Even jullie mening.

Dankje Fai :-*



Daar zat ik dus ook al aan te denken williewortel dat ik dat vast als tegenreactie ga krijgen :?



Fit stukje ga ik ook laten lezenWiegendood

Stel, een kind van twee jaar of jonger ligt te slapen.

Het kind lijkt gezond. Dan gaat het opeens dood.

Dat heet wiegendood. Dokters wilden weten waarom wiegendood gebeurt.

Ze weten nu dat kinderen die in de rook zitten dood kunnen gaan aan wiegendood.

Kortom, zorg dat uw kind niet in de rook zit.

Ik ben zelf in de rook opgegroeid, ben daarna zelf ook gaan roken maar ben daar gelukkig al jaren geleden mee gestopt. Toch ondervind ik er nu wel de nadelen van.

Daarnaast is mijn moeder na een gruwelijk ziekbed aan longkanker overleden.

Ik ben daardoor echt overtuigd dat het niet alleen mijn recht is maar mijn plicht om mijn kinderen uit de rook te houden en ze daardoor de kans te geven gezond op te groeien.

Als je daarvan overtuigd bent is het misschien makkelijker om je omgeving te vragen tijdelijk niet te roken ivm de gezondheid van de (klein-)kinderen.



Laat weten hoe zeer je het waardeert dat je hun huis zolang kunt gebruiken maar wijs ze op de gevaren van roken in bijzijn van een kind.

Ik hoop voor je dat ze er gehoor aan geven.

Meen me te herinneren dat jouw moeder niet zo schappelijk was wat dat betreft, heb ooit een topic van je gelezen bij relaties. En toen ging het volgens mij alleen nog over het op visite gaan…



Eisen kun je inderdaad niet, vragen wel. Hetzelfde als wat de anderen zeggen.



Wél vind ik net als Fai, dat je ook met feitjes kunt komen en daarmee op haar gevoel in kunt spelen, en misschien beseft ze zich gewoon niet goed wat de gevaren zijn.



En het is wel haar oma, dus haar kleinkind. Daar heb je toch héél veel voor over?

Ga desnoods in de tuin staan, je hoeft er niet mee te stoppen toch?

Ow ik heb het aan me moeder gevraagd, en ook gezegd wat ik op internet had gelezen over meeroken.



En ze zei eigenlijk meteen nee hoor dan rook ik gewoon buiten en het bezoek ook zolang jullie hier zijn.



Pffieeuww heb ik me daar zo druk over gemaakt :smiley:

Super van je moeder natuurlijk. Maar ik geef haar geen schouderklopje, ze reageert zoals een goede moeder en oma betaamd :thumbup: