wie gaat er kijken ?
ik heb op youtube de deelnemers gekeken
rusland is nou niet bepaald zuiver zingend
maar wat een enthousiasme straalt er af zeg
Vroeger…(zegt deze muts van nog geen 30 ) gingen we er echt voor zitten. Ik vond het altijd een feestje! Lekker erbij, laat opblijven enz.
Maar goed, tegenwoordig vind ik het maar zozo eerlijk gezegd. Dus ik weet nog niet of ik ga kijken. Weet niet eens precies wanneer het is :oops:
Ja ik kijk ook hoor.
Heerlijk al die foute optredens.
Ik heb het de laaste 2 keer niet meer gekeken,maar nu met Joan ga ik er weer voor zitten.
Ik hoop zo dat het aanslaat bij het grote publiek, ik vind haar in ieder geval geweldig :inlove:
Het enige jammere is dat niemand met mij mee wil kijken :shifty:
Maar dan doe ik het wel samen met jullie!! 8)
Dat was traditie, mijn moeder vond het mooi en we mochten er inderdaad voor opblijven.
Het eurovisie in de jaren 80 had gewoon iets speciaals, de laatste jaren kijk ik niet eens meer :oops:
Jammer want als ze in dat opzicht niets veranderd hadden (ga toch weg met al die voorrondes en gezeik) had ik ook nog gewoon gekeken.
dat ben ik met je eens melanie
en ook dat je dus nu al alle 42 voorrondes-muziek al kunt zien en horen
echt een verrassing is het dus niet meer
maar juist omdat het zo verandert is, vind ik rusland gewoon geweldig leuk om te zien
zij stralen naar mijn idee uit, wat het festival zou moeten zijn
(er zijn een paar landen met echt mooie, zuivere liedjes. maar die zijn weer te mooi zeg maar hiervoor
heel veel is naar mijn idee gewoon doorsnee popmuziek)
Vroeger gingen we er voor zitten, nu wordt het een beetje uitgemolken met, sorry, toch wel een beetje non-talenten.
Daarbij heb ik het gevoel dat de puntenverdeling al een hele tijd niet zo netjes gaat en daarom ben ik destijds echt afgehaakt.
Ik kan het echt niet opbrengen om hier naar te gaan kijken. Het is voor mij jeugdsentiment en daar hou ik het maar bij.
Ik gun Joan wel het beste, het leukste liedje wat we in eeuwen gestuurd hebben geloof ik.
Wij gaan niet kijken. Vroeger wel, maar nu word ik al moe van die hele hype er omheen.
Oh ik vind het zo leuk om naar te kijken We hebben emigratieplannen naar Zweden en hebben de Zweedse voorrondes gevolgd. Denk dat Loreen een hele goede kans maakt om te winnen. Jammer trouwens dat ze hier in NL niet zo’n voorrondessysteem kennen.
Vind het nummer van Duitsland erg mooi, en die Russische “meiden” zijn idd leuk :lol: Ik vind de zangeres van het Roemeense nummer een beetje too much maar ik vind haar liedje erg aanstekelijk.
Ik erger me al jaren aan de puntenverdeling die je op voorhand al kunt voorspellen waardoor het nu eigenlijk al uitgesloten is dat we uberhaupt aan de finale meedoen. Ik kijk mede hierdoor niet. Het is niet meer zoals vroeger helaas toen er nog met een dirigent en een orkest gewerkt werd, nu is het puur het uiterlijke vertoon en wie de meest gekke/maffe act heeft.
Uhm misschien maak ik me nu niet zo populair maar als je het mij vraagt is de reden dat NL het al jarenlang zo slecht doet, dat er ieder jaar weer slechte liedjes naartoe worden gestuurd :shifty: Ik vind de winnaars van de afgelopen jaren stuk voor stuk terecht. En wat de puntentelling betreft: elk jaar opnieuw geeft NL weer veel punten aan België, ongeacht het liedje. Dus ‘we’ doen het zelf ook :shifty:
Dus die verklede monsters waren terechte winnaars :think:
@Marieke_5000 wrote:
Dus die verklede monsters waren terechte winnaars :think:Dat is nou net het ene jaar dat ik het songfestival niet heb gezien, dus daar kan ik niet over meepraten. Heb idd wel meegekregen dat veel mensen verbaasd waren toen, dus dat zou dan idd een onterechte winnaar geweest kunnen zijn. Maar bijv Noorwegen, Duitsland, Azerbeidjan, Rusland, Servië vond ik allemaal terecht de afgelopen jaren.
En toch zouden een aantal van die landen zonder hun opzienbare acts hoogstwaarschijnlijk niet gewonnen hebben.
Het moge duidelijk zijn, ik mis het “ware” songfestival
ik zal wel een keer zappen… probeer joan wel te kijken…
vind het ook niks meer aan hoor… vooral niet door de voorrondes, maar wat ik ook niks vind is dat de liedjes al overal gedraaid worden.
in mijn beleving (misschien heb ik het mis hoor) was het pas OP de avond dat de liedjes bekend werden…
dat liedjes van joan… tja is al herkenbaar.
ook de soort, als ik kijk naar afgelopen jaren is het (soms, uitzonderingen daargelaten) meestal wat “vlottere” muziek, iets wat je makkelijk meeneurieut en snel oppikt…
niet van die luisterliedjes…
Grappig hoe mensen daarin kunnen verschillen; ik vind het juist heel leuk om de nummers van tevoren al te kunnen bekijken en dan proberen in te schatten hoe ze het gaan doen. Een van mijn favorieten, Duitsland, blijkt helemaal niet zo hoog te staan bij de bookmakers (plek 10 of zo) en dat verbaast me. Ben heel benieuwd hoe die nou gaat eindigen. Mijn grootste favoriet is nog altijd Zweden, al ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld Maar Zweden staat wel huizenhoog bovenaan bij de bookmakers.
Kijken jullie trouwens allemaal via de Nederlandse zender? Wij kijken altijd via de Belgische tv; ik vind het commentaar daar altijd hilarisch :mrgreen: Ik vind ook altijd die hele slechte acts leuke entertainment. De inzending van San Marino bijvoorbeeld vind ik zo slecht dat ik de grootste lol heb om het af te kraken :shifty: :lol: Vind het juist leuk/vermakelijk dat er elk jaar wel weer van die vreselijk slechte acts bij zitten :lol: Ik herinner me een jaar waarin Engeland een nummer had met stewardessen; dat was zo tenenkrommend slecht dat het bereleuk was om naar te kijken :mrgreen:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel een beetje veel vind binnen 5 dagen: twee halve finales en een finale. Dat mag wat mij betreft best anders. Ik wil op zaterdag altijd graag weten wie er nu gaat winnen en wil de halve finales ook niet missen, maar dan heb ik voorlopig ook wel weer meer dan genoeg Songfestival gezien 8)
en zitten we allemaal voor de tv?
Ik heb het eerste liedje afgezet, wat een nummer zeg !!! :lol: :lol:
Ik vraag me soms echt af of mensen meedoen als in een wedstrijd of om te laten zien wie het beste de gek kan steken met iets…
het 2e nummer vind ik wel mooi.
Ik zit te kijken :mrgreen: ! Tot nu toe heb ik niet veel soeps voorbij zien komen, maar België komt hierna en als nep-belg vind ik het best een aardig nummer. Vooral omdat het hier regelmatig op de radio te horen is.
Heb ook het belgisch commentaar opstaan; inderdaad veel leuker ! Toen Paul de Leeuw het nog deed, vond ik het ook altijd wel grappig.
Maar of ik het na België nog vol hou om te blijven kijken… :think:
Komt ze…
Volgens mij is ze stik-zenuwachtig… vind het begin niet zo zuiver… :think:
Rusland… :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik vond Denemarken een mooi liedje, alleen dat pakje van haar… :?