Onze zoon Jurriën had al gelijk na zijn geboorte last van krampjes. Uiteindelijk ook een moeilijk stoelgang. 1 x in de 3 dagen poepluier. Veel windjes, wat ook nog wel eens stonk. 1ste kindje weet je nog niet wat normaal is!
Nadat Jurriën al drie dagen geen ontlasting had gehad toch maar even de doktersdienst gebeld. Het kon wel eens met de flesvoeding te maken hebben. Komt wel eens vaker voor!
Ondertussen hadden we al speciale flessen in gebruik en probeerden we infacol! Andere voeding, speciaal voor krampjes enz. Het ging niet over… Na een standaard bezoek aan het consultatiebureau over op de sinababy!
Nadat Jurriën een nachtje bij mijn jonste zusje had doorgebracht en zij aangaf dat hij wel heel veel lucht had en veel pijn, heb ik uiteindelijk consultatiebureau gebeld.
De wijkverpleegkundige zal langs komen, om te kijken of Jurriën wel goed dronk en of IK niet iets verkeerds deed.
Nee, dit alles was het niet!
Ik had gevraagd of het eventueel een KOEMELK-EIWIT allergie kon zijn!!! Dit omdat mijn nichtje daar last van heeft. NEE, DAT WAS HET NIET!!!
De symptonen waren te weinig aanwezig!
Jurriën had last van krampen, obstipatie, spugen en rode kleine bultjes in hals en gezicht. De wijkverpleegkundige had geconstateerd dat hij geen huiduitslag had. (De rode bultjes was van de warmte.) De rest hadden vele baby’s ook.
Wat ik nog kon proberen was overstappen van Nutrilon naar Friso! En eventueel dofhilus abc te halen en dit door zijn voeding te doen.
Uiteraard dit gedaan!
En eindelijk had Jurriën poepluiers… Niet 1 wel 10 op 1 dag! Toch maar even weer gestopt met die dophilus abc. Helaas had Jurriën weer last van krampen, lucht, gieren, brullen enz, maar de vele poepluiers is natuurlijk ook niet goed!
Toch maar weer consultatiebureau gebeld. Of hij een voorkeurshouding heeft? Ja, maar daar zijn jullie van op de hoogte! Een KISS-syndroom werd er gezegd! Of er astma of andere ademhalingsproblemen voorkomen in de familie? Ja, maar heb ik aangegeven bij de intake! Misschien toch KOEMELK-EIWIT allergie!!! Nou, dan zakt je broek al half af…!
Kon volgende dag (donderdag) bij hun terecht en werd hij onderzocht.
Een KISS-syndroom willen ze niet over praten. Staat veel over in de literatuur, maar in de praktijk zijn ze er niet mee bekent. WAAROM praten ze dan over een KISS-syndroom invredesnaam!!! Ja toch de KOEMELK-EIWIT allergie!!! Alleen had hij geen eczeem!
Toch over op de Nutrilon pepti, binnen 3 dag moesten we het merken. Zo niet, weer bellen!!!
Zondagmiddag nadat we vanaf zaterdag morgen alleen maar een huilende baby hadden, hadden we er genoeg van en hebben we de doktersdienst gebeld! Hij is zo onrustig en heeft zoveel pijn!
Om half 4 konden we terecht… Hele verhaal gedaan… Ja hij heeft DUIDELIJK last van de KOEMELK-EIWIT allergie! Hij is zo onrustig en zijn huidje is zo ruw. Moet morgen gelijk weer andere voeding halen, de Nutrilon pepti is absoluut NIET geschikt voor kinderen met ernstige KOEMELK-EIWIT allergie!!! Daarin zijn de eiwitten nog te veel aanwezig. En dat hij daar last van heeft is overduidelijk!
Waarom krijg ik dit dan als advies van het consultatiebureau???
Nu zit onze kleine man al enkele dagen op de nutramigen hypoallergene dieetvoeding! Het gaat super met hem. Geen tot nauwlijks krampen, normale poepluiers, geen huiduitslag en geen spugen meer. Ons mannetje lacht en is helder!
Ik op naar de huisarts voor eventueel een verklaring voor de verzekering. Want 20,35 euro voor een bus voeding van 400 gram waar ik nog geen 3 dagen mee kan doen is financieel geen haalbare kaart.
Helaas mijn huisarts wilde er niet eens over nadenken om dit bij de verzekering neer te leggen! Je hebt een goede baan zei de dokter en ik kon wel eens een huilbaby hebben. Hij wilde over 6 maanden misschien wel weer kijken. Nou mijn boosheid steeg enorm!!!
Ik ben thuisgekomen, heb die arts gebeld die mij in het weekend heeft geholpen. Heb hem het hele verhaal uitgelegd, gevraagd hoe hij tegenover die vergoeding stond!? Hij snapte niet dat mijn huisarts er niet over na wil denken. Heb hem gevraag of hij patiënten aannam? Ja dat deed hij! Alleen de artsen onderelkaar hebben afgesproken niet zomaar patiënten van elkaar over te nemen als ze in dezelfde gemeenten zitten.
Ik heb daarom mij beroept op Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst en in de ‘Gedragsregels voor artsen’ van de beroepsvereniging KNMG. En dat ik desnoods een advocaat ging inschakelen als ik niet die vrije keus had om over te stappen, wat dus staat aangegeven op Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst en in de ‘Gedragsregels voor artsen’ van de beroepsvereniging KNMG.
Het is mij gelukt, na vandaag heb ik een andere huisarts en zijn de vergoedingen erdoor. Kan nu met een gerust hart naar de apotheek om voeding te halen voor mijn kleine man.
Want daar doe ik het voor!
Wie heeft dit of soort gelijke meegemaakt?
Vriendelijke groet Peet
Jemig wat een verhaal :hug: :hug:
Hier iets soortgelijks (alleen niet dat gedoe met huisartsen), alleen had ons meisje 2 maanden lang diarree en nog meer vage klachten, voordat er wat gebeurde. Wij hebben inderdaad ook een enorm assortiment flessen en spenen enzo.
Ik ben zooo vaak bij de huisarts geweest met haar en heb het ook bij de kinderarts aangekaart. Ze was heel onrustig, had veel last van krampen, spuugde veel, ruwe droge huid, uitslag op haar gezicht, huilde direct na de fles heeeel hard en gooide er daarna echt heel veel uit, en dus lang lang lang diarree. Dus arme kind aan de ORS. Ze was heel klein dus kreeg 8 voedingen en net zoveel keer ORS tussendoor. Dan ging het een dag ietsje beter en was het weer raak.
Virusje, het heerst, prematuren/dysmaturengedrag, smeer maar in, ze mogen tot 12 spuitluiers per dag hebben, als er meer in gaat dan eruit gaat is het goed…noem maar op, dat soort dingen kreeg ik steeds te horen.
Tot ik voor de zoveelste keer bij de HA kwam met diarree en omdat ze nauwelijks meer aankwam (150 gram in 3 weken en ze woog nog geen 3,5 kilo) en Koemelkallergie opperde. Eerst wilde ze me wegsturen met ‘ga maar beginnen met hypoallergene melk’. Uhum, dat helpt dus niet. Dan moest ze overleggen met de KA. Dus heb ik gezegd dat ze maar moest bellen, ik wacht wel 8) Wij kregen Neocate voorgeschreven. (Dat is nog duurder dan nutramigen helaas, maar we kregen het wel direct vergoed)
Het heeft een week geduurd, maar toen hadden we een heel ander kind.
Eindelijk diarree-vrij, geen krampen meer, niet meer huilen na de fles, ze sliep veel beter, de onrust in haar lijfje was weg, en ze begon eindelijk weer aan te komen. Ze doet het nu hartstikke goed en is een heerlijk vrolijk kind.
Hartstikke goed dat je zo vol hebt gehouden en het nu zo goed gaat met je mannetje :thumbup:
Ben blij te horen dat het goed gaat met jullie kleine meid… Ik ben blij dat ik zelf goed heb gehamerd en snel actie ondernam. Maar vind het verschrikkelijk dat een CB en HA (mijn vorige HA) zo lakoniek ermee omgaat. Dat je eerst maar van alles moet proberen en op je strepen moet gaan staan om te krijgen wat je hebben wilt. Vind het verschrikkelijk dat ze nieuwe ouders niet serieus genoeg nemen, om verder te kijken als ouders meerdere keren klagen dat er iets niet in orde is.
Ik ga zelf nu alleen met de kleine man naar het CB voor een prik. Met andere klachten ga ik naar onze nieuwe huisarts…
Groet Peet
:hug:
Hier bij oudste na een maand of 4 dan eindelijk de bevestiging dat ze kma had, al die tijd wuifde het cb alles weg, terwijl ik zelf al het vermoeden had. Bij nr 2 werd er beter gehandeld. Nu wuifde de huisarts haar extreme spuugklachten weg en moest ik wat langer wachten, kreeg geen spoed verwijzing naar d eki arts. Het cb had me zelfs gezegd dat met spoed te regelen. En dan heb ik het nog niet over het rs virus, op vrijdag weggestuurd op ha post met benauwdheidsklachten, hoesten, niet goed wakker worden enz… maandags wilde de ha me ook bijna weer wegsturen, gelukkig overlegde hij met ki arts en mochten we meteen komen… daar aangekomen mocht ik ons prulleke niet eens meer zelf vervoeren naar het andere zkh, waar ze een beter ki afdeling hadden, ze kon stoppen met ademen :shock: En ik dacht dus zelf vrijdag al dat ze het rs virus had. dus hier ook een aantal keer kastje muur verhaal, je moet dus gewoon je poot stijf houden in dit land. Keerzijde, ons mopje had laatst koorts, ab en daarna nog 3 weken lichte koorts, maar alleen de vaond en had verder nergens last van. De ha die ik toen had wilde alles uitgezocht hebben, moest extra terugkomen, longfoto, bloedtesten enz en die krijgt van mij dus een warme douche!!!
Gelukkig gaat t nu beter met je beeb!!
:shock: :evil: Jeetje… :naughty: :snooty:
Fijn dat je zelf actie hebt ondernomen en dat je zoontje nu een tevrden ventje is en geen pijn meer heeft!