hallo mensen van het goede leven.
sorry dat ik er niet vaak ben maar we zijn ook nog druk met ons huisje :oops:
maar ik zit met een vraag.
ik kijk vaak op de online biologishe klok.
ik ben 29 maart voor het laatst ongesteld geweest.
en daar stond dat op 22 april een positieve bloedtest mogelijk is
11 april was mijn vruchtbare dag daar hebben we dus ook gebruik van gemaakt :lol: :oops:
maar meestal kun je na 2 weken toch een test doen.
want op die website staat dat een positive thuistest mogelijk was op 26 april.
ik heb liever vandaag een zwangerschap test doen dan morgen :lol:
maar wat moet ik nu doen dan?
moet ik gewoon wachten tot de 26ste?
of zeggen jullie van doe het vandaag maar.
alvast bedankt.
mvg. g.e.m
een bloedtest kun je helaas niet zelf doen dan word heel nauwkeurig je hcg waarde gemeten , ik zou nog even wachten
jah ik bedoel een zwangersschap test he
maar vind het moeilijk om te wachten haha
hoi hoi
Je kunt het natuurlijk proberen… maar zo vroeg is je HCg waarde nog laag en kan het wellicht een teleurstelling worden. Dus met een gewone ZW test zou ik toch nog even wachten… maar dat ben ik…(ik had trouwens zelf 12 dagen na de vruchtbare dag een positietest)
Succes met wachten en/of testen :thumbup:
okee dan wacht ik nog even maar wanneer zou het dan eventueel wel kunnen ?
hahahaha…
Ik, herken dat ongeduldige wel…
Als nu je vruchtbare dag 11 april was… dan zou je kunnen testen op 25 april…of heel misschien 24 april… eerder zou ik (maar dat ben ik )niet doen.
Heb je al veel ZW.verschijnselen dan? Hoeveelste ronde is dit dat je nu zo ongeduldig bent? hahaha ik ben gewoon ff nieuwsgierig.
Succes,
dit is de 2de keer.
vorige keer werd ik teleurgesteld.
Oefff g.e.m.
Hopelijk heb je nog een flinke portie geduld dan…
Het kan best een paar cycli duren hoor… da’s heel normaal…
En als je dan iedere keer zo ongeduldig bent… lijkt mij heel moeilijk.
Daarbij kan het zijn dat je niet precies op die dag vruchtbaar bent geweest.
Het is pas echt met enige zekerheid in te schatten op het moment dat je wat meer maanden achter elkaar het bijgehouden hebt.
Dan zie er een lijn in. (hoe lang jouw cyclus duurt)
Succes!!
jaah ik moet wel geduld hebben hahah het komt niet zomaar aanwaaien (helaas)
en het is ook niet van ik neem een kind je moet het krijgen je moet geluk hebben dat je zwanger raakt tegenwoordig zo denk ik er ook wel weer over.
ik wacht gewoon rustig af:)
bedankt iig voor de moeite
maar bijna niemand kan mij uitleggen wat een cyclus eigelijk is
Kort gezegd:
Als je een ideale cyclus hebt, dan loopt het ongeveer zo:
cyclus
dag 1 - 1e dag van jouw menstruatie (dat het echt doorzet)
rond dag 14 eisprong
rond dag 28 weer menstruatie
Die kan wat afwijken door veel verschillende factoren.
Als jouw menstruatie-tot-menstruatie tijd 28 dagen is, mag je ervan uitgaan dat je een cyclus hebt van 28 dagen en dus rond de 14e dag eisprong hebt.
Een vrouw is alleen rond de eisprong vruchtbaar en dan ook nog maar max 3 dagen (1 ervoor, de dag zelf en een dag erna) Dit is globaal, maar ga daar maar vanuit!!
Pas als jouw cyclus echt iedere maand ongeveer 28 dagen is, kun je spreken van ‘overtijd zijn’ als je de 30ste dag nog niet ongesteld bent
Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!!
Je moet je eisprong eigenlijk anders bepalen dan je zou denken. Je hebt alleen je eisprong op dag 14 als je cylcus precies 28 dagen is, is die korter of langer dan is je eisprong eerder of later.
Je cyclus begint op de eerste dag van je menstruatie (rood verlies) en loopt tot je volgende menstruatie.
Een cyclus van 28 dagen is al uitgelegd, dus hier even twee andere voorbeelden:
als je een cyclus hebt van 21 dagen dan heb je rond dag 7 een eisprong.
Is is cyclus 32 dagen dan is het rond dag 18.
Je moet dus weten hoe lang jouw cyclus is. Als die regelmatig is dan kun je terugrekenen wanneer jouw eisprong was. Die is 14-10 dagen voor je nieuwe menstruatie. 14-10 dagen heeft een eitje nodig om door de eileiders naar de baarmoeder te komen en in te nestelen.
Ik zou ook nog eventjes wachten.
Hier was ik ook best ongeduldig. :oops: En heb toen getest twee dagen voor ik eigenlijk ‘mocht testen’. Had ook op een site gelezen vanaf wanneer ik een thuistest kon doen.
Maar kon niet wachten en deed de tst eerder.
Dus uiteindelijk een negatieve test in handen.
Heb dan netjes gewacht tot ik wel ‘mocht’ testen en toen kwamen er twee streepjes.
Maar ik weet het … wachten duurt zo lang hé meid.
jaa echt wel… majah zit nix anders op he
ik vind het ook allemaal een beetje ingewikkeld met die cyclus, maar zal wel goed komen .
ik zie het allemaal vanzelf wel.
bedankt iedereen
g.e.m misschien kan ik je wel een beetje helpen, zou je hier neer kunnen zetten hoe lang jouw afgelopen cycli zijn verlopen?
Dus hoe lang duurde jouw cylcus de afgelopen 3 - 6 maanden.
Ik denk dat het voor jou eerst van belang is dat je zicht krijgt op jouw cyclus.
Ik zag dat je geinteresseerd bent in ovulatietesten, maar die hebben geen zin als je niet weet wanneer je ongeveer jouw eisprong verwacht.
(die test gebruik je nl alleen rond de eisprong, anders kan ie nooit positief zijn en heeft het geen zin deze te gebruiken )
Daarbij denk ik dat het slim is, om niet meteen aan de klungel te gaan met testen/tempen als je net begonnen bent.
Daardoor wordt de druk op zwanger moeten worden alleen maar groter, en kun je het nooit loslaten.
Als aanvulling op Nicje: laat ook even weten of je voor vorige maand aan de pil was of niet.
heey mensen
sorry dat ik zo laat wat van me laat horen maar ik ben de laaste tijd druk met huis enzo…
ik ben begin januari 2008 gestopt met de pil en ik schrijf nu netjes op wanneer ik ongesteld ben geworden
ik heb nu zoiets van ik zie wel waar het schip strand word ik zwanger heb ik geluk want ik vind het allemaal een beetje moeilijk om het bij te houden enzo. :oops:
ik heb nu wel 2 dagen al flinke buikpijn en kan bijna niet bukken maar ik denk zelf dat het een andere reden heefd.
iig bedankt voor de reacties :lol:
liefs gemma