Pfff… heb het even gehad met Peters klas…
Peter zit vanaf de herfstvakantie op school, ging in het begin vol goede moed en vol plezier.
Maar in week 1 al 3 invallers, in week 2 ook 3 invallers, in week 3 ook 3 invallers en in week 4 ook.
Toen vonden ze een voorlopige vast blijvende invalkracht en hoewel Peter daar geen klik mee had, was het wel even stabiel.
Tot 2 weken terug, ineens een briefje mee dat juf K inmiddels elders een betrekking had geaccepteerd en dat er dus weer een andere invalkracht zou komen, dit keer juf M, maar die zou dan wel weer langere tijd kunnen blijven.
Deze wisseling zou direct de volgende dag al ingaan… belachelijk want de kinderen konden juf K niet eens gedag zeggen :roll:
Juf M besloot meteen in haar eerste week om van het rooster gebruik te maken waardoor de kinderen, 28 stuks in totaal, ineens te maken kregen met " inloop" op woensdag.
Chaos alom want ze wisten totaal niet wat er verwacht werd, dit was nog niet eerder gedaan (op de rest van de school wel trouwens, maar door de vele invallers, deze klas nog niet) kinderen die huilden dat ze mee naar huis wilden enz.
Er ging al heel veel gemopper op onder de ouders.
Deze week wederom inloop… maar wederom chaos. Juf M heeft het namelijk niet gestructureerd. Je komt binnen, pakt je stoel en gaat " gewoon" wat doen.
Gevolg is dat stoelen overal overheen getild worden, kinderen weer hetzelfde kiezen als vorige week en het echt is dat wie het eerst komt, het eerst maalt.
Ik heb er wat van gezegd, gezegd dat dit erg chaotisch is en weliswaar goed bedoeld, maar niet te doen met 28 kinderen in een klas die toch al zoveel chaos heeft meegemaakt.
Waarom niet net als alle andere kleuterklassen die werken met inloop dat alle kinderen een vast werkplekje hebben waar ze hun stoeltje neerzetten en dat juf bepaald welke materialen ze wekelijks op de groepstafeltjes neerzet.
Zo wisselt het materiaal en kunnen kinderen zonder twijfel, morren enz gewoon op " hun plek" gaan zitten.
Ik kreeg bijval van nog 2 mama’s die ook zeiden dat dit beter werkt dan deze chaos.
Haar antwoord…" ik heb dit zo afgesproken met juf I, dus we doen het zo"
En dan ga je dus weg met een zoon die angstig om zich heen kijkt omdat hij niet weet wat te doen en dan met de moed der wanhoop maar aan het dichtsbijzijnde tafeltje gaat zitten en iets gaat doen wat daar ligt, maar wat hij totaal niet snapt.
Ik ben het beleid in die klas nu zo ontzettend beu en ik heb geen flauw idee hoe je dit nu aanpakt…
Is het nou echt teveel gevraagd om de kinderen wat meer structuur te bieden in een klas die overloopt van de chaos door het grote lerarenverloop met invallers…?
Ben er echt een beetje door van de leg…
Vreselijk!@!!@
Sorry hoor, maar ik vind dit ook een heel slechte zaak. Wat is dat toch soms vervelend met die scholen he. Bah.
Ik zou eerlijk gezegd een gesprekje aangaan met de directie, en je klachten neerleggen. Al die wisselingen zijn wellicht overmacht, hoewel het natuurlijk vreemd is dat je pas een dag van tevoren hoort dat de juf weg gaat :shock:
Echter…wanneer er toch al zoveel ongewilde rommeligheid is, is het JUIST de taak van de juffen die er nu zijn om zoveel mogelijk vastigheid te geven. En dat doen ze niet. Ik zou echt aan de bel trekken.
Sterkte ermee :hug:
Belachelijk!
Inderdaad even een belletje naar de directeur, of anders een gesprek aanvragen met de beste man!
