Wat vinden jullie van Marit haar schema? ik heb namelijk het idee dat ze teveel krijgt :think: …ik ben alleen maar het voeren de hele dag zo lijkt het :mrgreen:
07.30 bord pap (180cc +6 scheppen poeder en 6 scheppen bambix)
09.00 fruithap
11.30 boterhammetje sinds kort
13.00 a 13.30 fles…zo`n 180cc
15.30 koekje
16.30 warme hap met toetje
19.00 laatste fles 180ccl
over de gehele dag mag ze zoveel roosvicee drinken als ze wil…
Marit zegt nergens nee tegen dus kan niet echt inschatten wanneer ze echt vol zit. Ze eet gewoon net zolang door…Tis ook geen dun ding, vandaar mijn vraag…
Is het nou de bedoeling dat de fles van 13.00 op ene gegeven moment weg valt? "moet"ik daar nu al mee beginnen?1 maand geleden woog ze 8 kilo…denk dat ze nu wel hard naar de 9 gaat…
Wat vinden jullie krijgt ze teveel?
Als ze de boterham goed eet, zou je de fles van 13.00 kunnen verminderen en bijvoorbeeld 120 cc bij/na de boterham kunnen geven?? Dan kun je dus alles wat verschuiven…
07.30 bord pap (180cc +6 scheppen poeder en 6 scheppen bambix)
09.30 fruithap
12.00 boterhammetje met 120cc melk
15.00koekje
17.00 warme hap met toetje
19.00 laatste fles 180ccl
Zo krijg je telkens wat meer tijd tussen de eet momenten… ideetje?
Wij hebben die periode net achter de rug en ook ik had idee dat het veeel teveel was :mrgreen: Maar Lotte vond alles lekker en alles ging schoon op… dus heb het lekker laten gaan (en inderdaad, je hebt het idee dat je de hele dag met eten bezig bent ) Vanaf 9 maanden (afspraak CB) kreeg ik het advies om nog “maar” 500 ml melkproduct te geven (dus flessen minderen) en meer boterhammen en vast voedsel te geven. Op die manier werk je naar 3 echte maaltijden toe met 2x een tussendoortje.
Gaat momenteel erg goed moet ik zeggen. Ze laat nu zelf ook melk staan als het genoeg is. Ze krijgt wel bij elke maaltijd water/ thee of diksap en tussendoor ook, zeker nu het warmer wordt.
ohhh wat toevallig. Zit ook met een kind van net 7 maanden en zit ook zo te puzzelen…
@Snoesje wrote:
ohhh wat toevallig. Zit ook met een kind van net 7 maanden en zit ook zo te puzzelen…
mag ik me daar bij aansluiten pppffff…
het is ook nog eens een kleine slaapkop… wil d’r eigelijk 's ochtends fruit geven, maar 9 van de 10 keer slaapt ze van een uur of 9 tot 12 uur…
dus heb het al verschoven na de middag (1400) , maar ja dan heb je nog het groentehapje en die krijgt ze meestal rond 18 uur, maar heb dan het idee dat het allemaal zo op elkaar zit en dan eet ze niet veel groente…
dit is “het schema” van mariëlle:
8.00 fles 180/6
12.00 korstje brood en fles 180/6
14.00 fruithapje
16.00 fles 180/6
18.00 groente
20.00 fles 180/6
denk ook dat madam hier tandjes gaat krijgen, eergisteren heel erg hangerig en dunne luiers…gisteren wel weer lekker vrolijk en vandaag ook…gelukkig :D:D
nou we puzzelen wel heerlijk verder !!