even mijn hart luchten

potver !#$%&%$%&()&%$%&()(&



Waarom moeten mensen nu altijd zo moeilijk doen



We hadden een bod gedaan op een huis in Vld. Nou denk dat we het mooi op onze buik kunnen schuiven.



Zij vroeg 144.500 ervoor, huis was waard 120.000. Hebben een bod gedaan van 125.000, krijg ik een tegen bod van jawel



142.000!!!



Nou vraag ik je… is dat mens nu echt serieus bezig dat huis verkopen of niet!!!

Laat je niet gekmaken, dat is vaak onderdeel van het “spel” huizen verkopen. Zij probeert de hoogst mogelijke prijs te krijgen. Ik weet niet wat jullie uiterste prijs is wat jullie willen gaan bieden, maar je kunt dat evt bij haar neerleggen of nog een ronde bieden-tegenbieden doen. Dan kun je je bod met 1000-1500 euro verhogen en dan afwachten wat ze doen. Als je uiterste prijs wilt zeggen, dan daar duidelijk over zijn; dit is tot waar we willen en kunnen gaan, accepteer je dat niet, dan zullen we geen koper zijn van jouw huis. Evt ook laten weten dat je op de hoogte bent, van wat het huis werkelijk waard is.



Niet de moed opgeven hoor. Wij hebben ook behoorlijk wat van de vraagprijs afgekregen (18.000 euro). Succes!

hihi…dat is vrij normaal hoor



blijven tegenbieden tot je samen op een leuk middenpunt uitkomt. Dat tegenbod van hun zegt dus werkelijk helemaal niets

Sorry, dit is niet persoonlijk bedoeld, maar zo gaat het idd. Je bied ook wel erg veel onder de vraagprijs moet ik zeggen. Als je dit bij ons zou hebben gedaan hadden we helemaal niet meer gereageerd en was er gewoon geen koop mogelijk…spijt me, maar ik kan me voorstellen hoe de verkopers doen, ze kunnen altijd hun huis nog voor minder weg doen. Het gaat er niet echt om wat een huis waard is, maar wat de ‘gek’ ervoor geeft.

Hmm… nou heb de buren ook al gesproken. Tis een bitch 1e klas en het huis staat al 1,5 jaar te koop voor dezelfde prijs.



Waarde van het huis laten zien is gebeurd. En we hebben al een maximale bod besproken mijn man en ik. Maar kweet zeker dat ze het daar niet voor doet. Meer is het gewoon niet waard. Doet ze het niet, ook prima, jammer maar goed niets aan te doen dan.

hoi,



als het maar 120;000 waard is en je hebt er 125;000 voor geboden vindt ik je bod erg netjes, is het een verkoop via een makelaar of particulier?

vindt de vraagprijs zo raar dan als het via een makelaar is :think:







gr mel

Yep, via een makelaar, onze eigen makelaar snapte er ook niets van. Die had allang gezegd dat ze of de prijs moet verlagen of een andere makelaar moest zoeken.

hoi,



dan moet hij van goud zijn :mrgreen:

zo zit ze er over 20 jaar nog mee.





succes, hoop voor jullie dat ze toch inziet dat ze een niet reeel tegenbod heeft gedaan al betwijfel ik het :think:





gr mel

Thanks… maar ik betwijfel het ook hoor.



Ach heb ondertussen weer naar andere woningen zitten kijken :mrgreen:

@melanie wrote:

hoi,



als het maar 120;000 waard is en je hebt er 125;000 voor geboden vindt ik je bod erg netjes, is het een verkoop via een makelaar of particulier?

vindt de vraagprijs zo raar dan als het via een makelaar is :think:

gr mel




Ligt het aan mij of klopt dat juist niet… je biedt toch niet meer voor iets wat minder waard is??

Vaak krijg je dan ook geen hypotheek die hoger is dan de waarde…

hoi,



ja dat zou best eens zo kunnen zijn, dat heeft ook met executie waarde te maken geloof ik, dat is een goeie.

mijn man zegt dat je gelijk hebt,





gr melanie

Ik dacht eigenlijk meer van waar koop je nog een huis voor dat geld!

Ik zou geloof ik voor een ander huis gaan. Als ze zo veel geld vragen voor een huis dat 25.000 Euro minder waard is, zou ik het niet eens overwegen. Wat de meiden hierboven ook al zeggen, je krijgt waarschijnlijk niet eens een hypotheek als de executiewaarde lager ligt.

En wat als je het ooit zelf weer wilt verkopen? Dan blijf je met een schuld zitten als niemand anders zo “gek” is om meer dan de daadwerkelijke waarde te betalen.



Mijn advies zou dan ook zijn: gewoon verder zoeken!!!

Debbie, in die wijk staan vaak huizen te koop.

En de vraagprijs die die vrouw vraagt is idd belachelijk hoog.

Echt niet hoger bieden hoor.

Kijk anders verder, je vindt daar heus wel een huis.



xxx Claudia

T blijft een leuk,maar zenuwslopend spel…huizen kopen…

Wij hebben ons huis net 1 maand…gekocht van een bedrijf…(groot bedrijf in financiele diensten)…het was een voormalig huurhuis wat ze van de hand doen (hele wijk)…dus zij geven gewoon een vraagprijs op en het kan ze geen moer schelen hoe lang t te koop staat…dus lager bieden heeft 0,0 zin! Het zal hun een rotzorg zijn en voor ons 10 anderen denk ze dan…



dat spel hadden we bij het 2e huis van hun door…wij hadden haast en hebben ze onder druk gezet (waren meerdere bieders,maar ze wilden niet reageren op geen enkel bod tot alle bezichtingen voorbij waren)…wij hebben dus de vraagprijs geboden met als voorwaarde…DIRECT (zelfde dag nog ) een antwoord!

En dat was JA…(m.a.w. de eerdere bieder kon de pot op!)…





maar frustrerend is het wel!



Wij hadden voor ons huis een streefprijs/bodemprijs…daar werd ook onder geboden…wij deden een tegenbod (van die bodemprijs) en dat antwoord was NEE…maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar als we er 1000 euro af zouden doen,dan wilde ze het wel…

Nu vraag ik je…1000 euro! Dat is niets! Dus…hebben we het verkocht voor die 1000 euro minder…peanuts dus! Maar zo gaat t spel!



Veeeeeeeeeeeeeel succes met zoeken! Laat je niet gekmaken!

Hey!



Wi hebben in februiari ons oude huis verkocht en als verkoper zit je vaak ook met zenuwen, hoor! Je wilt je huis natuurlijk voor de hoogste prijs verkopen,maar aan de andere kant ben je ook bang dat de bieder afhaakt als je niet omlaag gaat.



Mijn ouders hebben het vorig jaar ook gehad en soms moet je bluffen. Mijn ouders hebben het nieuwe huis gekocht door te bieden zonder voorbehoud financiering, hun oude huis was twee keer zo veel waard, dus dat konden ze ook makkelijk zeggen. Het oude huis hebben ze op een gegeven moment gezegd: dit is het bod en lager gaan we niet. We hebben geen haast!!!



Misschien moetje bij je bod blijven en dreigen af te haken als ze niet lager gaat zitten. Het is een gok, maar wie weet!



Succes en ik ben benieuwd of het lukt!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Ik weet niet of je zelf ook een makelaar hebt? Die kan je daarin sturen…



Ons bod op het eerste huis van de pojectontwikkelaar werd ook vierkant van tafel geveegd en ze kwamen met een idioot tegenvoorstel…onze makelaar heeft geadviseerd helemaal NIETS meer te doen…m.a.w. niet meer reageren (niet afwijzen,niet tegenbieden)…mochten zij geen ander bod krijgen,dan moeten zij maar terugkomen…ondertussen zijn wij verder gegaan en hebben een week later precies hetzelfde huis, zelfde ruimte, zelfde wijk, zelfde voorwaarden voor 15.000 euro goedkoper gevonden…EN met de tuin op het zuiden ipv op het noorden wat dat eerste huis had…



Idd als verkoper is het ook superslopend…onze flat is 2 keer een bod op gedaan…ik kon niet tegen die spanning als de bieder 2 dagen niets van zich liet horen…ik wilde meteen antwoord!

Maar t is goed gekomen…

Heb je het over de WOZ waarde, want dat is geen “echte waarde” van je huis.



Dat is alleen voor de bepaling van de onroerend goed, en de WOZ waarde is voor de bepaling van je huurwaardeforfait, als je aangifte doet



Ons huis heeft een WOZ waarden van ik meen 245.000, maar het heeft ons 299.000 kk gekost, en na een flinke verbouwing zou ik het niet verkopen voor minder dan 350.000.



Maar ik dacht dat de huizenmarkt, gebasseerd is op vraag en aanbod en op wat een gek ervoor geeft.