eten verjaardag

Zondag is onze Briek jarig, eigenlijk waren we van plan om een hamburgerfeestje in onze tuin te houden (hamburgers bakken op de bbq, hamburgerbroodjes en groentjes en iedereen stelt samen hoe ze het zelf willen). Gewoon niet al te moeilijk, niet al te veel afwas, geen echte gedekte tafel met zitplaatsen nodig enz.

Nu gaat het hier zondag niet al te best weer worden (15°C en regen), dus zullen we wel naar binnen moeten uitwijken. We zijn ons huis aan het verbouwen, momenteel heb ik niet echt veel plaats om iedereen te zetten en ik heb ook geen zin om uitgebreid te koken. Ik heb het gevoel al zo dikwijls broodjes en kaas gegeven te hebben en wil iets anders simpels doen, iemad een idee?

-Verschillende soorten soep met stokbrood.

-Huzarensalade met stukjes brood, gesneden groente, eventueel wat vlees of vis, gekookte eieren.

-Tapas maken of gewoon wat kleine hapjes zoals van die wraps

  • Saté met friet, rijst of gebakken aardappels



    Ik zou het gewoon als buffet presenteren en zelf op laten scheppen.

Ik had gisteren op mijn verjaardag wraps.

Alle ingredienten gewoon in bakjes op tafel en iedereen kon zijn eigen wraps maken.

's Morgens had ik de kip al in kleine stukjes met veel kerrie gebakken dus dat was 2 minuten opwarmen in de magnetron en klaar.

Naast kip ook tonijnstukjes in olie uit blik (helemaal simpel)



Verder:

Olijfonaise als plakmiddel :slight_smile:

sla

koude haricots verts uit pot

Komkommerschijfjes

ui

ei

paprika in olie (gewoon uit pot dus)

stukjes ananas uit blik

feta



Verder stokbroodje en kruidenboter, klaar.

P.p ongeveer 3 tortilla’s



Desnoods doe je plastic wegwerpbakjes, bordjes en vorkjes voor in de bakjes.

Zelf heeft men geen bestek nodig.

Simpel en lekker.



Fijne verjaardag!

Met dít weer? Grote pan soep op tafel :mrgreen:

Daar lekker (knoflook)stokbrood, soepstengels en andere ‘versiersels’ bij en klaar is Kee(s) 8)

Turks brood is ook heel lekker :drool:

En het zullen wraps worden



Bedankt!

Mag ik ook komen? :wink:



Fijne verjaardag en eet smakelijk :thumbup: