eten..

even een vraagje, mijn dochtertje krijgt nog steeds BV, nu wil ik eigenlijk 1 voeding gaan vervangen met pap oid, maar hoe maak je dat? Heeft ze dat nodig als ik ze 1 voeding minder krijgt?

Ze krijgt momenteel nog 2x per dag BV, s’ochtends voreg en s’avonds laat (zeg voor het gemak 7u en 23u).

bedankt!

Over het vervangen van bv kan ik je niet helpen maar ik weet wel hoe je pap maakt want dat krijgt Nathalie elke morgen :mrgreen:

Gewoon melk verwarmen en zoveel scheppen pap erin doen dat het stevig wordt :wink:

maar wat doe je er dan in? sorry ik ben echt een leek :oops: ik at vroeger wel brinta, toen ik nog krantenbezorgde zeg maar, maar kan zo’n kleintje dat ook verteren?

ik heb voor mischa groeipap.

Ik heb voor Kimberly Nutrix.

Melk warm maken

ik hou 1 schep op 30 ml-cc aan

dan melk in de fles (tenzij de fles melk in de magnetron verwarmd is natuurlijk) en pap erbij

met vorkje goed door kloppen

speen erop en klaar

Maar om te beginnen zou ik er minder pap poeder in doen.

Kijk, daar kan ik wat mee :thumbup: thx

Je kunt ook met moedermelk pap maken. De meeste soorten binden niet, Biobim wel (natuurvoedingswinkel).

Bambix heeft ook verschillende soorten pap, sommige maak je met water aan (daar zit dus zeg maar al opvolgmelk in), anderen met opvolgmelk.

Kijk maar eens in het supermarkvak bij de babyvoeding, daar staan verschillende soorten en op de verpakking staat ook bij welke leeftijd het hoort.

Alyssa is een jaar geweest zie ik, dan zou ik gaan voor de groeipap van Bambix. Nutrix is toch op de wat kleinere kindjes afgestemd. In de groeipap zich echt alles wat ze nodig hebben en dat kunnen ze ook heel erg goed proberen. Je hebt ze vanaf verschillende leeftijden.

Ik heb voor Nathalie die vanaf 12 maanden maar omdat Alyssa niet eerder pap heeft gehad zou je kunnen beginnen met die van 8 maanden.

Brinta geef ik ook weleens.

Molenaars kindermeel kan ook, is vanaf 7 maanden. En goedkoper dan bambix.

Brinta kan ook wel hoor, maar die vind ik persoonlijk niet lekker, wordt snel plakkerig.

Maar je kan elke pap vanaf een jaar nemen. De darmpjes kunnen dit wel aan hoor.

En pap maken van bv hoeft niet persé van biobim. Dat gaat ook heel goed met bambix brinta enz

Nutrix zou ik niet doen, dat is voor de hele kleine kindjes en smaakt ook heel vies.

bryan krijgt hier eigenlijk bijna alles te eten, dat wat hij lust op dat moment…

vanaf dat hij 1 jaar is…

maar meestal hebben we molenaar in huis of die van de aldi

wat betreft het afbouwen van een bv, das toch wat anders, bryan meld zich zelf om 7 en 17 uur voor zn portie

ik denk zelf dat je dan nee moet gaan verkopen als je wilt minderen, of gewoon op aanvraag blijven voeden

ooit stoppen ze er zelf mee, echt waar :think: :mrgreen: