Even kleine dillema ( kinderen en slaapkamer)

Mijn oudste zoon heeft hele grote kast op zijn kamertje staan.

wel een open kast dus we wisten dat hij erin zou kunnen gaan klimmen en daar hadden we dan ook rekening mee gehouden door de kleding wat hoger te leggen en zijn speelgoed op de onderste 2 planken.

Echter… Hij kruipt er nu ook in vanaf zijn bed en dan kan hij al bij de 3e plank en die is toch wel 1 meter hoog (ff ruw geschat).



Tot nu toe is het nog allemaal goed gegaan maar hou me hart vast als hij er een keer uit valt en iedere keer zijn kleding weer mogen opvouwen en erin leggen is ook geen pretje meer.



Probleem is nu als volgt:

Kamertje is erg klein. kast en bed past net op 1 lijn en dan heeft hij nog wat speelruimte.

Babykamer van de jongste is vele malen groter.

Maar dat is tevens ook half opslag.

Daar vouw ik namelijk mijn was op en laat ik het ook liggen.(ivm vele gebruik ervan)

Ik kan die kamers wel veranderen en niet meer als opslag gebruiken.

Maar dan kan ik dus weer de boel helemaal veranderen en de kids moeten weer wennen aan nieuwe kamers.

Nog een struikelblok is: me oudste slaapt eindelijk weer beetje op normale tijd s avonds. en me jongste slaapt ook zo goed nu en dat was een ramp op andere kamertje(waar de oudste nu slaapt dus).



Heeft het eigenlijk wel zin om de boel te gaan veranderen?

Of moet ik het maar voor lief nemen dat hij in kast kruipt en kans heeft om te vallen?

Andere kast neerzetten die gesloten is gaat niet want die zijn allemaal te breed.



Help… wie kan me beetje helpen met zoeken naar oplossingen?



Ohja, openkast is niet dicht te maken. Daarvoor zijn de plankjes net iets te dun voor.

Ik kan me voorstellen dat je daar niet helemaal gerust op bent.



Misschien is het een idee om de twee kids op een kamer te laten slapen.

Samen op de kamer van de jongste nu?

Misschien een gordijntje voor de kast spannen? Kun je aan de bovenkant vastzetten en dan aan de onderkant lintjes maken die je aan een ringetje vastknoopt. Voor jezelf ook niet heel praktisch… maar dan misschien alleen vastmaken als hij alleen op die kamer is? Of de gordijntjes boven en onder vastmaken met gordijnrails en ze dan aan eklaar maken met een speld of met ringetjes en lintjes? Of kan je kind dat al loskrijgen denk je?

Zou in ieder geval de kast zekeren, zodat hij niet om kan vallen.



Zelf zou ik denk ik wel de kamers veranderen op zo’n manier dat het definitief is, maar als ik hoor dat je bang bent voor lastige slapers, dan kan ik me heel goed voorstellen dat jij dat niet wil.



Schrikdraad op de kast dan maar? Voor straf in het kolenhok als hij eraan zit? :wink:

@Cindy wrote:

Ik kan me voorstellen dat je daar niet helemaal gerust op bent.



Misschien is het een idee om de twee kids op een kamer te laten slapen.

Samen op de kamer van de jongste nu?




Daar heb ik ook al aan zitten te denken.

Maar de jongste is nu net 8 maanden en de oudste is 2 jaar.

Ben dan bang dat hij speelgoed in zijn ledikantje gaat gooien en jongste dan verwondt of stikt in knuffel.



Weet nl niet of het wel verantwoord is om de bovenkant te afdekken met gaas bijvoorbeeld zolang hij nog niet staat in bed.



Voordeel is dan wel dat ik gewoon me was kan vouwen als de kids slapen.

@lena3 wrote:

Misschien een gordijntje voor de kast spannen? knipzodat hij niet om kan vallen.




Dat trekt hij allemaal los.

Hij is erg sterk voor zijn leeftijd.

Had gisteren ook bijna zijn fles terug kunnen pakken terwijl ik hem zeer stevig vasthield en ik moest echt moeite doen. :silenced:


Zelf zou ik denk ik wel de kamers veranderen op zo'n manier dat het definitief is, maar als ik hoor dat je bang bent voor lastige slapers, dan kan ik me heel goed voorstellen dat jij dat niet wil.

bijkomende probleem is dan weer... we zitten te wachten op een woning die ons aangeboden wordt aangezien de flat gesloopt gaat worden. ze hopen dat het lukt voor begin 2008.

Maar, misschien kan ik het meeste al voorkomen door de kids er getuige van te laten zijn en de oudste laten helpen waar het kan?

Schrikdraad op de kast dan maar? Voor straf in het kolenhok als hij eraan zit? :wink:


Om bovenstaande quote moest ik echt even heel goed lachen.
Cola kwam bijna uit me neus want had net een slokje genomen :shifty:
Maar je omschrijft me ergenis goed :mrgreen:

Een andere kast op de kamer???

Kast met schuifdeuren kan natuurlijk ook… alleen zou hij die dan waarschijnlijk ook open maken.



