dave heeft afgelopen zaterdag zijn armpje gebroken…
hij zit nu mooi in het gips…maar sindsdien weigert hij te eten…
jaha snoepjes dat lust meneer wel…maar echt voedsel dan doet hij :naughty: :snooty:
wat de combinatie van deze twee is weet ik niet…maar het is erg lastig aangezien we allemaal ons lijf(je) moeten vullen willen we behoorlijk kunnen functioneren…
dus wie is er creabea op het gebied van eten en heeft een oplossing :mrgreen:
(ik weet dat kinderen zelf bepalen hoe en wat…maar als het enigzins kan wil ik toch iets naar binnen krijgen…vooral nu…nu hij moet genezen…)
wat zielig voor je mannetje :?
Maar ik zou hem toch vooral geen snoep geven hoor.
Probeer anders fruit ofzo.
Hij krijgt vanzelf wel honger.
Sucses
Gewoon streng zijn. En vooral geen snoep aanbieden… en flink doorzetten en consequent zijn. Wel zou ik het eten aantrekkelijk maken het leuk op het bord zetten kleurtjes groente even op letten dat het al leuker word kan echt schelen soms. En als hij wel eet lekker entausiast (hoe schrijf je dat?) doen!
hoi
wat hoeboven aan gegeven wordt lijkt me ook goed om in ieder gheval zijn eten er leuk uit te laten zien.
Misschien nog wat flessen dreumesmelk met wat groeipap erdoorheen ?
naast dat het voor hem oncomfortabel is is ie ook op een leeftijd waar ze steeds meer gaan uit proberen dus blijf op je hoede :hug:
nee we geven hem geen snoep hoor :naughty:
en de fles wilt hij ook niet meer :?
maaruh kleurrijk…das het proberen waard :thumbup:
dat word dus morgen worteltjes met erwtjes ( :sick: )
want vandaag is hij bij opa en oma…mama is de hort op HAHAHA
Een mooie tekening of plaatje (of sticker als dat blijft zitten) op zijn gipsen pootje beloven als hij zijn bordje leeg eet?
Goed gedrag belonen en slecht gedrag negeren werkt hier tot nu toe het beste (hoe meer ik er tegen in ga, hoe harder meneertje tegen werkt :mrgreen:). Ze hebben overigens helemaal niet zoveel nodig hoor op deze leeftijd gelukkig (de natuur zal wel rekening hebben gehouden met de peuterpuberteit :roll:).
Colle, ik denk dat hij zichzelf best zielig vindt (en is hij ook :-* ) en nu misschien niet zo handig zelf kan eten… laat hem maar knoeien en steeds opnieuw weghalen als het te gek wordt en hij er niet van eet.
Als je het normaal ook doet wel een toetje aanbieden en daar evt. wat fruit door doen zodat het meer vult.
Na een paar dagen eet hij vast wel weer!
Succes.
natas
Hem betrekken bij het eten klaar maken, of bijv. samen de boterham smeren, hem een bord laten kiezen en een beker laten kiezen.
Hier werkt dat helemaal top :thumbup:
hij heeft weer gegeten :inlove:
hij was ws gewoon te moe ofzo…hij heeft vannacht goed geslapen…(ondanks die enorme onweersbui precies boven ons dorp :shock: )
maaruh al jullie tips bewaar ik in mijn achterhoofd…zal vast wel vaker voorkomen.
normaal als hij slecht eet heb ik zo iets van laat maar…de volgende dag eet hij dan weer…maar ja nu was het al meerdere dagen en dat voelt niet goed…
maar gelukkig kan ik hier hulp vinden en eet hij weer :dance: