eten

Aangezien Melinda nu een peutertje is vraag ik het maar hier :slight_smile:

Ze eet op dit moment trouwens gaat dit al een maand of wat aan

de een dag normaal en de andere dag bijna niks

Op een gewone dag eet ze

ontbijt halve boterham met geluk bijna een hele plak

tussendoor 1 stuk fruit

lunch 1 plakje brood met beetje yoghi

tussendoor 1 koekje meer wil ze niet

avond eten paar happen warm en paar stukjes vlees

dat is dan een goede dag

maar soms eet ze ook maar

smorgens paar stukjes brood

fruit

lunch paar stukjes brood

tussendoor

koekje

avondeten paar kleine hapjes

is dat normaal rond deze leeftijd :think:

Klinkt mij vrij bekend in de oren,

Ja, volges mij is dat wel normaal, hoor.

Ik vind het op een normale dag nog wel meevallen wat ze eet,

en tsja, het is maar net hoevaak ze die slechte dagen dan heeft.

Als ze het verder gewoon goed erop doet, groeit goed en slaapt lekker, en zeurt tussendoor niet om extra’s, en voldoende energie ermee opdoet, dan zal ze zich er wel gewoon goed bij voelen.

Peutertjes hebben al snel genoeg hoor.

hier wel eentje die zijn brood altijd goed eet… maar avondeten is hier vaker een slechte als een goeie dag.

Tja… hij krijgt geen laat tussendoortje, ook geen bekers water meer te laat op de middag en hij krijgt genoeg beweging.

Dus de omstandigheden om honger te kunnen hebben zijn er… maar hij eet gewoon niet. Soms prikt die er een beetje in om en eet hij ook nog wat… vanavond alleen de aardappeltjes, gister alleen 2 hapjes doperwt… dit is ook al een hele tijd zo, maar hij ziet er nog steeds gezond uit, dus zal wel goed zijn (de andere 2 hebben ook zulke periodes gehad en nog bij vlagen de middelste van bijna 5 weleens…).

En soms is er iets wat hij ineens briljant eet… en denk je week later weer stamppot te eten en eet hij weer helemaal niks. Nou ja… heeft hij in elk geval die ene keer lekker gegeten :wink:

Och jee, dat eetpatroon wisselde hier bijna om de week of zo…dan goed eten, dan bijna niks, dan het ene wel en het andere niet. Lekker loslaten en geen drukte om maken wat er wle en niet ingaat, uiteindelijk eten ze de oren van je hoofd :wink:

Yep herkenbaar…

Odin heeft nog steeds van die fases dat ie soms gewoon 1 boterhammetje eet op een dag en dat ik dan denk sjeee hoe trek je de dag hierop.

Inmiddels weet ik dat hij zelf wel aangeeft wanneer hij honger heeft en maak ik me verder er geen zorgen om…

dus als antwoord op je vraag…tis heel normaal :mrgreen:

Heel herkenbaar hoor. Onze peuter heeft nu ook weer zo’'n bijna niet eet fase. Ze is ook wel wat moe omdat ze nu geen middagdutje meer doet dus ik denk dat het beter gaat als ze daar weer aan gewend is.