Even een vraagje

S.amara die word in Juni 4 jaar, maar mag zij al op een zitverhoger in de auto of moet zij echt nog in een autostoeltje?

Het hangt van haar lengte af. Volgens mij duurt het nog wel een poosje voordat ze uit die stoel kan.

Anders moet je even kijken op de site van de anwb, staat vast wel wat op.

Groetjes,

Heleen

Kijk hier maar eens:

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/brochure_tcm195-100305.pdf

Het komt er kort samengevat op neer dat stoeltjes en zittingverhogers allebei mogen op die leeftijd. (de stoeltjes van die categorie zijn feitelijk ook niets anders dan een zittingverhoger met extra rugleuning)

Een stoeltje wordt aangeraden omdat het iets meer bescherming biedt. Maar het mag dus allebei (vanaf 3 jaar en 15 kilo).

Anne zit nog gewoon in haar stoel met 5 puntsgordel, dat past nog erg goed en zolag het past gaat ze nog niet over naar het deel zonder 5 punts gordel, ik vind dit persoonlijk veel veiliger. Ze heeft een stoel waar ik het 5 [unts deel uit kan halen en met een gewone gordel kan vastmaken, maar zoals gezegd, dat is hier nog lang niet aan de orde. Mevrouw is 1.05m en weegt 17 kilo, het hoofddeel is omhoog te stellen, dus het past.

Merijn is ook ongeveer 17.5 kilo en 106 cm en hij past er ook nog makkelijk in. Dus hier ook nog niet over, zolang het kan vind ik die met rugleuning toch nog iets veiliger.

Wat is de reden dat S er niet meer in kan? Is die knapperd zo hard gegroeid?

@jet wrote:

Wat is de reden dat S er niet meer in kan? Is die knapperd zo hard gegroeid?

G.lenn heeft zn rijbewijs anderhalve week terug gehaald dus hebben we een auto gekocht :dance:

Maar ik ben erover uit, het word ook voor Samara een autostoeltje. Ik ben vandaag naar Halfords geweest en heb me daar laten informeren. Een zitstoeltje mag inderdaad al maar een autostoeltje is gewoon veel veiiger. Bedankt meiden :mrgreen:

Ah vandaar… gefeliciteerd!

Dankje!

Nou we hebben een Romer gehaald en een Maxi-cosi dus we kunnen veilig de weg op :mrgreen: :thumbup: