EUG?

Hey,

Zijn er meiden die een eug hebben gehad? Zo ja, hoe kwamen jullie erachter? En hoe kwam de dokter erachter? Las dat dit nogal moeilijk te vinden is voor een dokter.

Weten jullie ook hoe het dan met de aanmaak van het hcg zit?

De hsg neemt niet zo snel toe als bij een “normale” zwangerschap. Dus wel hsg maar waar het normaal verdubbelt gaat het bij een eug veel minder snel.

Vaak komen mensen erachter door pijn. En door een laag hsg.

Geen persoonlijke ervaring maar gelezen op internet.

Ik heb ook geen persoonlijke ervaring. Echter was er bij mij in het begin van de zwangerschap wel het vermoeden.

Ik had links in mijn buik enorm veel pijn (sloeg echt dubbel). Moest urine inleveren, bleek niks. Ben toen op de triage van het ziekenhuis terecht gekomen. Daar werd eerst bloed afgenomen, vervolgens werd ik nuchter gehouden, vanwege de pijn waren ze gelijk bang voor een EUG. Mijn Hcg was juist heel hoog, waardoor de arts zich zorgen maakte. Echter inwendige echo gaf de oplossing. Waarbij bij mij (gelukkig) niks aan de hand was (ja mijn darmen).

De grootste aanwijzing voor een arts is dat ze enkel vocht zien in je baarmoeder. Geen zwangerschapsring, geen verdikking in je baarmoederslijm maar vaak wel een torenhoge hCG waarde die dus niet overeenkomt met het ‘plaatje’ van je baarmoeder.

Verder tja hoe kom je erachter? Een positieve zwangerschapstest en een echo. Op een andere manier kunnen ze er eigenlijk niet achterkomen of je moet met veeeel pijn op de eerste hulp belanden.

Op het moment dat je geen positieve zwangerschapstest krijgt, wel overtijd bent en het duurt enorm lang. Een absurd lange cyclus dus, gaat een arts meestal toch kijken met een echo om wat zaken uit te sluiten. Maar vaak wordt er dan eerder gedacht aan PCOS ed. Dus ze gaan dan echt ook naar je eierstokken en eileiders kijken! Als je een EUG hebt zullen ze dat dan vaak ook niet over het hoofd zien.

Ow het enige wat ze dan niet moeten vergeten; de rest van je buikholte ook bekijken! EUG betekend niet automatisch een zwangerschap in je eileider…een embryootje kan zich in zeeeeer uitzonderlijke gevallen ook buiten je baarmoeder en eileiders innestellen.

Ik heb 2 jaar geleden een eug gehad.

Ik had een positieve test en vervolgens elke keer een klein beetje bloedverlies en pijn rechts onderin mijn buik. Echt pijn, alsof ze er met messen in aan het steken waren.

Toen ik met 7 weken wat meer bloed verloor heb ik de vk gebeld en diezelfde middag kreeg ik een echo. Mijn baarmoeder was leeg, maar de vk zag wel weefsel in mijn eileider. De gyn in het ziekenhuis bevestigde dat en 's avonds ben ik geopereerd.

Mijn HcG was erg hoog, ik meen 21000 maar dat zou ik op moeten zoeken.

Bedankt, voor jullie reactie.

Straks maar weer de ha bellen voor een bloedtest.

Hier staat trouwens het hele verhaal.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=94403

Gister was bij de echo wel vrij vocht bij de eileider te zien en verdikking van de baarmoederslijm alleen was de EUG niet uit te sluiten.[/spoiler]

Hier ook een EUG gehad, afgelopen januari :cry:

het verloop is heel raar vond ik.

Ik was overtijd, maar werd toch een beetje ongesteld. Dat bleef gewoon ruim 2 weken zo, dan wel een beetje bloed dan weer een dag niet. Ook af en toe flink buikpijn, maar niet gigantisch lang achter elkaar. Voor de zekerheid een testje er tegen aan gegooid, die was positief. Meteen de HA gebeld en om een echo gevraagd (was oudjaarsdag). Op de echo was verdikt baarmoederslijm te zien, maar geen vruchtje. Conclusie: miskraam in gang gezet. Ik bleef maar kleine beetjes bloed verliezen (geen stolsels of iets) en de testen bleven maar positief. 2 weken later toch weer aan de bel getrokken bij de HA en die stuurde me weer door voor een echo…weer niks te zien, maar die vertrouwde het niet en stuurde me door naar de eerste hulp. Daar inwendig onderzoek door een gyn en die voelde inderdaad iets in de eileider. Bloedonderzoek gehad, en 2 dagen later weer. De HSG waarden waren gestegen dus conclusie was definitief een EUG. Dezelfde avond ben ik acuut geopereerd en is het vruchtje weg gehaald, ik was inmiddels 9 weken zwanger. Het vruchtje was al langer ‘overleden’ waardoor er ook geen hartactie was. Omdat het vruchtje niet meer groeide, is mijn eileider niet gebarsten en had ik dus geen acute hevige pijn. Dit is ook de redding van mijn eileider geweest, ik heb alles kunnen behouden.

Dit is dus een subacute vorm van een EUG, de acute vorm (met gebarsten eileider) is vele malen pijnlijker en gevaarlijker!

Inmiddels ben ik alweer ruim 25 weken zwanger, deze keer is het godzijdank wel goed gegaan…

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Mocht je wat willen weten dan roept u maar!