Hoi Dames,
Ik heb een vraagje.
Wij zijn in 2007 begonnen voor een derde dat hebben we ruim 15 maanden volgehouden maar helaas een zwangerschap bleef uit.(ik heb 2 zoontjes uit een voorgaande relatie, ben vanaf de geboorte van jongste samen met mijn huidige man inmiddels 5 jaar…ik meld het er maar even bij dat ik dus wel gewoon zwanger ben geraakt in het verleden)
Maar na plotseling verlies van mijn opa en oma onze bruiloft in september 2008 in het verschiet hebben wij even een pauze ingelast gehad.
Uit een zaadonderzoek(in 2008 gedaan) bleek dat mijn man zich nog geen zorgen hoefde te maken maar wel wat ‘traag zaad’ had. Maar goed die zwangerschap bleef toen toch uit. Ik wilde voordat de ellende van het verlies van naasten kwam al naar de gyn gaan om het goed te laten onderzoeken en eventueel wat hulp te krijgen, maar zover kwamen we niet.
Nu zijn we sinds een paar maanden weer begonnen met het proberen van zwanger worden. Helaas geen resultaat.
Zou ik nu alsnog (omdat we het kort terug nog zo’n lange tijd hebben geprobeerd maar ook een pauze hebben gehad) alsnog nu naar de gyn kunnen/mogen gaan ondanks die pauze? Want ik zie het niet zitten om nog eens een jaar te wachten zonder resultaat.
Vind het best moeilijk allemaal
hmmz ik zou iig wel contact opnemen
want dat is wel een lange tijd ondanks pauze
@hollowglade wrote:
hmmz ik zou iig wel contact opnemen
want dat is wel een lange tijd ondanks pauze
Dank jewel voor het antwoorden!
Ik vind het gewoon soms moeilijk want ik wil geen zeur zijn bij mijn HA om een doorverwijzing te gaan vragen. Ben misschien wat bang dat hij zegt ‘wacht het voorlopig nog maar even af, want je hebt ook een pauze gehad’
Dan moet ik dus weer met een teleurstelling naar huis.
Ik weet dat er stellen zijn die al jaren bezig zijn. Dus misschien mag ik nog niet zeuren. :?
Hoi WW!
Waarom laat je dat verhaal van die pauze niet achterwege? Een leugentje om bestwil zeg maar…?
Sterkte met alles. het is niet niks.
Nienke
ik zou ook die pauze achterwege laten hoor voor zelfde geld vinden ze dat je nu weer tot een jaar moet wachten terwijl je al zo’n lange tijd bezig bent geweest
sterkte
@nienke2 wrote:
Hoi WW!
Waarom laat je dat verhaal van die pauze niet achterwege? Een leugentje om bestwil zeg maar…?
Sterkte met alles. het is niet niks.
Nienke
Nou dat is het hem juist, in die pauzetijd ben ik eventjes aan de pil geweest. Dat kan de HA ook zien denk ik omdat het op recept is. Of zou ik ook kunnen zeggen dat ik die pil niet heb genomen? :oops:
je moet gewoon eerlijk zijn meis daar kom je het verste mee lijkt me ik ben inmiddels 25 toen ook vanaf feb 2007 bezig maar werd na 9 mnd al doorverwezen naar een gyneacoloog
succes met het nemen van een beslissing :dance:
@roosje83 wrote:
je moet gewoon eerlijk zijn meis daar kom je het verste mee lijkt me ik ben inmiddels 25 toen ook vanaf feb 2007 bezig maar werd na 9 mnd al doorverwezen naar een gyneacoloog
succes met het nemen van een beslissing :dance:
Ja ik denk dat dat toch het beste is…ik denk dat de huisarts ook wel inziet dat ik bij de andere twee snel zwanger was en dat het nu toch wel erg lang op zich wacht…
Meiden heel erg bedankt voor de adviezen!
Ik moet gewoon even mn schouders er onder zetten.
succes laat je weten hoe het is gegaan?
hmmm, lastig. Aan je onderschrift te zien hebben jullie het voor de ‘pauze’ echt al wel heel erg veel rondes geprobeerd, maar ik neem aan dat daarom ook het zaadonderzoek gedaan is. Ik vind het wel vreemd dat jullie toen niet meteen naar een gyn zijn doorgestuurd. Het hangt ook van je leeftijd af hoe snel je doorverwezen wordt. Het lijkt me inderdaad het handigst om ‘gewoon’ naar de ha te gaan en uit te leggen waarom je zo ongerust bent over het uitblijven van een zwangerschap. Ik hoop voor je dat je je dan verder mag laten onderzoeken. In het slechtste geval zegt hij/zij dat je nog een half jaartje zelf moet proberen, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Succes en sterkte! :hug:
maya
Hoi iedereen nog bedankt voor de antwoorden…
Ik heb inmiddels de ha gesproken en ik mag langs komen…hij gaat eerst wat onderzoeken bij mij verrichten en daarna krijgen we een doorverwijzing naar de gyn…
Ben wel opgelucht, ook al zou het nog wel eens een tijd kunnen gaan duren allemaal. Maar in ieder geval is de eerste stap gezet…
Ga nu ook een forum op zoeken waar ik mee zou kunnen kletsen over al het wel een wee…
fijn dat je die stap hebt gezet hopelijk word je snel zwanger!!!