Ik ben 4 weken zwanger. Althans, ik denk dat ik 4 weken zwanger ben.
Ik zal het verhaal beginnen bij het begin.
Op 10 december werd ik gewoon ongesteld. Echter was deze menstruatie anders dan ik gewend ben. Normaal vloei ik extreem erg, en verlies ik stolsels. Mijn menstruatie duurt altijd 5 dagen.
Echter, op 10 december werd ik dus ongesteld, precies op de dag dat ik dat moest worden. Alleen ik vloeide ineens veeeeeeeeel minder, verloor geen stolsels, en met 3 dagen was ik alweer van mijn menstruatie af. Wel heb ik gewoon menstruatie krampen gehad.
Nu had ik dus op 1 januari weer mijn menstruatie moeten krijgen, maar die
bleef die dag uit, dus heb ik savonds een zwangerschapstest gedaan. Die was positief. Ondanks dat ik avond urine had gebruikt.
De volgende dag heb ik weer een zwangerschapstest gedaan met ochtend urine, en weer was die positief. De dag daarop weer een test gedaan, en weer positief. Die middag heb ik ook een CB test gedaan met zwangerschaps indicator. Daar kwam op te staan dat ik zwanger was 1 a 2 weken.
Dus officieel zou ik nu dus 4 weken zwanger moeten zijn.
Echter heb ik soms het gevoel dat ik al langer zwanger ben dan die vier weken, juist omdat mijn menstruatie in december zo raar verliep. Ik heb ook al een klein buikje gekregen, en iets grotere borsten. Maar dat kan toch helemaal nog niet als je pas vier weken bent ??
allereerst gefeliciteerd!!!
ik heb geen idee hoe betrouwbaar die cbtesten met termijn zijn. Uiteindelijk is een echo de enige manier waarop je echt te weten kunt komen hoe ver je bent.
Een opgezette buik kan zeker wel de eerste weken, niet omdat je kindje dan zo onwijs groot is (die stelt natuurlijk qua afmetingen nog helemaal niks voor), maar omdat je hele lichaam zich klaar maakt voor de zwangerschap en je ingewanden gaan verplaatsen. Grotere borsten kan ook vrijwel direct door de hormonen.
Gefeliciteerd!!
Alles kan nog hoor.
Ik heb deze zwangerschap met 3 weken al positief getest. En eigenlijk was het niet eens nodig. Ik voelde me al enorm zwanger. Kreeg de knopen van mn broeken ook al niet meer dicht, twee weken later droeg ik al zwangerschapsbroeken (met 5 weken dus)
CB test gaf bij mij met 3 weken 2-3 aan, 5 tot 6 weken zwanger dus… die zijn dus ook niet echt betruwbaar.
Best vreemd hoor als je met de echo opeens te horen krijgt dat je 1 a 2 weken minder ver bent als je zelf dacht :mrgreen:
Gefeliciteerd! Ik zou zeggen; geniet van deze weken waarbij nog niet misselijk bent en last hebt van andere kwaaltjes en probeer het aantal weken even los te laten. "sterkekinderwens’ is je nickname! Je gaat mama worden!!! Echt, sta hierbij stil, de rest komt later als vanzelf wel! Het zegt toch niet echt wat over de datum dat je kindje ter wereld komt, want dat kan ergens tussen week 37 en week 42 zijn.
Je kan ook gewoon een keer een gekke menstruatie gehad hebben. Maar of je nou 4 weken, 8 weken of iets er tussen in zwanger bent, van harte gefeliciteerd. Geniet er van.
Gefeliciteeerd!
Proficiat!
Als je even belt met een verloskundige bij je in de buurt, kun je ook gelijk even navragen hoe het zit met de eerste echo. Daarop kunnen ze zien hoe lang je zwanger bent – alles tussen 8 en 15 weken is op zich betrouwbaar om dat te bepalen, dus je hebt ‘speling’. En wat Blue Fairy zegt: gewoon genieten
Trouwens, ook bij 4 of 5 weken kun je al wel merkbaar grotere borsten hebben, volgens mij floepte bij mij m’n BH al omhoog over mijn buste als ik mijn armen optilde, toen ik nog maar net overtijd was
En een buikje kan ook vroeg, maar dat zijn je darmen die opzetten en niet zozeer je baarmoeder.
Gefeliciteerd!
Na 5 weken zaten mijn broeken in de avond niet goed meer, te strak, lekker opgezette darmen. En na 7 weken moest ik andere bh’s kopen, ze waren te klein. Hele normale, onschuldige “kwaaltjes”.
Lekker genieten, zoals de andere dames ook zeggen… Niet te druk maken en geniet met volle teugen van het feit dat je in 2012 mama gaat worden!