Eten ze genoeg?

Bij een baby van 6,5 mnd, vervangen de fruithap en groentehap dan elk een flesvoeding? Onze kindjes eten elk 200gr groente en 200gr fruit. Ik had begrepen dat als het kindje genoeg eet, het hapje een flesvoeding vervangt. Maar nu lees ik ergens anders dat dat pas vanaf 8 mnd zo is.

Wat is jullie ervaring?

Groetjes,

Momemiek

Het is BIJvoeding he.

Ik denk niet dat je je kindjes met 6 maanden al 2 flessen minder moet geven omdat ze groente en fruit krijgen.

Hier was het geen vervanging maar gewoon extra eten.

bij bv is het zo

eerst half jaar alleen melk

tweede half jaar kennismaking met voedsel ( dus maakt niet uit hoeveel ze eten )

daarna word de bv vanzelf iets minder door meer opname voedsel

niet perse minder keren drinken maar vaak minder per keer.

Ik gok zo dat het met kv ongeveer hetzelfde is

Ik sluit mij bij mijn voorgangsters aan, ik ben dan ook van mening dat baby’s zelf de voeding laten vallen en niet de mama’s :slight_smile:

Zo heb ik het ook ervaren met mijn dwergjes.

Het is bijvoeding, Riley is op een gegeven moment toen hij ook echt meer kreeg.

Groente + Aardappels (of potje), Fruit, en nadat hij er brood bij kreeg ging hij zelf met zijn flessen knoeien en regelde hij dit zelf

Nu was ik er nog vergeten bij te vermelden dat de twee flessen die ze krijgen, wel flessen zijn van 270ml water. Ik weet dat dat erg veel is, maar toen ik alles nog afkolfde, heeft de kinderarts gezegd dat ik net zoveel kunstvoeding moest geven als wat ze normaal aan borstvoeding kregen. En van de borstvoeding dronken ze op het laatst gewoon zoveel. Dus dat ben ik dan blijven geven aan kunstvoeding. Daarmee krijgen ze dus wel genoeg aan melk binnen elke dag.

Dus dit is hun schema:

0700 fles (300ml)

1200 groentehap (200gr)

tussendoor: flesje water/sap, maar daar drinken ze nog niet veel van en een stukje soepstengel of rijstwafel

1600 fruithap (200gr)

19:30 melk (300ml)

Zou ik nu toch ook nog een fles(je) melk tussendoor moeten gaan geven?

Groetjes,

Momemiek

Ik heb toen mijn dochter een potje groente helemaal op at, die fles laten vallen.

Heb dan wel over een potje van 200ml, anders kreeg ze daarna nog een fles.

Ik ben begonnen met het geven van groente, en daarna altijd een fles maar ze laten uiteindelijk zelf bijna heel de fles staan, en denk dat het dan slim is om die fles te laten vallen, en ze daarna een beetje yoghurt te geven.

Fruit ben ik gaan geven als tussendoortje, niet als vervanging van een fles.

Nu ik zo naar je schema kijk…

Zal ik de flessen wat minderen, en dus 1 in de ochtend geven.

anderhalf uur later wat vers fruit, banaan prakken sappige peer in het handje etc etc… 12 a 13:00 een fles melk. en dan rond etenstijd de warme hap, en voor het slapen gaan nog een flesje rond de 200cc

En als je kindjes toe zijn aan brood, brood geven bij de fles van 12 a 13:00…

Super bedankt voor jullie reacties!