is dit een signaal dat ze aan de hapjes moet? k wilde alleen bv geven tot zes maanden…
Nee hoor, dat sabbelen op handjes hoort gewoon bij deze leeftijd. Lekker blijven voeden tot 6 maand! :thumbup:
Hier precies zo, Yari is nu net 4 maanden en hij krijgt ook niets tot 6 maanden krijgt hij lekker alleen bv.
:-*
Sabbelen hoort bij het ontdekken van de wereld.
Lekker laten sabbelen (wordt alleen maar erger Lotte stopt werkelijk alles in haar mond om te testen hoe dat aanvoelt… leuk als je naar het strand gaat :mrgreen: heb je de dagen daarna zand in de luiers )
Amélie doet dat ook sinds vorige week…ik dacht dat ze misschien meer honger had, maar dat was niet het geval.
Dus het is de ontdekkingsfase van haar handjes :inlove: Daarbij probeerd ze nu ook haar duimpje in haar mond te doen, en daar ben ik echt super blij mee, want een speen wil ze nog steeds niet, en met haar sterke zuigbehoefte zitten wij dus regelmatig met een pinkje in haar mond naast haar bedje :roll: :inlove:
Baby’s leren de verschillende vormen, structuren, materialen e.d. kennen door te ‘voelen’ met hun mond. Dat begint bij de een van vroeger dan de ander. Bijvoeden hoeft echt pas met 6 maanden.
Liefs Moirah
silve doet het ook :inlove:
soms probeert ze zelfs haar hele vuistje in dr mond te doen
en als ze aan de borst zit doet ze het trouwens ook, duwt ze gewoon steeds haar handjes ertussen :roll:
@enidan23 wrote:
silve doet het ook :inlove:
soms probeert ze zelfs haar hele vuistje in dr mond te doen
en als ze aan de borst zit doet ze het trouwens ook, duwt ze gewoon steeds haar handjes ertussen :roll:
:mrgreen: Seth doet dat ook. Hij probeert soms ook te duimen en te drinken :inlove:
Liefs Moirah
gelukkig… k krijg nog al eens commentaar van eht een of het ander! maar gelukkig doe ik het goed!!
Niks van aantrekken hoor. Als het om kinderen gaat weet iedereen het ineens beter :roll: Kijk gewoon om je heen en doe waar jij je goed bij voelt. Hier ‘durft’ men mij geen kritiek te geven of betweterig te doen. Komt denk ik ook omdat ik in de kinderopvang werk. Ik merk wel dat mijn man vaak goedbedoeld advies en veel vragen e.d. krijgt. Blijkbaar gaan ze ervan uit dat hij het als man allemaal wel niet zal weten :wall:
Liefs Moirah