Oh wat zou ik me vreselijk voelen als ik daar Rhodé achter zou moeten laten
jee dat is niet normaal en zou inderdaad ook aan de bel trekken en een gesprek willen hebben desnoods met meerder ouders die er ook niet over te spreken zijn.
het gaat om je kind en ik zelf vindt persoonlijk hoe leuk ze beginnen in de kleuterklas dat is iets wat ze de rest mee nemen en met plezier na school gaan.
hier is bij kennis opschool een soort gelijk iets geweest kindjes wouden niet meer na school en hadden er echt helemaal geen zin in steeds andere invalkracht en geen zekerheid en structuur voor de kleintjes daar is veel over gesproken en schoon inspectiek bij gekomen dat het zo niet langer kon hoe het nu op die school gaat het laatste wat ik heb gehoord dat er tijdelijk een stop is tot het onderwijs weer van normaal niveu is.
sterkte
als jet hebt proberen te overleggen met de juf maar geen gehoor krijgt zou ik idd. de schoolleider oid inschakelen…
ik weet niet wanneer je het het hebt gezegd tegen de juf maar als dit was tijdens de chaos kan ik mij haar natwoord wel voorstellen. De situatie is dan al zo en op dat moment kan ze het niet omdraaien, dan komt er waarschijnlijk nog meer chaos.
Ik zou het in een gesprek aangeven, dus een gesprek aanvragen. mocht je dan weer geen gehoor krijgen dan naar de schoolleider, hoe lastig dat misschien ook is. Als je ziet dat je kind het neit fijn vindt op school moet je gewoon aan de bel trekken…
Cell hoe gaat het nu? Heb je nog een gesprek aangevraagd?
Het is nog steeds wel chaos in de klas en inmiddels hebben we bij de IB en de locatieleider wel aangegeven dat we problemen zien voor Peter als dit zo blijft. Dat we dan vragen of ze willen overwegen Peter in een klas te zetten die op zich beter functioneert en stabieler is. (onverwachte leerkrachten uitval kun je natuurlijk niet voorzien)
Maar we zijn inmiddels ook zelf bezig met 1 en ander.
Peter vertoont toch wel veel trekken die richting een ASS stoornis gaan, hij reageert ook gewoon veel heftiger op al die chaotiek dan andere kinderen.
Ik heb zelf ADD, dus het is niet ondenkbaar dat Peter ook iets die richting uit heeft en dan moet er zowieso meer begeleiding komen.
Dat hele traject gaat wel even duren en school ziet Peter heel anders.
Hij is daar de liefste en stilste en makkelijkste van de klas.
Thuis is hij niet te houden en heel ongelukkig over school.
Iets wat ook enorm past in het beeld van ASS…
Omdat school hem anders ervaart dan wij als ouders, zien zij de " noodzaak" nog niet zo. Vooralsnog blijven we gewoon alert en wachten we het traject even af bij het GGZ. Hopelijk hebben we voor de zomer t 1 en ander in kaart.
Zou er een diagnose zijn, dan is school wel bereid mee te werken. Zijn ze ook verplicht. Die kans gaan ze dan ook wel krijgen, maar als er niets verbeterd dan overwegen we wel degelijk een andere school voor hem.
Laten we niet op de zaken vooruitlopen, we zijn ermee bezig in elk geval :thumbup:
Wel herkenbaar hoor…Hier heeft onze dochter ook trekken die wijzen op ASS…Onze zoon heeft al een diagnose in die richting, maar bij hem was het functioneren in de klas juist ‘afwijkend’. Onze dochter is in de klas heel lief en rustig en uit zich moeilijk, terwijl haar honger naar kennis bijna onuitputtelijk is. Thuis komt die frustratie er dan uit…Ze wordt over 2 weken 5 jaar, zit al in groep 2 en kan qua kennis door naar groep 3, maar ja haar persoontje en weerbaarheid zijn echt nog kleuter…dus we staan nu op de wachtlijst bij een centrum…helaas kan ze waarschijnlijk pas in de zomervakantie terecht, dus hebben we niet op tijd de professionele steun om te helpen bij die moeilijke beslissing wel of niet over…