Het eten is hir al een enige tijd een probleem.Damian wil helemaal zelf eten!!Methet reultaat met een vies kind op het einde!!Ik weet dat hij het moet leren maar ik laat hem dus gewoon ze gang gaan.Hij zal eraan toe zijn om zelf te eten!!Maar hij krijg niet voldoende avond eten binnen vind ik.Hebben meer eigenwijze dreumesjes er last van ???EN wat doen jullie ermee ???
Ja, hier nog zo’n jongetje 8) .
We geven hem vaak een lepel in z’n hand en daar mag hij mee in z’n eten spelen. Af en toe stopt hij zelf met z’n lepel (per ongeluk) of gewoon met z’n handen eten in z’n mond en als hij lekker bezig stoppen wij er tussendoor ook nog hapje in. Als hij niet wil, dringen we niets op, vaak wil hij vlak daarna wel een hapje. Op deze manier lukt het aardig.
Groetjes,
Heleen
Anyk wil al zelf eten sinds ze een maand of 10 is. Bordje voor haar neus en ze pakt zelf wel. Ze probeert het ook met een lepeltje, maar dat wil nog niet zo. Ondertussen stop ik er zo nu en dan een hapje in, maar dat wil ze niet altijd. Als ze het niet wil dring ik niet te lang aan. Ze komt vanzelf wel als ze honger heeft. De ene dag eet ze als een slootgraver, de andere dag houdt ze bij elke maaltijd haar mond stijf dicht (leuk spelletje). Ik ben er eigenlijk heel makkelijk in. Vieze kleren kunnen in de wasmachine, grond is snel aangeveegd en eventueel gedweild en als ze al te vies is werken washandjes ook heel effectief. Onze oudste heeft die periode ook gehad en dat is allemaal goed gekomen.
Wat trouwens niet wil zeggen dat alles mag bij ons aan tafel. Anyk vindt het bijvoorbeeld leuk om haar bord op de grond te gooien en dat mag gewoon niet.
En eerlijk gezegd kan ik wel heel erg genieten van dat ondeugende koppie die met twee handjes haar eten in haar mond stopt. Nog even door de haren heen, heerlijk. En dan van die stralende oogjes. Prachtig toch :inlove:
Rick wil op sommige dagen ook echt alleen eten (nog niet altijd gelukkig), maar ik laat hem maar en dan stop ik af en toe met mijn eigen vork even een fatsoelijk hapje in zijn mond. Zo krijgt hij in elk geval wel genoeg eten binnen. Kan je misschien ook proberen. Ik doe het altijd op het moment dat hij net heel geconcentreerd naar zijn eigen vork kijkt om te zien of er misschien iets aanzit, snel mijn vork voor zijn mond en HAP! :dance:
Verder heb ik begreoen dat op deze leeftijd het eten idd wat moeizamer kan gaan en dat halen ze op de rest van de dag wel in: meer brood/pap whatever.
Marjan
geen punt ervan maken
wij geven tygo hier gewoon een eigen lepeltje/vork
dan is ie geconcentreerd bezig
is trots als het lukt
en ondertussen kun je zelf met je eigen lepel/vork een nieuwe hap geven
tygo wil nu ook liever van ons bord eten ipv zijn eigen eten… da’s ook leuk :mrgreen:
Zo doen wij het ook.
Matthijs mag zelf met zijn lepel/vork happen en wij geven hem dan met een andere lepel ook hapjes tussendoor.
Gaat prima en hij pikt het nog. (zolang hij zelf die lepel maar mag vasthouden hahaha)
Het toetje daar laten we hem wel helemaal zijn eigen gang mee gaan. Ik vind het namelijk niet erg als hij daarvan niet heel erg veel binnenkrijgt.
Succes met je dreumesje!!