Een kast die goed aan de muur vast staat, kan hij niet omtrekken. Dat krijgt een volwassen man niet voor elkaar. Juist bij zo’n sterke acrobaat lijkt me dat dus toch wel veilig.



Kun je de kast draaien zodat hij met de rug naar het voeteneind van het bed staat? Leuke poster op de achterkant, en hij kan niet meer vanaf het bed in de kast (en hij ziet het ook niet meer vanuit zijn bed)

@lena3 wrote:

Kast met schuifdeuren kan natuurlijk ook… alleen zou hij die dan waarschijnlijk ook open maken.



Een kast die goed aan de muur vast staat, kan hij niet omtrekken. Dat krijgt een volwassen man niet voor elkaar. Juist bij zo’n sterke acrobaat lijkt me dat dus toch wel veilig.



Kun je de kast draaien zodat hij met de rug naar het voeteneind van het bed staat? Leuke poster op de achterkant, en hij kan niet meer vanaf het bed in de kast (en hij ziet het ook niet meer vanuit zijn bed)




Kast zit gelukkig verankerd aan muur.



Kast is helaas ook aan achterkant open. is nl een soort boekenkast zeg maar.



Denk dat er niets anders op zit dan de boel toch maar oververhuizen. Eerst maar even met manlief overleggen hoe we dat precies gaan aanpakken.



Maar dan rest mijn vraag… is het verstandig om ledikant aan bovenkant te afschermen door middel van gaas?

Of kamer zo kaal mogelijk houden? dus geen speelgoed of knuffels?

Afschermen met gaas lijkt mij geen goed idee. Ik vind het altijd een beetje gevaarlijk overkomen. En als je zo’n ondernemend kindhebt, dan maakt hij dat vast ook stuk. Of in ieder geval zal hij zich er rot aan ergeren.

Ik zou dan wel proberen te vorkomen dat hij dingen in het ledikant kan gooien, door te zorgen dat hij niks binnen handbereik heeft.



Maar als je verwacht over een paar maanden toch te verhuizen, dan zou ik er niet al teveel moeite op doen. Die spullen die nu in de kast liggen, die kunnen echt niet ergens ander sliggen de komende maanden? En zou je oudste als tweejarige echt niet af te leren zijn dat hij die spullen overhoop gooit?

Als ze niet samen op één kamer slapen is dat niet nodig en als ze wel samen slapen lijkt me dat ook weer eng omdat dat toch makkelijk los te krijgen is en ik weet niet wat je oudste daar dan mee gaat doen.



Ik zou ze voorlopig nog niet op één kamer doen; pas als ze allebei in een gewoon bed kunnen denk ik.



Maar een andere kast is natuurlijk een goed idee!



Je kan misschien zijn kleren ook op de was/babykamer bewaren en dan is het alleen zijn speelgoed. Dat kan je dan in een klein kastje of manden kwijt. Heb je ook niet meer het klimprobleem. En dan kan je de oude kast op de baby/waskamer neerzetten en daar alle schone was in bewaren :thumbup: . En dan is dat misschien meteen een mooie afscheiding in de kamer zodat je jongste ook nog een beetje een leuke babykamer heeft. :wink:

Manlief een boor in de handen drukken en 2 hoge planken ophangen, daar smijt je 's avonds dan alle gevaarlijke spullen op die hij eventueel in het bedje van de kleine kan gooien. Alleen, als het zo’n klauteraar is, mijn 2 jarige klimt in en uit het kinderbed alsof het niets is, trekt zich op, been over de rand en klaaaarrrrr. Dat moet je ook niet hebben 's nachts natuurlijk, als ze vlak bij elkaar slapen en hij wordt wakker zit die kans er misschien in?



Kan je niet gewoon alleen die kast verplaatsen naar de grotere baby/waskamer? Heeft oudste iets meer speelruimte en de beeb klimt er voorlopig niet in neem ik aan. Lijkt me het minst ingrijpend, zeker als je toch bijna gaat verhuizen.



Yvonne

telepathie? :mrgreen:

:mrgreen:

Ja wij zijn er wel uit :mrgreen: .

@yvon wrote:

Manlief een boor in de handen drukken en 2 hoge planken ophangen




Of gewoon effe zelf een gaatje boren en plankje ophangen natuurlijk :mrgreen:

@lena3 wrote:

@yvon wrote:
Manlief een boor in de handen drukken en 2 hoge planken ophangen




Of gewoon effe zelf een gaatje boren en plankje ophangen natuurlijk :mrgreen:




:lol: Dat dacht ik ook gelijk :mrgreen:



Maar uhm…ik snap denk wat je bedoeld…

Hij slaapt nog in een ledikant?

Er zijn horren tegen muggen die zitten over het ledikant…lijken mij dus veilig aangezien ze ervoor gemaakt zijn…

Misschien een idee als je hem in bed wil houden als ze samen slapen.

En anders misschien een webcam??

Kan je checken wat hij aan het doen is :shifty:

Wel ‘‘vervelend’’ zo een klimaap :mrgreen:

Ik zou denk ik ook de kast eruit bounjouren en hoge planken maken voor de kleding,of oude keukenkastjes ofzoiets…

Succes iig!