We hebben een boot en dan huren we 1 keer in het jaar met een groep mensen die allemaal een boot hebben als afsluiting van het seizoen een eiland af en hebben daar dan een heel weekend feest.
Momenteel zijn we met 10 boten…20 volwassenen en 9 kleine kinderen.
Er zijn elk jaar 2 andere stellen aan de beurt om van alles te regelen…quiz voor savonds , spelletjes voor de kleine kinderen , spelletjes voor de volwassenen etc…
Hebben jullie ook leuke links of tips of ideeen voor me , want wij moeten het samen met nog een ander stel regelen volgend jaar.
Hee meis!
Oh wat leuk zeg! Klinkt heel gezellig!
Is het misschien een leuk idee om voor elk kindje een tasje te maken met daarin bijv. een kleurboekje, potloden, wat lekkers…enz. Het hoeft niet duur te zijn, maar dan hebben ze een tas vol verrassingen en kunnen ze hiermee spelen wanneer ze willen.
Hoe ik hierop kom…mijn vriendin is laatst getrouwd en had dit gedaan voor alle kinderen…het was een groot succes!
En nee…ik ga niet zeggen: voor de ouders…Bingo…? :mrgreen:
Moeilijk om wat te bedenken…als ik wat weet kom ik terug!
Karaoke is eigenlijk altijd wel lachen :mrgreen:
schimmen spel :mrgreen:
euh heet dat spel ook al weer… dat ze en kleur noemen en dan moet je je voet of hand op die kleur zetten… :think:
@colle wrote:
schimmen spel :mrgreen:
euh heet dat spel ook al weer… dat ze en kleur noemen en dan moet je je voet of hand op die kleur zetten… :think:
Twister!
JA die bedoelde ik :lol: :lol: thanx…
zeker wetendat je een hoop lol heb dan :mrgreen:
Hahahaha nee Jewel het wordt geen bingo hoor :lol:
Een tasje met kleine cadeautjes is ook leuk , daar zijn kleine kinderen altijd dol op hahaha , maar vindt het ook wel leuk om er wat spelletjes bij te doen :think:
Karaoke hebben we elk jaar er al bij , blijft leuk he :lol:
Twister is ook een leuk idee!
En een schimmenspel???
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Leuk!!! Zoiets regelen hou ik van
ben nu ook bezig voor het laatste weekend van augustus voor een kamp met alleen maar grote mensen
Dit hebben wij vorig jaar op een volwassenenkamp gedaan.
20 volwassenen heb je?
Kies 4 juryleden incl. jezelf. Hou je 16 deelnemers over. Die verdeel je over 4 groepen.
Die 4 groepen lopen door een ruimte/tuin/maakt eigenlijk niet uit. In die ruimte liggen opdrachten. Elk opdracht heeft een nummer.
Ze krijgen een scoreblad mee waarop de genummerde opdrachten staan.
Ze hoeven niet bij 1 te beginnen maar kunnen gewoon lukraak opdrachten doen, als ze maar zoveel mogelijk opdrachten doen. En zo goed mogelijk!! De jury (2 koppels van 2 dus in jullie geval) beoordeelt op creativiteit, originaliteit, lachgehalte, uitvoering etc. Als iets erg leuk is krijgen ze 10 punten, is het ronduit stom dan maar 1 punt.
De opdrachten zijn bijv.:
Doe een sissend spekje na (dan ligt het hele groepje te sissen op de grond, geen gezicht )
Rap het Wilhelmus
Laat zien hoe Piet Bos een ei bakt (dat ei bakken was een insite grapje en was vooral voor onze groep erg leuk, aangezien de persoon in kwestie ooit een ei heeft gebakken op een bepaalde manier )
Speel een reclame of postbus 51-spotje uit
Praat 2 minuten onafgebroken over een banaan
Zing een kinderliedje tweestemmig
Zing een lied in operavorm
Maak een limerick over dit weekend
Bedenk de ultieme opvoedkundige tip
Geef een modeshow met de dingen die jullie nu dragen
Overtuig de jury van het nut van elastiekjes
Maak een menselijke toren
Beeld een lied uit en neurie het ondertussen
Speel het kerstverhaal na zonder geluid
Lees een verhaaltje in het drents
Maak een zo lang mogelijke ketting met de kleding die je nu aan hebt
Na ongeveer een uur, anderhalf uur stop je de tijd en tel je de scores.
Wat ook heel leuk is om gewoon de lama’s te doen.
Sommige dingen zijn bijna niet te doen, zoals: ik wil graag zien.
Wat wel goed te doen is, is de fotoshoot of hoe heet dat, de dierenwinkel en het moordspel.
Supertip ook voor volwassenen: Koop het 999games spel De weerwolven van wakkerdam.
Het lijkt even ingewikkeld, maar als je het doorhebt is het geweldig.
Oh Lydia geweldig!! :lol: :lol:
Melle leest even mee en we liggen dubbel hier!
We zullen het even voorleggen aan dat andere stel , maar vind het echt een super opdracht!! :thumbup:
Dat is het ook, maar er zijn een paar voorwaarden om het echt leuk te maken
Iets met sfeer en zo :mrgreen:
Bij ons werkt het beter na een glas wijn
En je kunt de opdrachten natuurlijk zelf ook aanpassen, vooral leuk als je er 1 of 2 blunders van iemand uit de groep erin verwerkt. Die zijn er altijd wel.
en als je actief wil doen;
hollandse leeuw
het is eeb overloop-tik spel
1 persoon staat dus in het midden, de rest moet naar de andere kant zien te komen
alleen… ipv gewoon te tikken, moet de tikker de persoom helemaal van de grond tillen,…
is er weer 1 af, komt die ook in het midden te staan
levend kwartet
iedereen krijgt een kaartje met een naam er op in een bep. thema
in jullie geval bijv. namen van meren, rivieren, boottypes,…
de lijst met alle namen 2 keer oplezen
de personen in groepjes verdelen.
tja en dan werkt het net als echt kwartetten
vragen mag ik van jou bijv. de 16m2