Teije heeft waarschijnlijk verborgen reflux, hij huilt bijna de hele dag door, ligt oprispingen weg te slikken en te kreunen en te steunen met van die paniekerige oogjes en ik word er zoooo moedeloos en verdrietig van! Ik ben vanmorgen met hem naar de huisarts geweest, die wilde hem er wel wat voor geven maar wilde toch eerst met de kinderarts overleggen.
Nou heeft Senne precies hetzelfde gehad toen hij een baby was, en diezelfde kinderarts wou toen niks voorschrijven, omdat hij toen nog zo klein was en het vanzelf over zou gaan… Senne was toen een week of 7… Het is bij Senne overgegaan maar wel na een paar maand huilen… Daarom ben ik bang dat we nu helemaal niks krijgen maar ik ga dit zo NIET trekken!
M’n moeder komt de hele week al om 7 uur 's ochtends, ook omdat ik borstontsteking heb, blijft even bij ons en neemt op een gegeven moment Senne mee naar huis omdat Teije gewoon blijft huilen en Senne ook z’n aandacht verdient! Dat kan toch zo niet?!?!?!?!?!? Wat moet ik nou als hij er niks voor krijgt???
Trek bij het cb aan de bel!!! Of eis een andere ka. Of ga tot zeurens toe naar de ha. Jij als moeder voelt het het beste aan!
En … praat praat praat…
Ik merk nu al dat de emmer al vol loopt, blijf praten hierover!
Jeetje wat een Dillema…
Ik weet wat het is als je kind zo vreselijk huilt… Maar 20 jaar geleden hadden ze nog niet van reflux gehoord…( je had gewoon een huilbeeb).
Hoe het ook zij… Zorg dat je hulp krijgt… en sla desnoods met je vuist op tafel bij de KA…
Laat je niet zomaar afschepen…
En for the time being…Ga af en toe even alleen weg… stukje wandelen… winkelen… noem maar op … Dat scheelt een stuk voor je gemoedsrust… Laat het over aan iemand die je vertrouwd voor dat uurtje…(vaak heb je niet meer nodig)…
Heel veel succes en Laat de KA weten dat je er bent… :hug:
Erg herkenbaar. Hier ook een klein mannetje met verborgen reflux. Ik heb nu Motilium van de ka gekregen en als dat niet goed genoeg werkt heb ik nog een receptje voor Zantac.
Snap niet waarom jouw ka dat niet zou willen voorschrijven eigenlijk. Het is gewoon een drama voor zo’n jong kindje en ook voor de ouders. Dus waarom niets doen, als er middeltjes zijn die kunnen helpen.
En het huilen, tja, het enige wat hier helpt is in de draagzak/doek zodat hij lekker rechtop kan hangen/zitten. Dat wil hier wel werken. En zo heb jij je handen vrij, je kindje huilt minder (waarschijnlijk) en kan je Senne ook aandacht geven.
Vandaag zat ik er ook doorheen hoor, heb lopen schelden tegen mijn man, Lana deed niets goed, en Levy heb ik op een gegeven moment laten liggen in de box en toen heeft mijn man het overgenomen. Je kan er behoorlijk gek van worden van dat gehuil want het gaat door merg en been.
Heb je al geprobeerd hem in een wipper in de box te zetten? Werkt overigens niet bij Levy :? En zijn bedje 10% van de lengte van het bedje omhoog?
Waarschijnlijk ken je al die tips al en heb je ze toegepast aangezien Senne er ook last van had.
:hug:
Tes heeft ook verborgen reflux, ze krijgt losec (omeprazol) en motilium.
Ze heeft er echt baat bij en is van eenhuilbaby naar een redelijk tevreden kindje gegaan. Ze heeft nog wel last van haar voeding, helemaal weg nemenkun je het niet, maar ze voelt zich aanzienlijkbeter.
Dikke knufff
Bas heeft ook verborgen reflux. Men erkende het eerst niet eens. Baby’s huilen nu eenmaal werd gezegd door de ha en cd. na 5 weken ben ik me toch pissig geworden en ben op mijn strepen gaan staan. Toch doorgewezen naar de ka. Die wilde geen losec voorschrijven omdat Bas nog te jong was maar hij kreeg wel Zantac.
Gewoon een andere ka eisen! Jij bent moeder en bent de hele dag in de buurt! zij hebben maar een moment opname!
Allereerst een :hug:. Aidan had verborgen reflux en Olivia helaas ook (nu nog steeds), dus ik weet hoe je je voelt.
Omdat ik de reflux bij Olivia herkende heb ik meteen toen ze een week oud was een verwijsbrief bij de huisarts gehaald. De week daarop zat ik bij de KA en de week daarna kreeg ik de Losec. Omdat ik wist dat de pijn na een paar weken zou beginnen wou ik dit voorkomen door zo snel mogelijk medicijnen te geven. Ze had nog wel last van de reflux (bij het slapen, vaak wakker worden, wegslikken, verslikken etc.) maar ze had in ieder geval geen pijn.
