hoii
wie kent het…balkenbrei…
tsja iets super ouderwets maar me moeder had het van de week en rook zo lekker maar euh mag ik dit eten? geen idee waar het van gemaakt is…
iemand een idee dan hoor ik het graag verlos me uit me leiden hahhaha heb er zoo trek in
Volgens mij is dat allemaal gekookt spul en dan mag je het gewoon eten hoor. Zolang er maar geen rauwe melk, rauwe eieren en rauw vlees inzitten.
kijk daar word ik nou blij van hahha
Volgens mij moet je oppassen met ingewanden eten. :think:
En balkenbrij zijn o.a… HERSENEN. Hier een receptje :mrgreen:
http://home.planet.nl/~lind0399/balkenbrij.html
Ik had ook diverse recepten gezien waarbij er lever in het recept verwerkt zit, ook mee oppassen dus 8)
Vraag je moeder anders wat erin zit :think:
GADVERDAMME!!! NOOT GEWETEN DAT DAT ERIN ZAT :sick: :sick:
ik ga dit laten bezinken zat net met koppie thee en koekje op je bank
Koekjes mogen altijd
Vraag anders aan je moeder wat erin zit, misschien gebruikt zij ander vlees?
nou zehaalt het kant en klaar bij de slager aan zo stukje… en ze heeft ook geen idee wat het precies is
:shock: :o :sick:
al zou ik het mogen :sick: :naughty: :snooty: :sick:
eet smakelijk :sick: :mrgreen:
Bij de slager… Dan denk ik toch dat het receptje het meest in de buurt gaat komen :mrgreen:
hahahah euh was ik al bang voor hahhaa
het gekke is dat het hie rin amsterdam ook nie te krijgen is moet iedere keer alsik bij me ouders ben het daar halen. maar denk dat ik volopig ff pas ervoor nu ik denk te weten waar het van gemaakt is
oooh je wil niet weten hoe lekker dat is!!! mjummie!!!
k heb et regelmatig gegeten… zoiets lekkers laat ik me echt niet door de neus boren als ik bij me ouders ben!!
wij doen et altijd op brood… en dan lekker in d epan een poosje laten sudderen oooooh mmmmjammmmmie
@konijn wrote:
oooh je wil niet weten hoe lekker dat is!!! mjummie!!!
k heb et regelmatig gegeten… zoiets lekkers laat ik me echt niet door de neus boren als ik bij me ouders ben!!
wij doen et altijd op brood… en dan lekker in d epan een poosje laten sudderen oooooh mmmmjammmmmie
:eh: :eh: :eh: :sick: :sick: :sick:
Ieder zijn ding hé :lol:
Ik denk dat ik maar oversla… Zwanger of niet zwanger :mrgreen:
zelf dacht ik atlijd dat er lever enzo inzat… maar één sneedje brood met dat spul kan vast geen kwaad!!
tja… tis voor iedereen een aanrader om et is te proberen!! tis eigenlijknet zoiets als bakleverworst… dat zullen mensen wel meer kennen denk ik want dat is gewoont e koop bij de supermarkt!
Bakleverwordt sla ik ook over :sick:
Ik ken balkenbrij wel, ik kom uit Brabant :mrgreen:
Baklever heb ik vroegâh ook vaak gegeten…
Nu moet ik er echt niet meer aan denken.
Ik hou het bij smeerleverworst, dat is lever genoeg voor mij :mrgreen:
@konijn wrote:
zelf dacht ik atlijd dat er lever ENZO inzat…
Dat ENZO is denk ik nu wel te raden

In echte balkenbrij zit een varkenkop :silenced:
De ingredienten van balkenbrij zijn volgens mij heel streekgebonden. Mijn schoonmoeder maakte het vaak en ik weet alleen dat er (bak?)bloedworst in zit. Maar haar balkenbrij smaakt heel anders dan van de slager.
volgens mij is bakbloedworst weer iets anders als bakleverworst en balkenbrij…
geeeen idee eigenlijk… k zal me zussie is polsen die werkt bij een slager!
Bakbloedworst ken ik ook :mrgreen: ( Ik ben van alle vleesmarkten thuis :mrgreen: )
Donkerbruine wordt met witte stippeltjes en inderdaad anders dan baklever. Maar allebei: :sick: :lol:
Ben niet zwanger, maar word zo ongeveer :sick: :sick:
Het idee alleen al…brrrrrrr
liefs
Gerda
ps: verlaat gauw dit topic, mijn maag is niet akkoord.
oooooh ik vind het juist zo lekker!!!
tja hier maken we het zelf…
met varkens kop en al !! hehehe
zit in,
varkenskop, pooten en restjes niet comercieel vlees (das gewoon geen mooi vlees) bloed , meel en kruiden …