Momenteel ben ik 9,5 week zwanger (jippie :mrgreen: ), en sinds maandag heeft A.nouk waterpokken. Dat was nog een hele heisa, want ik heb geen waterpokken gehad (dachten we). Ik ben twee weken geleden meteen op antistoffen geprikt, nadat t op school uitgebroken bleek, en gelukkig bleek maandag, vlak na het uitbreken van de eerste blaasjes bij A.nouk, dat ik WEL antistoffen heb. Ik heb de ziekte dus wel doorgemaakt, maar zonder klassiek ziektebeeld. Dat is bij 80% van de mensen die denken geen waterpokken te hebben gehad het geval, die hebben wel het virus binnengehad, maar nooit blaasjes gehad. Je bent dan evengoed beschermd.
Hele opluchting natuurlijk, bovenstaande… Maaaarrr… Nou heeft A.nouk tussen alle blaasjes een heleboel miniscule kleine rode stipjes. Ik dacht in het begin nog aan beginnende nieuwe plekjes, maar t wordt nu wel heel veel, haar hele rug zit eronder. Ik vind het bijna een beetje het vijfde ziekte-beeld. En die heb ik dus nog NIET gehad. Nou is het kwaad al geschied hoor, als het inderdaad vijfde ziekte is, want dat is besmettelijk voor de uitslag zichtbaar is, daarna niet meer. Maar het houdt me natuurlijk wel bezig nu… Willen jullie even meekijken svp?
Zoals je ziet lijkt er rond de grote blaasjes en vlekjes een waas van minivlekjes te zitten. Van dichtbij lijkt t wel op pukkeltjes, zoals op de laatste foto te zien is. Komt dat de mama’s van ex-waterpokkenpatiëntjes bekend voor? Worden dat gewoon nog allemaal blaasjes binnenkort, en heeft ze het dus gewoon flink te pakken? (want ze heeft echt wel honderden van die minipuntjes momenteel) Of kent niemand dit beeld bij waterpokken, en zou het best een extra uitslag/ziekte kunnen zijn? De eerste tweedagenhad ze alleen maar rode grotere vlekken, die overgingen in blaasjes.
maandag: 1 blaasje, 5 vlekken
dinsdag: 6 blaasjes ( ), tientallen vlekken
woensdag: tientallen blaasjes, tientallen nieuwe vlekken, en honderden minivlekjes/puntjes
Het komt me niet bekend voor. Joost heeft 2 maanden geleden de waterpokken gehad. Het lijkt er een beetje op dat al die vlekjes toch kleine blaasjes in het midden hebben en dus waterpokken worden. Ik hoop het niet voor je want dan krijgt ze er wel erg veel.
Ik zou het wel even na laten kijken door de HA als ik jou was…
Dank je wel Dena! Het lijkt inderdaad op beginnende blaasjes, maar de andere blaasjes (en vlekjes) zijn veel groter, deze zijn zo inieminie en zoveel! Maar Joost had dus ook die ministipjes tussen de grote?
Verder niemand iets te zeggen? Er wordt voldoende gelezen zag ik (55 keer al ), kan niemand iets toevoegen?
Dat t waterpokken is, daar twijfel ik niet aan hoor, dat zie ik wel Ik twijfel alleen of ze niet per ongeluk 2 dingen tegelijk heeft, dat zou sneu zijn, als ik iets over het hoofd zie, omdat ik t aan waterpokken wijt…
Nogmaals, aan die waterpokken twijfel ik ook echt niet hoor, die heeft ze overduidelijk. Het ging om die ‘andere’ bultjes erbij.
Hermoine, bij 5e ziekte is het inderdaad toch al gebeurd, maar ik ben zwanger, en 5e ziekte is schadelijk in de zwangerschap. En omdat ik geen antistoffen heb, zou dat een probleem kunnen vormen voor mij en mijn beebje. Daar ging t om.
En voor haar is t sneu als t iets anders is (allergie ofzo) en ik zie dat over t hoofd, omdat ik het aan de waterpokken wijt.
Ondertussen denk ik ook dat het gewoon bij het waterpokkenverhaal hoort. Ze zit er gewoon flink onder. Ik heb ondertussen een emulsie om te smeren (had ik al, maar nu accepteert ze het insmeren eindelijk) en een deel van die minipuntjes droogt nu donkerrood op, een deel lijkt toch blaasjes te gaan vormen.
Wat ik gister nog vergat: De reden dat ik hier vraag en niet bij de HA, is omdat mijn huisarts nu niet bereikbaar is. Dan is er wel een spoedpost die bereikbaar blijft, maar dit vind ik nou niet meteen een spoedgeval. Vandaar eerst de wijze raad van medemama’s inwinnen, voor ik met simpele waterpokken de spoedlijn bel
Oh, enne chantalmvbrittany, kom maar halen Ze heeft genoeg :lol:
Het ziet eruit als waterpokken en de kleinere bultjes/pukkeltjes ook. Ik denk dat ze het gewoon flink te pakken heeft.
Dikke :hug: voor jullie
Rot he, als je huisarts niet bereikbaar is op zulke momenten. Ik heb meestal dat hij er is niet is en een vervanger aan de adnere kant van de stad of inderdaad de spoedlijn,dieje dan weer niet wilt bellen.
Wanneer is je huisarts weer bereikbaar?
Als je twijfelt, gewoon bellen, zeker met zo’n prille zwangerschap! Ze kunnen trouwens in je bloed zien of je nu al besmet bent. Heb ik ook laten doen toen er meerdere kindjes op het kdv waar ik werk verdacht werden van de vijfde ziekte. Ik had geen antistoffen, maar gelukkig ook niet onder de leden op dat moment.
Liefs Suzanne
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: