er niet “automatisch” neer.

Bedoel je dit??