Ik zit al een tijdje met een vraag niet dat ik nu ergens last van heb (ben gewoon ongie )
Maar mijn vraag is , stel het is een bbz test je dan altijd positief en blijft dan je menstruatie weg?
het is gwoon een informatieve vraag
Hey meid,
Volgens mij ben je zowel bij een gewone zwangerschap als bij een bbz overtijd en test je positief.
Wel kan bloedverlies dan een teken zijn van een bbz maar ook dat hoeft weer niet.
Meen dat je bij een bbz vaak hele erge buikpijn hebt aan een kant van je buik.
Geloof dat de symptomen de eerste weken hetzelfde zijn.
@Marieke1978 wrote:
Hey meid,
Volgens mij ben je zowel bij een gewone zwangerschap als bij een bbz overtijd en test je positief.
Wel kan bloedverlies dan een teken zijn van een bbz maar ook dat hoeft weer niet.
Meen dat je bij een bbz vaak hele erge buikpijn hebt aan een kant van je buik.
Geloof dat de symptomen de eerste weken hetzelfde zijn.
ok dankje :-*
Misschien om antwoord te krijgen van meiden die een bbz hebben gehad moet je misschien je onderwerp veranderen en daarin vermelden vraag over bbz ofzo.
@Karin1981 wrote:
Ik zit al een tijdje met een vraag niet dat ik nu ergens last van heb (ben gewoon ongie )
Maar mijn vraag is , stel het is een bbz test je dan altijd positief en blijft dan je menstruatie weg?
het is gwoon een informatieve vraag
Een bbz is een zwangerschap. Je test positief.
Wanneer een arts via een bloedtest het hcg-gehalte gaat bepalen en het stijgt (net zoals in een gewone zwangerschap gebeurd) dan is er aanleiding om te denken aan een bbz.
Je lijf is gewoon heel erg zwanger, maar het gaat gewoon helemaal niet goed.
Giga buikpijn aan één kant, soms erge pijn in een schouder, en bloedverlies, maar veel minder dan bij een miskraam.
heb even in mijn biologieboek gekeken.
zodra de bevrucht eicel contact heeft met de moeder -dat is normaal de slijmhuid van de baarmoeder - maakt het zelf hcg aan. dit hcg zorgt ervoor dat het blaasje van de eicel dat is achtergebleven in de eierstok verder heel veel progesteron aanmaakt. zolang er progesteron is word je niet ongesteld en kunnen er geen nieuwe eitjes rijp worden.
hcg en progesteron zorgen samen voor de zwangerschapssymptomen. progesteron zorgt ook voor het aanmaken van prolactine waardoor je borsten pijnlijk worden. (kan dus elke maand even gebeuren ook als je niet zwanger bent.)
als er echter geen hcg komt dan verdwijnt het blaasje in de eierstok ongeveer een week na de eisprong. zodra er te weinig progesteron is word je ongesteld en begint er weer een nieuw eitje te rijpen.
dus zoals ik het zie maakt het vruchtje altijd hcg als het zich ergens vast zet. nu maar hopen dat dat de baarmoeder is.
bij een BBZ kan je ook hevig bloeden. je krijgt pijn in je zij en dat trekt naar naar de shouder (door de druk)
je test ALTIJD posi bij een bbz, wat je bent gewoon zwanger aleen zit het verkeerd…
:-*
Ik heb ook een bbz gehad.
Ik kwam er pas na ruim 4wk achter.
Ik heb een onregelmatige cylus. En dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden, wist niet dat ik zwanger was.
Alleen het bloeden was anders. Heel hevig en steeds terugkerend. Er kwam soms echt alleen puur bloed.
Soms leek het te stoppen en dan begon het weer.
Door bloedonderzoek zijn ze er achter gekomen.
Had wel al onderzoeken gehad, zoals inw. echo 's, maar daar kwam niks uit.
Ik was 5 a 6 wk zwanger.
Buiten het hevige vloeien, had ik geen klachten.
Toen ik wist dat ik zwanger was, heb ik toch nog getest. Kon het eerst niet geloven. En de test gaf 2 dikke strepen.
Dus bij een bbz test je positief en word je niet ongesteld.
Het bloeden bij mij was doordat de bbz vanzelf was losgekomen en geen ongi.
Nog even ter informatie (uit eigen ervaring): de pijn HOEFT ZEKER NIET maar aan een kant te zitten, het kan ook in het midden zijn. Bij mij leek het net alsof de pijn uit mijn euh… endeldarm kwam…
@claud7 wrote:
Ik heb ook een bbz gehad.
Ik kwam er pas na ruim 4wk achter.
Ik heb een onregelmatige cylus. En dacht dat ik gewoon ongesteld was geworden, wist niet dat ik zwanger was.
Alleen het bloeden was anders. Heel hevig en steeds terugkerend. Er kwam soms echt alleen puur bloed.
Soms leek het te stoppen en dan begon het weer.
Door bloedonderzoek zijn ze er achter gekomen.
Had wel al onderzoeken gehad, zoals inw. echo 's, maar daar kwam niks uit.
Ik was 5 a 6 wk zwanger.
Buiten het hevige vloeien, had ik geen klachten.
Toen ik wist dat ik zwanger was, heb ik toch nog getest. Kon het eerst niet geloven. En de test gaf 2 dikke strepen.
Dus bij een bbz test je positief en word je niet ongesteld.
Het bloeden bij mij was doordat de bbz vanzelf was losgekomen en geen ongi.
Ik heb er heel lang mee gelopen. Zelfs de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam na de eug-operatie kon ik thuis nog positief testen (had er nog eentje liggen en wilde eens kijken wat er gebeurde)
Toen was de bbz al geopereerd.
Claud had jij niet ENORME pijn? Ik heb nog nooit van mijn leven zo’n pijn gehad als toen.
Ik had bijna geen pijn. Maar ik geloof dat mijn pijngrens hoog is .
Ik heb de 1ste dag dat de bzz-miskraam begon buikpijn gehad, het leek ook of ik moest poepen (sorry klinkt niet), drang tot ontlasting (blijkt ook een symptoom te zijn van een bbz, wist ik niet).
Ik ben gewoon gaan werken, en opeens voelde ik een soort knapje/plopje, weet niet hoe ik het moet omschrijven en toen ging de pijn weg en een dag later ging ik vloeien. Dus ik dacht, ik ben ongesteld geworden.
Toen ik weken later hoorde dat ik een bbz had, voelde ik wel opeens lichte steekjes aan de rechterkant, wrs. de plek waar de bzz heeft gezeten.
Misschien dat ik toen opeens op ging letten.
Maar ik heb dus nauwelijks pijn gehad.
Mijn bevalling deed ook geen pijn en tatoos zetten ook geen probleem.
Dus daarom denk ik dat ik een hoge pijngrens heb.
Het heeft trouwens nog ruim 1,5 maand geduurd voordat de HCG uit mn bloed was.
Hoe is het bij jou gegaan, welke pijn had jij dan?
Kus Claudia
Ik heb een mega hoge pijngrens, ik voel dus bijna nooit goed of ik echt erge pijn heb of niet. Daarom heb ik er veel te lang mee doorgelopen.
Op de dag van de bbz ben ik van mijn fiets gevallen en ik weet niet meer hoe het gebeurde. De dagen daarvoor had ik wel mega veel pijn, maar ik dacht dat het er bij hoorde (lekker naief na 2 miskramen, dat voelde heel anders). Op zondag had ik gruwelijke pijn, zat in de kerk en ben er uit gelopen. Op woensdag keek de gyn en stuurde me naar boven naar de afdeling. Direct geopereerd want mijn buik zat vol bloed. Erg gevaarlijk.
Ik heb er 5 dagen gelegen, alleen op een kamertje want ik was echt heel beroerd. Dat was in september. Een maand later was mijn laatste menstruatie en daarna zat Lev er meteen in
Maar ik heb nog lang last gehad van de wonden hoor. Het was heel naar vond ik.
IK had een bbz (Quirine) en kreeg rond 14 weken zwangerschap voor het eerst erge buikpijn in mijn rechter onderbuik, maar het straalde NIET uit naar mn rechterschouder (wat normaal wel gebeurd) en ik had geen bloedverlies. Quirine is gehaald met ongeveer 25 weken.
Misschien goed om te weten dat een bbz per definitie niet alleen maar in een eileider voorkomt, maar ook in je buikholte kan zitten wat andere symptomen geeft.
Sooki, wat erg dat je je meisje bent verloren. Ik wist niet dat een zwangerschap zo lang kon doorgaan op de verkeerde plek, echt bizar.
Je hebt gelijk dat een bbz ook in de buikholte kan ontstaan.
Je hoort het alleen erg weinig.
Hoe gaat het nu met je?
Ik had het ook niet eerder gehoord. Ik vind het zo bizar klinken Sooki en voor jou is het helemaal zo onwerkelijk… Idd, hoe gaat het nu en heeft het ook consequenties op termijn?
Claudia het komt ook weinig voor hoor, maar kijk naar mij, het gebeurd dus wel. Normaal stoot je lichaam de zwangerschap veel eerder af dan bij mij het geval was.
Het gaat hier naar omstandigheden goed, lief dat je het vraagt :-*
Zaten tegelijk te typen. Wat de consequenties op termijn zijn weten we nog niet, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat we geen kinderen meer kunnen krijgen, maar dat is iets wat we op termijn zullen horen.
Zwangerschappen in de buikholte komen wel vaker voor hoor, maar dan zijn ze al zo snel afgebroken door je lichaam dat je het simpelweg niet weet.
Zal duimen dat je weer zwanger mag worden en een kindje mag krijgen.
Hoop echt voor je dat het kan.
:-*