De KA bij Aidan was echt een vervelende kerel, behandelde mij alsof ik 17 was ipv 27. Liet mij nooit uitpraten en probeerde mij altijd te overstemmen. Omdat ik geen zin had in die kerel heb ik deze keer gevraagd of ik een andere mocht krijgen. Als dat niet was gelukt was ik desnoods naar een ander ziekenhuis gegaan. Misschien had mijn huisarts het ook wel voorgeschreven omdat ze nog weet hoe vervelend het was met Aidan.
Mijn advies is dus zoals hiervoor is geschreven. Op je strepen staan bij de KA en de huisarts. Desnoods een andere KA zoeken. Het is gewoon zielig als je kindje moet lijden terwijl medicijnen de pijn wegnemen. Ik was zelf ook al helemaal klaar voor een strijd omdat ik niet wou dat Olivia opgenomen zou moeten worden ter observatie zoals bij Aidan maar dat hoefde gelukkig niet. Omdat ik het al een keer had meegemaakt en ik dus wist waar ik het over had kreeg ik gewoon een recept voor Losec mee.
Ik vind het echt raar dat sommige artsen geen Losec willen voorschrijven omdat ze de kindjes te jong vinden terwijl anderen het gewoon wel doen. Aidan was 4 weken en Olivia 3 weken.
Ik was al aan het zoeken naar jullie ervaringen op dit gebied.
Ik ben erachter dat mijn zoon dit ook heeft, volgende week wil ik ook naar de kinderarts. We gebruiken nu nutriton door de voeding en dat helpt wel iets maar niet voldoende.
S’nachts slaapt hij redelijk maar overdag niet.
Dus fryskefaam, ik weet wat je doormaakt heb ook nog een kleintje van 2 hier rondlopen dus heel vermoeiend.
Maar ik snap niet dat ze niets willen geven, ik zou ook op mijn strepen gaan staan.
Hebben jullie nog meer tips op het gebied van reflux??
Ooooh ik kan hier zo kwaad om worden he! Waarom wordt er bij jullie wel van alles voorgeschreven en bij ons niet?! Bij Senne deed die KA al zo verschrikkelijk moeilijk! Gisteravond belde de huisarts dus nog dat ik een afspraak moest maken bij de kinderarts, hij had overlegd, de kinderarts had gezegd dat hij waarschijnlijk weinig voor me kon doen ‘aangezien er niks is voor kindjes zo jong’. :evil: Heb nog gevraagd aan de huisarts naar Zantac of dat niets was maar nee, dat was een zuurbinder? En niet goed volgens hem…
Hier helpt dus ook alleen in de draagdoek, maar echt, ik ben een echte draagdoekemoeder en hou er niet van om m’n kindje te laten huilen maar ik kan écht niet de hele dag met de draagdoek om lopen!
Verder hier ook nutriton geprobeerd maar dat helpt niet, ook krijgt hij hier last van met de ontlasting. Bedje staat omhoog, wieg ook en we verschonen hem voor de voeding, ik voed hem een beetje overeind en hou hem na de voeding ook nog overeind.
Ik ga nu kolven zodat ik hem meerdere keren op een dag kleinere hoeveelheid melk kan geven, maar dat is toch geen doen?!
Ik ga iig de medicatie verzamelen die jullie hier hebben genoemd en zal me daar eens in verdiepen!
De huisarts heeft dus overlegd met die ene kinderarts, van hem mocht ik wel even komen (waarom dan denk je he?) maar ik kan toch ook gewoon een afspraak maken bij een andere? Ik heb geen verwijsbrief of iets dergelijks gekregen… Consultatiebureau staat trouwens pal achter me, bij Senne ook al en arts van daar heeft toen zelfs nog brief geschreven voor de huisarts omdat die me niet door wou sturen eerst.
@henriette1309 wrote:
Jeetje wat een Dillema…
Ik weet wat het is als je kind zo vreselijk huilt… Maar 20 jaar geleden hadden ze nog niet van reflux gehoord…( je had gewoon een huilbeeb).
Hoe het ook zij… Zorg dat je hulp krijgt… en sla desnoods met je vuist op tafel bij de KA…
En for the time being…Ga af en toe even alleen weg… stukje wandelen… winkelen… noem maar op … Dat scheelt een stuk voor je gemoedsrust… Laat het over aan iemand die je vertrouwd voor dat uurtje…(vaak heb je niet meer nodig)…
Dat advies heb ik idd ook al gekregen, en m’n moeder en schoonmoeder wilden allebei wel oppassen maar écht, ik geef het zoooo moeilijk uit handen, zelfs aan m’n vriend :oops:
jasper heeft uiteindelijk ook zantac gekregen, het zorgt inderdaad niet dat de reflux verdwijnt, maar wel dat het zuur verdwijnt.
Hier gaf het een stuk minder pijn bij het spugen!!!
Matteo heeft ook zantac gekregen… hij heeft toen hij een week of 6 was een week in het ziekenhuis in Drachten gelegen… Ze hebben hem toen zantac voorgeschreven… daar kreeg hij tot een maand of 2 geleden (hij is nu 19 maand) 2 keer per dag 4 ml van! (in het begin was de dosis natuurlijk wat lager, omdat hij toen nog kleiner was)… Hij heeft er erg baat bij gehad… het spugen ging niet weg… dat bleef (en dat was niet weinig :eh: ) maar hij had geen last meer van het zuur…
en wat betreft dat uit handen geven… dat is hier ook heel herkenbaar… hier boden wel mensen het aan… maar stom genoeg heb ik er geen gebruik van gemaakt (dat bedenk ik me nu dus achteraf)
@Fryskefaam wrote:
@henriette1309 wrote:Jeetje wat een Dillema…
Dat advies heb ik idd ook al gekregen, en m’n moeder en schoonmoeder wilden allebei wel oppassen maar écht, ik geef het zoooo moeilijk uit handen, zelfs aan m’n vriend :oops:
Ooowww meid ik ken dat zoooo goed… Vooral met mijn dochter… (een echte huilbeeb… 8 uren per dag geen uitzondering)
Maar op een gegeven moment moest ik wel… werdt helemaal gek… :shock:
Dus toen heb ik mijn oudste zus gebeld… (was de enige die ik echt vertrouwde) en ben begonnen met 10 minuutjes in de buurt een rondje te lopen. Daarna even naar het winkelcentrum in de buurt… En zo langzaam opgebouwd…Probeer het niet te zien als "uit handen geven"Maar een rustiger moeder te creeren voor je kind…Als jij rustig en uitgerust bent, wordt je kind dat ook. Hij voelt je spanning…
Alles wat de reflux aangaat probeer je al…
heel veel sterkte… :hug:
Dank jullie voor jullie lieve berichtjes, dat doet me al heel erg goed!
Heb afspraak gemaakt met de kinderarts, maar wel stiekem met een andere dan waar m’n huisarts het gister over had. Deze had eerder tijd, daar kan ik het altijd nog op gooien
Heb Teije de hele ochtend al in de draagdoek, dat gaat wel goed maarja… is eigenlijk ook geen doen vind ik.
Ik ga nu m’n kolfspullen uitkoken, wil eens kijken of het ook helpt om meerdere keren kleine flesjes te geven… Nu maar hopen dat hij uit een flesje wil drinken, anders moet het ook nog met een cupje
Ik doe dat zelf ook, meedere keren kleine flesjes.
Ik blijf wel het gevoel hebben dat ik maar blijf voeden maar goed, je doet het voor de kinderen.
Goed van je dat je toch een afspraak hebt gemaakt, en als ze commentaar hebben, het is jouw kind en jouw ding, zij zitten niet continu met een huilend kindje :hug: :hug:
Misschien niet de netste manier om het te doen, maar in het weekend naar de Huisartsenpost gaan? Dan heb je een andere arts, misschien dat dat werkt?
Ik hoop het voor je. Ties had ook een verborgen reflux en kreeg hier ook Zantac voor.
Wanneer heb je de afspraak met de kinderarts? Goed van je dat je een afspraak met een andere arts hebt gemaakt. Ik heb zo’n gevoel dat deze niet koppig zal zijn en wel gewoon medicijnen voorschrijft.
ik begrijp je probleem ook!! helaas
Mara is nu bijna 3 weken en sinds een dag of 3 weent ze vooral in de avond na de BV wel 6 uur aan een stuk!! ik heb al 3 nachten geen bed gezien want boven schreewt ze Fenne wakker …als ze dan eindelijk uitgeput in slaap valt moet je haar vast houden want anders is ze zo weer wakker bij het volgende zuur wat omhoog komt! terwijl in mijn(of mijn man) zijn armen sus ik weer even en slaapt ze wel even door!
Ze slikt constant terug en krijst hierbij, ocharme, echt zielig
Hierbij doen mijn borsten verschrikkelijk pijn want de regelmaat is er nu helemaal uit en ik voed telkens maar 1 kant dus moet de andere kant soms héééél lang wachten!!
Overdag is onze 1ste meid paraat en ikzelf ben bekaf!!! :wall:
heb seffens om 3 u een afspraak bij de KA! duimen maar :thumbup: :thumbdown:
Ben net terug van de KA!
Reflux, heel duidelijk volgens hem…ze slikt constant terug en brult uren en doet van die gekke kuchjes en hikt constant!
Eerst gaviscon, heeft ze nog pijn na 3 dagen zantac bijgeven en werkt dit nog niet moesten we eens terugkomen voor zwaardere medicatie!
Ik hoop dat het gaat beteren voor mijn klein schatje!
dus ga er gewoon voor! die kleintjes krijgen wel medicijnen en moeten toch niet nodeloos afzien!!
Mien, fijn dat de ka je serieus heeft genomen. Sterkte met je kindje hopelijk werken de meds snel!