we zijn vanmiddag met alle kids naar de zus van mijn vriend geweest in Rosmalen, op een bepaald moment wil zijn jongste dochtertje ook buiten spelen in het speeltuintje voor het huis, er was goed zicht op, maar toch, ik vond het geen sterk plan. Echter zijn kind zijn beslissing…
en toen was ze weg. Gewoon echt weg, niet een hoekje om. verteld een ander kindje dat er een man had gevraagd of ze achterop mee wilde fietsen en ze had blijkbaar ja gezegd…
Jan met de auto gaan zoeken, zijn zus met de fiets, haar man bij de andere kids en ik te voet zoeken.
Na een minuut of 4-5 komt mijn vriend weer terug, ja ze was inderdaad bij een man achterop aan het fietsen en kwam er zo aan. Ik nog waar is ze dan??? Ja ze komt er zo aan… :wall: :wall:
Dan heb je haar gevonden dan laat je haar toch niet alsnog bij een wildvreemde achterop zitten???
Nou ja uiteindelijk komt ie inderdaad aanfietsen met haar achterop, ik had hem wel wat aan kunnen doen. Inmiddels wel flink sorry zeggend, hij had er ook niet zo bij nagedacht. Later blijkt het de buurman van mijn sz te zijn.
Dat doe je toch niet??? Ik ben me wezenloos geschrokken, ik zag haar al ergens levenloos in een koude greppel liggen.
Je gaat toch niet met een wildvreemde kleuter een rondje fietsen… :wall:
Jeetje zeg, dan kan ik me voorstellen dat jullie geschrokken zijn, maar ook wel een zeer domme actie van de man om te vragen of ze met hem mee ging fietsen, he bah zeg…
Dat zijn van die dingen waar ik t gewoon ijskoud van krijg als ik er al aan denk :?
Dikke knuffel voor jou :hug: Hoop dat je al wat van de schrik bent bekomen :hug:
oooh… schrikken… mega :shock:
Ooh jeetje, je wilt idd niet denken aan wat er kan gebeuren.
En wat logisch dat je zo geschrokken bent! Poeh wat een actie om zomaar ineens een klein kind mee te willen nemen…
Doet me gelijk denken aan mn zusje toen ze 3 jaar was… Woonden vlak bij een grote vijver, was ze ineens zoek. Hele buurt aan 't zoeken. Gelukkig goed afgelopen. Snap wel dat je er zo van schrikt ja!! :hug:
ohh jasses! onze peuter van 3 jaar was vorig weekend even zoek. mennn wat is dat slopend zeg! de bibber zit nog in mijn benen. en dan zo’n meisje met een vreemde man mee. brrrrrr.
gelukkig dat het goed is afgelopen en :hug: voor de schrik
Jeetje! Ik krijg het er gewoon koud van zeg… Mijn vader is ook vreselijk amicaal met kinderen. Ook met vreemde kinderen. Uiteindelijk heb ik hem ook echt wel eens aangegeven dat dat helaas gewoon echt niet meer kan in deze tijden. Hoe lief ook allemaal bedoeld. De kwaaien hebben het nou eenmaal verpest voor de lieve ‘ouwe mannetjes’
In ieder geval even een hele dikke knuffels voor jullie!
Ik ben ook echt bang dat ik hier vanacht nog wel een paar enge dromen van krijg.
We hebben dus de kinderen (de andere 3) nog maar even haarfijn op het hart gedrukt dat ze nooit met iemand mee mogen gaan al zijn ze nog zo lief, of bekend. Ze hebben mijn schrik en tranen duidelijk gezien. En dus ook maar uitgelegd dat helaas juist de mensen die helemaal niet aardig zijn en hen pijn willen doen heel erg aardig zullen doen zodat ze mee gaan.
Emma komt voorlopig weer een hele poos niet alleen buiten. Die moet maar eerst leren luisteren.
gelukkig liggen ze weer alle4 lekker te slapen in hun bedje, totaal onbewust van de jaren die ik ouder en grijzer ben geworden in die paar minuten. Gelukkig maar.
Dan zit je hart wel in je keel ja! Herkenden de andere kinderen hem ook niet als de buurman? Domme stunt van hem (de buurman) tegenwoordig kan dat inderdaad echt niet meer.
Hopelijk hen je toch nog lekker geslapen.
Ik snap het niet…
Ook al is zo’n man amicaal en een buurman en etc, je gaat toch niet met een klein kind fietsen als het voor een huis speelt? Dat komt normaal toch sowieso niet bij je op?
Ik krijg dus echt een heel gek gevoel bij dit verhaal. Ik snap dat je geschrokken bent…
hoe oud is E.ma eigenlijk ?
ten eerste zal ik nooit een kind onder de 4 jaar nooit alleen laten spelen buiten,
ja in de tuin, maar niet buitenhuis…
dus de toezicht van je vriend, was niet helemaal oke !
Hopelijk leert ie zijn lesje nu…
en die buurman,
zooo die was er bij mij echt de sigaar,
ik zou hem alles wat kon even de flinke waarheid verteld hebben.
kom dat dan eerst even melden !
Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt,
kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit dan…
:hug:
wat mij ontgaat is waarom een volwassen man met een kind dat niet zijn kind is achterop gaat fietsen? wat was daar het doel van?
ik lees her en der reacties als…dan moet je dat eerst zeggen
hoezo? als ie me dat gevraagd zou hebben zou ik hem zowiezo voor gek verklaard hebben…waarom zou je je kind aan een buurman mee willen geven zomaar voor de lol?
en dat hij t niet gevraagd heeft vind ik niet zomaar en heul klein beetje verdacht
misschien snapik t niet goed hoor, maarre nogmaals wat moet hij met een kind achterop de fiets???ik snap dat echt niet
vind het ook een hoog :eh: en :think: gehalte hebben!
wat een schrik zullen jullie hebben gehad. Die buurman had even beter na moeten denken idd.
(toch als ik probeer in zijn brein te kruipen kan ik wel iets bedenken hoe het is gegaan. Als hij echt niet kwaad van zin is, dan verdenk jij jezelf er ook niet van, zie je er echt geen kwaad in. Denk je ook niet dat anderen dit van jou zullen of kunnen denken. Ik ken de verhouding niet bij die sz, maar hier zijn we close met de buren, kennen ze verder in dit wijkje bijna allemaal wel. dus als ik Tim achterop zou zien zitten bij een buurman hierachter, zou ik mij niet lam schrikken of er kwaad van denken,… maar ja dat dacht millie boelen ook niet :think: lastige kwestie. )
Jee, dat is inderdaad heftig.
Ik vind t ook niet kunnen wat die buurman deed. Waarom nam hij haar mee op de fiets. Ik zou een verklaring eisen. De meest walgelijke dingen gebeuren ook onder bekenden. Ik zou woest zijn.
Waarom zou die buurman een stukje gaan fietsen met een kleuter :think:
Ik zou haar dus echt flink ondervragen wat er allemaal gebeurd is onderweg, sorrie ben geloof ik niet zo goed in zomaar vreemde vertrouwen :oops:
zijn verklaring was dat ze was gevallen en dat hij haar wilde troosten met een leuk fietsritje.
En Ema fiets idd erg graag. Dus dat troost haar wel.
Ema is overigens 3 jaar en 7 maanden. Ik vond zeker in een vreemde straat dus ook geen goed plan.
De buurman had er gewoon echt niet bij nagedacht, en volgens sz heeft hij wel vaker hele vreemde gedachtenkronkels. Geheel onschuldig, maar wel heel erg vreemd.
Em*a is een kind dat slecht luisterd en erg eigenwijs is. Bij haar moeder krijgt ze nauwelijks regels. En moeder is lief maar totaal niet consequent.
Een nee, of dat mag niet maakt dus ook geen enkele indruk op haar.
Ik heb gister dus ook verboden dat ze nog alleen voor buiten speelt (ook hier thuis) zolang ze niet begrijpt waarom ze iets niet mag, en dat het dan ook echt niet mag.
Ik heb slecht geslapen vanacht, hopelijk vanacht weer beter.
Even buitenbeschouwing laten dat ik ruim 3 en half echt veel te jong vind om alleen buiten te laten spelen, is zo’n man ook niet helemaal jofel.
Ook al zou die het met de beste intenties hebben gedaan, dan nog.
Ik zou hem als moeder waarschijnlijk aangevlogen hebben als dit mij zou overkomen.
Ik denk dat ik niet heel erg aardig tegen die buurman was geweest, als iemand mijn kind zomaar meeneemt dan geloof ik dat hem zijn ogen uit zijn kop krab, ook al is het om te troosten of weet ik veel wat. Als volwassene zou je toch weten dat je dat tenminste even meldt bij de ouders van een kind. :naughty:
Jeetje, dan schrik je je het apezuur!!
Heeft de buurman zelf geen kinderen? Dat kan dat suffe gedrag verklaren :think:
Ik kan me herinneren dat wij ooit eens een buurmeisje bij ons in de tuin op bezoek kregen. Een heel eigenwijs, beetje brutaal, grappig meisje. Ze was denk ik zo’n 3 jaar oud. Zelf hadden we toen nog geen kinderen.
Wij zaten lekker samen met vrienden van het zonnetje en een roseetje te genieten en opeens kwam ze de tuin in wandelen en vroeg om een snoepje.
Wij vonden dat grappig en gezellig. Ik weet nog dat ik mij wel afvroeg of ik haar wel een snoepje zou moeten geven omdat ze dat misschien niet mocht hebben (stikgevaar ed) … maar het kwam niet in mij op dat de ouders misschien wel naar haar op zoek konden zijn/ ongerust zouden zijn.
Pas toen we opeens een heleboel mensen door onze buurt hard een meisjesnaam hoorden roepen begon er een lichtje te branden :doh: :wall:
Die arme mensen waren half gek geworden van ongerustheid, en wij zaten gewoon met haar in onze tuin een praatje te houden. Ik had zelfs een glaasje limonade voor haar gehaald :?
Ik geloof dat wij met z’n allen wel 100x sorrie hebben gezegd… en het werd geaccepteerd. Maar ik zal nooit die blik in de ogen van haar vader vergeten toen hij zijn dochtertje zag… (en de blik in zijn ogen toen hij ons daarna aankeek )
Het zou me niks verbazen dat ik vroeger in mijn onwetendheid ook zoiets doms had kunnen doen als een kind meenemen achterop de fiets.
Ik denk dat er gewoon mensen zijn die totaal geen idee hebben wat het inhoudt om een kind te hebben, totdat ze ze zelf hebben.
(en ik was er zelf dus ook zo één :oops: )
@Tante Soesa wrote:
Ik denk dat ik niet heel erg aardig tegen die buurman was geweest, als iemand mijn kind zomaar meeneemt dan geloof ik dat hem zijn ogen uit zijn kop krab, ook al is het om te troosten of weet ik veel wat. Als volwassene zou je toch weten dat je dat tenminste even meldt bij de ouders van een kind. :naughty:
…Nou, gelukkig dan maar dat de buurman en buurvrouw in kwestie daar toen niet zo over hebben gedacht, anders had ik nu met een braille toetsenbord voor mijn neus gezeten

Maar ik begrijp het wel hoor. Ik weet ook niet hoe ik nu zou reageren. Ik denk dat ik op het moment zelf helemaal uit mijn stekker zou gaan tegenover de buurman. En daarna zou ik wat coulanter zijn (op het moment dat de adrenaline een beetje uit mijn bloed verdwenen zou zijn)
Wij waren vandaag ons dochtertje even kwijt in de speeltuin. De speeltuin staat in een parkje waar een tijd terug een klein meisje is aangerand.
Ik vond mijn dochtertje gelukkig vrij snel weer terug (ze was verstoppertje achter een grote boom aan het spelen en vond het zo spannend dat we haar niet konden vinden :roll: ) Maar de horror scenario’s die door je hoofd schieten op zo’n moment … ik bleef ook maar loeren naar de vijver…