Wij zijn deze maand een jaar bezig om te proberen zwanger te worden. Mijn partner heeft zich vorige maand laten onderzoeken(sperma onderzoek) en dat was allemaal prima in orde… Ik heb uit mijn vorige relatie 2 zoons en ben daar toendertijd vrij snel van zwanger geraakt en dat is al wat jaren geleden maar toch…
Mijn cylus is voor mijn doen onregelmatig en iedere maand die vervelende teleurstelling, dat maakt het nog een tikkeltje vervelender! En dan denk ik ineens dat er vrouwen zijn die nog langer bezig zijn en wat loop ik dan te klagen! Maar het is :evil: We willen het zo graag!
En daarom ook deze vraag vanaf wanneer moet je stappen gaan ondernemen? (man is al getest dus dat hoeft niet meer)
Kan ik gewoon bij de huisarts een doorverwijzing vragen(eisen :oops: )?
Hebben meer dames hier op het forum ervaring met mijn verhaal?
(pffff ben het gewoon even beu) sorry voor mijn geklaag :oops:
Ik ben destijds ook na de ha gegaan, die vond dat je minimaal anderhalf tot 2 jaar zelf aan de slag moest gaan voordat hij een doorverwijzing wilde geven.
Ik heb toen na een jaar toch een doorverwijzing gekregen omdat ik een heftige menstruatie elke keer had. In het zkh vroegen ze of we bezig waren zwanger worden en zijn toen gelijk ingepland bij de fertiliteitsarts.
Huisartsen verwijzen dus niet altijd zomaar door, ik hoop dat die van jouw meegaander is.
(Hele traject doorgelopen, kijkoperatie---->endometriose, 6x iui, 3x IVF waarvan 2x pos. test en ook 2x mk en nu na 4 jr spontaan zwanger :inlove: )
Hoi Willie, ik dacht eigenlijk dat voor jullie het traject was begonnen bij het zaadonderzoek van je man, maar ik begrijp nu dat ze naar jou nog niet gekeken hebben?
Ik zou als ik jou was met je verhaal naar de huisarts gaan en eens kijken wat die zegt. Mijn huisarts was heel makkelijk met doorverwijzen, vanwege mijn cyclusproblemen. Ervaring is ook dat artsen (huis of fert.) het prettig vinden als je met een aantal temp lijstjes aankomt.
Wel fijn dat het zaad goed was trouwens, dat is ook voor je man een hele geruststelling!
En wachten is niet erg, we hebben het al vaker gezegd, als je nou maar van te voren wist hoe lang!
Succes!
Bedankt Juudje voor je antwoord!
Ik heb mijn huiarts tussen de middag gesproken en hij was in de veronderstelling dat ik al bij de gyn geweest was afgelopen jaar! Nou niet dus!
Hij vond inderdaad ook dat het nu tijd was om stappen te ondernemen en vroeg of ik bij de assistente een afspraak wilde maken zodat we even een aantal dingen op een rijtje kunnen zetten en dat ik straks bij de gyn alle vragen kon beantwoorden zonder voor verassingen te komen staan…Dus ik ga zometeen bellen voor een afspraak en ik heb er eigenlijk een heel goed gevoel over! Hopelijk kan ik snel bij de gyn terecht…
Sterre nou mijn partner heeft zich als eerst laten onderzoeken omdat dat vanzelfsprekender zou zijn omdat ik natuurlijk al sowieso 2 keer zwanger ben geweest…maar nu blijkt dat alles goed is bij hem, moet er maar eens naar mij gekeken worden…
En inderdaad wachten is echt niet erg en desnoods duurd het nog 5 jaar maar als ik maar wist welk tijdlimiet het heeft! Het komt heus wel dat geloof ik wel…maar misschien met wat hulp…Thanks voor je lieve berichtje allebei trouwens!
liefs
Kijk, dat is alvast een eerste positieve stap! Huisarts werkt gewoon mee, dat is al fijn.
Heb je al een afspraak staan?
Bij ons was het plan dat ik eerst onderzocht werd, terwijl ik al 2 kinderen had en mijn partner niet, maar dat was in eerste instantie vanwege de cyclusproblemen, het zaad van mijn partner is niet onderzocht, ik testte positief op de dag van het intake gesprek bij de fertiliteit :o
Ik hoop voor jou ook op zoiets
fijn dat je al bij de huisarts bent geweest ik ben na 9 maanden na de ha gegaan en werd metee doorverwezen daarna kreeg ik meteen de diagnose pco dus zonder medische molen word ik niet zwanger ik had nog wel een tijd aan kunnen klungelen maar was dan niet zwanger geworden
ik was ook bang dat hij zou zeggen van kom over een half jaar maar weer terug maar gelukkig niet zeg wij zijn nu 15 mnd bezig en in afwachting nu maar weet hoe jeje voelt iets wat je zo graag wilt en zolang duurt valt niet mee succes meid :hug:
je kan ook altijd zeggen dat je al 2 jaar bezig bent. zij weten niet wat je thuis doet;) dan moeten ze wel nakijken en word er meestal ook wel echt naar gekeken. het mag misschien niet maar soms vind ik dat je wel egoistisch kan zijn, dit soort dingen kunnen je leven op de kop zetten…
Toch moet je daar voorzichtig mee zijn hoor, met ‘liegen’ over de duur van ‘bezig zijn’.
Als de arts er achterkomt dat je niet eerlijk geweest bent, heb je kans dat ze je later ook niet meer zo geloven… :?