Even m'n gal spuien over het CB, ben er net geweest...

Ik kom net bij het CB vandaan. Ik zag er vreselijk tegenop, omdat Lotte 2 prikken zou krijgen. Ik had een invalvrouw. Wat een mens! Lotte huilde vanaf het wegen tot het einde alles bijelkaar. Nou, ik kan me er iets bij voorstellen, want het was een vreselijk onsympathiek mens! Omdat Lotte zoveel huilde heeft ze wel 3x gevraagd of ze geen koorts had :think: (Lotte huilt normaal bijna nooit). Toen ik vroeg waar ze beter uit kon drinken of uit een tuitbeker of uit een rietjesbeker, bleef ze maar hameren op een gewone beker, terwijl ik aangaf dat wel te oefenen, maar ze nog niet zo ver is. Ik kreeg dus geen antwoord op mijn vraag. :evil: Ze vroeg naar het eetpatroon. Toen kwam het door mij even op de hoeveelheid zuivel aan. Ik zei 's ochtends ongeveer 120cc melk te geven, 's avonds yoghurt en daarna nog een papfles. Nou moest ik die yoghurt maar gaan minderen, omdat ze anders te veel suiker krijgt en ook maar zo nodig maar een fles diksap door water vervangen overdag… Is dat mens nou helemaal??? :shock: Lotte is niet dik, precies goed qua alles. Ik zei nog dat 120cc 's ochtends nog geen 300 is en dat ze die papfles zelf steeds vaker snel afwijst… Dus ook een goed antwoord weer niet gekregen. Ze vroeg ook helemaal niet naar het kruipen/staan/lopen, terwijl er duidelijk in haar dossier staat dat ze een spreidbroek heeft gedragen, dus lijkt me logisch dat ze er op z’n minst naar vragen…

Nu hoef ik pas over 6 maanden terug te komen, maar in verband met het huilen was het verstandiger om maar tussentijds nog een keer te komen :shock: Nou ik ga zeker en hoop dan een vast iemand te hebben bij wie ik altijd een goed gevoel heb en dan zal ik dit zeker uit de doeken doen. Ik ga nu lekker mijn eigen weg. Lotte krijgt al helemaal niet veel zoetigheid, dus wat ik nooit ben, ben ik nu wel: TEGENDRAADS!!! :smiley:



Groetjes,



Viratine

Nou dat was dus een erg ontspannen bezoekje zo te lezen. Erg he?! Dan kunnen ze het bloed onder je nagels vandaan halen.



Ik moest vorige week ook en er werd helemala niet gevraagd naar Julin d’r helmpje. Ik heb het zelf maar gezegd en die verpleegster wist niet eens wat het was en dat ze er eentje had. :wall:



Ik hoop dat je de volgende keer beter te woord gestaan wordt en je er met een goed gevoel weer weg gaat.

Tegen mij werd vandaag gezegd dat ik mijn dochtertje niet elke keer borstvoeding moet geven als ze erom vraagt, omdat er 2 uur tussen moet zitten. En ze zei ook dat ik haar gewoon moet laten huilen en dat ze dan vanzelf in slaap valt; ook als ze hysterisch wordt. Wat dus elke keer zo is als ze huilt.

De vorige keer had ik een andere mevrouw en die zei precies het tegenovergestelde. :roll:

Jeetje, wat een vervelend bezoekje is dat geweest zeg, zo zie je maar dat moeders instinct toch het allerbeste is.

Maar hoezo krijgt ze van de yoghurt teveel suiker, daar zit toch helemaal niets in ? Sommigen doen er misschien een beetje roosvicee door, maar dan nog, kom nou !



En een gewone beker, wat een onzin, Lotte is net 14 maande, laat haar maar lekker uit een rietjesbeker drinken :thumbup: Gewone beker komt vanzelf hoor !

Qua zuivel zit je ook helemaal goed vind ik.



En hoe is het met de prikken gegaan verder dan ? Moest die mevrouw deze ook geven ? Was ze wel een beetje voorzichtig ? En hoe reageerde Lotte op de prikken zelf ?

Oooh wat érg!! :evil: Wij hebben zelf zulke ervaringen niet met het cb maar als ik dit soort dingen hoor kan ik me daar echt druk om maken, wat denken ze wel?!

Onze oudste dochter leerde pas met 2 jaar uit een gewone beker drinken. Daarvoor altijd een rietjesbeker gehad. “Gewoon” je moedergevoel volgen en je niet te veel aantrekken van het cb.

Ik ben toevallig ook vanochtend geweest en Anouk haar gewicht was flink onder het gemiddelde. Ik geef haar meer dan ze mag hebben, maar ze is erg beweeglijk en tijgert vrolijk in het rond. Dat ze niet erg dik wordt lijkt me meer dan logisch. Oh ja, ik had ook een invalarts…

wat een ellende toch zo’n Consternatiebureau…



je doet het goed hoor… lekker tegendraads zijn…



Ik heb het “recept” gevonden…



vraag: Hoe gaat het met eten

antwoord: Geen probleem

vraag: Hoe gaat het met slapen

antwoord: Geen probleem

vraag: Hoe gaat het met huilen

antwoord: …





Gewoon “geen probleem” dus van maken… dan stopt het vragen.

Oh ja, ik sluit me aan bij Preggie’s opmerking: vraag --> antwoord “geen probleem”. Bij open vragen van hun kant er een beetje ontwijkend omheen en verder lekker laten wegen, opmeten, prikkie erin en wegwezen!







Ze bedoelen het vast en zeker goed hoor, maar er zijn kids die bij 1 jaar al in bed worden gelegd met een fles cola (sorry als ik nou iemand beledig) en dan zou jij ‘aangevallen’ worden op een bakje yoghurt te veel. Nee hoor, volgende keer terug, lekker je zegje doen en dan weer 6 mnd. “rust”!

Oh ja, in tijdschrift WIJ stond deze maand een ingezonden brief van iemand die schreef dat ze altijd als zekere moeder naar het cb gaat, maar altijd onzeker en twijfelend weer naar buiten wandelt. Dus helaas zijn er veel meer moeders die zich aan het cb storen :roll:, heel herkenbaar verhaal dus.

Ik schrik elke keer weer als ik hier sommige verhalen over het cb hoor!!! Belachelijk dat er zulke mensen werken als jij beschrijft. Ze zijn er toch om jou te ondersteunen en te adviseren? Niet om je de les te lezen?



Gelukkig hebben wij een heel fijn cb, waarbij ik wel altijd de verpleegkundige fijner vindt dan de arts. Die is toch altijd een beetje ‘klinisch’ :wink: .



Ik ben ook afgelopen maandag geweest (had ook gereageerd op je ‘prik’ topic), en dat ging toch wel heel anders. Ik kreeg ook wel de vraag waaruit Stan drinkt. Iklegde uit dat we gewone beker wel geprobeerd hebben en dat hij het ook wel snapt, maar daar zet ik hem dan wel voor in z’n stoel vanwege de knoeiboel, en dan drinkt hij maar paar slokjes en dan gaat hij er met z’n vingertjes in roeren enzo (die knoeiboel dus). Dus nu heeft hij tuitbeker, meestal met de anti-lek erin, en die krijgt hij ongeveer elk kwartier als hij zit te spelen voor een paar slokken. Tuurlijk weet ik dat dat slecht is voor z’n tandjes (eh tja… ook vanwege het slechte drinken en dat ie diksap wel dronk, lust ie nu dus eigenlijk alleen nog diksap en geen water :oops: ), en dat het zuigen aan een anti-lek tuit niet goed is voor de kaakontwikkeling, maar ja hij moet toch z’n vocht binnenkrijgen!!!



Nou, en dat vinden ze daar dan prima. Reactie was ‘komende maandjes dan maar eens wat meer met die gewone beker proberen’. Nou, dat lijkt mij een prima idee. Bij het eten ofzo wil ik dat best gaan proberen…